יסמין לוי במופע לאדינו ופלמנקו



יסמין הלהיבה את הקהל בפיוטים וקלאסיקות בינלאומיות,שירי לאדינו ופלמנקו מאלבומה החדש "סנטיר" .

 יסמין לוי ולהקתה הופיעו לראשונה בפסטיבל האביב הבינלאומי ראשון לציון על בימת היכל התרבות בביצוע עצמתי יוצא דופן של הדיווה הישראלית שכבשה את העולם בקולה המרגש,החודר לנשמה.

יסמין הלהיבה את הקהל בפיוטים וקלאסיקות בינלאומיות,שירי לאדינו ופלמנקו. זהו מופע בכורה לרגל אלבומה החדש "סנטיר" ("להרגיש"-בעברית), שזכה לביקורות נלהבות בארץ וברחבי העולם.

 
יסמין לוי ולהקתה הופיעו לראשונה בפסטיבל האביב הבינלאומי ראשון לציון על בימת היכל התרבות. (צילום: אבי קקון )

את יסמין לוי ליוו יחיאל חסון- גיטרה, אמיר שהאסר- כלי נשיפה, חגי ביליצקי- קונטראבס, איתי אברמוביץ'-פסנתר, תם כהן-מנדולינה ונגן כלי הקשה.

יסמין לוי- רקע

יסמין לוי, בתו של המוסיקולוג וחוקר התרבות יצחק לוי, ששימר את שירי הלדינו עלתה במופע החדש  "להרגיש" (SENTIR) המבוסס על הדיסק האחרון שלה, שזכה לביקורות נלהבות. בתכנית המופע שירי לאדינו ופלמנקו ושירים משלה בליווי צמרת נגני המוזיקה האתנית בישראל .

יסמין לוי נולדה וגדלה בירושלים. היא התייתמה מאביה כשהייתה בת שנה, אך רוחו המוסיקלית שררה בבית בזכות אמה, הזמרת כוכבה לוי, אשר שימרה את מסורת הלאדינו בבית והעשירה את עולמה התרבותי והמוסיקלי של יסמין.

בשנת 2000 יסמין זכתה במלגת לימוד שירת הפלמנקו בסביליה, ספרד.  באותה שנה הוציאה את אלבומה הראשון "רומנסה ויסמין" ומאז הוציאה עוד שלושה אלבומיה:  "לה חודריה" (2005), "יד ענוגה" ( 2007) והאחרון "להרגיש" (2009). בכל אלבומיה שירי לאדינו לצד שירי פלמנקו ושירים מקוריים.

אלבומיה של יסמין לוי העמידו אותה בצמרת הזמרות בתחום מוזיקת העולם והביאו אותה להופעות ברחבי העולם.

יסמין לוי עם ראש העיר, מר דב צור, מנכ"ל העיריייה, מר פרנקו גונן ומנכ"ל החברה העירונית, מר אלי פולק. (צילום: אבי קקון)

הדיסק האחרון שלה "להרגיש" הופק בספרד על יד חויאר לימון, שעבד בעבר עם פאקו דה לוסיה. הדיסק "להרגיש" עליו מבוסס המופע, נכנס לרשימת 100 הדיסקים של השנה מטעם עיתון ה"טיימס" הלונדוני וזכה לשבחי הביקורת בארץ ובחו"ל. בדיסק גם ביצוע מיוחד לשירו של לאונרד כהן "הללויה". השיר גם יבוצע במופע.

את יסמין לוי ליוו יחיאל חסון- גיטרה, אמיר שהאסר- כלי נשיפה, חגי ביליצקי- קונטראבס, איתי אברמוביץ'-פסנתר, תם כהן-מנדולינה ונגן כלי הקשה. (צילום: אבי קקון )

יסמין לוי זכתה להופיע על במות יוקרתיות בחו"ל כמו: בית האופרה של סידני, קרנגי הול, פסטיבל "וומאד" למוזיקת עולם של פיטר גבריאל ובארץ גם במשכן לאמנויות הבמה בת"א.

ביקורות:

יסמין לוי בצמרת עשרת הגדולים של הדיסקים שיצאו השנה "סנדיי טיימס"

מלכת לאדינו...אלבום קסום..."גלובס"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה