'בנפשה' - תערוכת צילום



קיר אמן- לימור כהן (30), מציגה בתערוכת ביכורים, עבודות צילום שנעשו במהלך השנים האחרונות.

לימור כהן (30), מציגה בתערוכת ביכורים, עבודות צילום שנעשו במהלך השנים האחרונות. התערוכה מציינת עבורה, מימוש החלטה להתחלה חדשה ולעיסוק מפורש באמנות, תחום בו עסקה בהתמדה מגיל צעיר.

שמה של התערוכה - 'בנפשה' לוקח אותנו אל מחוזות נפש ואולי מזכיר לנו גם את אופציית הנופש האפשרית, או את המקום הפנימי הפתוח.

הצילומים נעשו במחוזות שונים בעולם: במקסיקו, בגווטאמלה, בניו יורק ובארץ, אבל סביבת המקום הספיציפי אינה הענין החשוב, אלא סביבות הנפש המצולמות והמדומיינות הן אצל המתבונן והן אצל הצלם. בתערוכה צילומים אופקיים לצד צילומים אנכיים, צילום צבעוני לצד צילום כהה הנדמה 'חסר צבע', או צילומים בהם האובייקט המצולם נדמה ברור, אך בעצם הוא רחוק, בלתי מושג, נעלם, ואינו מתבהר.

כל העבודות נעשו בצילום שאינו דיגיטלי, בפיתוח מנגטיב, תוך שהם לדבריה "אינם משחקים ואינם מאפשרים מניפולציות צילומיות של אחרי הצילום". ההיצמדות לצילום מסורתי היא סוג של נאמנות לכנות אותה מחפשת לימור.

דרך המבט הפתוח אל נופים מצולמים שאינם מדוייקים וספיציפיים, בין שמתרחשת בהן תנועה ובין שלא, מבעבעים הצילומים ונשארים בלתי פתורים  או מושגים. נופי נפש מאתרי נופש , נופים שניתן לחקור בהם עוד ועוד, ובעצם כולם מהוים מראה לתחושות הנפש.

 אוצרת- אפי גן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה