מוזיאון לשפה העברית יוקם בראשל"צ



המוזיאון צפוי לקום במתחם בית ספר חביב כרגע מדובר ברעיון שנמצא בשלבי גיבוש, תכנון וגיוס כספים, ללא גיבוי תקציבי.

עיריית ראשון לציון תקים מוזיאון לאומי לשפה העברית. ראש העיר, דב צור, נעל בסוף השבוע את כנס השפה העברית השלישי שנערך בעיר ואמר: "בלב העיר ההיסטורית ראשון לציון, בצמוד לבית הספר העברי הראשון בעולם, בית ספר חביב, שלא חדל לפעול במשך 127 שנים, נקים את המוזיאון הלאומי לשפה העברית.

 "המוזיאון יהיה מקום מפגש ובמה לאוהבי השפה ולעוסקים בה. נזדקק כמובן לסיוע רב, שכן מדובר בפרויקט לאומי שחשוב לממשלה כמו גם לכלל העם היהודי, ואין מקום ראוי מראשון לציון למרכז שכזה".

ראש העיר הדגיש בנאומו את חשיבות השמירה על השפה דווקא בעידן התרבות הגלובאלית, שבו מיטשטשים הגבולות ותרבויות מאבדות מייחודן. "חובה עלינו לשמר את השפה שלנו. יש בכך כדי להמחיש את החשיבות הלאומית בקיומו של כנס שכזה ואת היותה של העברית גורם שמאחד את העם שלנו על כל עדותיו וגווניו".

לעת עתה, מדובר ברעיון ראשוני שנמצא בשלבי גיבוש, תכנון וגיוס כספים ללא גיבוי תקציבי ברמה המוניציפאלית או המדינית. למרות זאת, כל הגורמים הנוגעים בדבר מברכים על היוזמה. את הפרויקט עתידה להוביל הבלשנית צביה ולדן, והמוזיאון עצמו יוקם במתחם בית הספר "חביב" בעיר. בעירייה מדגישים כי הפרויקט ייעשה בשיתוף עם האקדמיה העברית ללשון ועם משרד ראש הממשלה. פנייה בעניין נעשתה גם למשרד התרבות.

קרדיט: מרב יודילוביץ' YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה