נפתח שבוע הספר בראשון לציון



בחברה העירונית מבטיחים אירועי חוצות לכל המשפחה, הצגות, מפגשי סופרים, מופעים, פינות יצירה והפעלות.

הרשות לתרבות ואמנות, הרשות למרכזי קהילה וכותרים ורשת "כותר ראשון", מבית החברה העירונית, מציינות את חודש הקריאה והספרות המצוין ברחבי ישראל, ומגישות לתושבי העיר מגוון של אירועי ספרות ותרבות לקהל הרחב, ילדים ומבוגרים כאחד. אירועי השיא יהיו בחגיגת הספרים בגן המושבה, שהתחילו אתמול (רבעי 2/6) וייסתיימו ב-9 ביוני. בחברה העירונית מבטיחים אירועי חוצות לכל המשפחה, הצגות, מפגשי סופרים, מופעים, פינות יצירה והפעלות, שעות סיפור בגלריות ובכותרים ועוד.

ראש העירייה, דב צור: "חגיגות שבוע הספר העברי הן תמיד חגיגה נעימה, והשנה אנו מציינים את חדוות הקריאה במשך חודש שלם. בחודש זה תהיה עירנו עטופת חג,  כשהספר העברי במרכזו – בגן המושבה, ברחבת העירייה, בכותרים ובספריות. אני מזמין אתכם אישית לבחור מן השפע הרב המוצע לכם ולהנחיל את המורשת רבת החשיבות גם לדור הצעיר – דור המחר שלנו".

אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית: "התכניות המרתקות והמפתיעות פונות לכל קבוצות הגיל – מתכניות לגיל הרך, מוקדי יצירה ומפגשים עם אמנים – סביב שירים וסיפורים ברחבת הדשא, דרך הפעלות ערבי שירה ברחבת העירייה וערב עיון במוזיאון משעת שקיעה אל תוך הלילה באירוע "ברית עם מילה". כמנהגנו, יתקיים יריד ספרים עשיר בשדרה המרכזית בגן המושבה. העיר תכוסה בצבעי כתום וירוק. הכתום – סמל לראשל"צ, והירוק יבטא את החידוש ביצירת שיתוף עם רשת הספרים סטימצקי, המגויסת לטובת המבקרים ביריד ובכללם לדור הצעיר, מתוך כוונה להדגיש את חשיבותו של הספר ולעודד חזרה אל מדף הספרים".

רותי מקבי, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות, אומרת כי במהלך השבוע, מידי יום בין השעות 19:30-17:30 יתקיימו במתחם הילדים אירועים חווייתיים ומופעים ללא תשלום, הסובבים סביב ספרים, סופרים ואותיות. והשנה חידוש, כתב חידה לילדים - שבו על הילדים למצוא 22 אותיות "המתחבאות" במתחם. מידי יום יוגרלו 3 פרסים למוצאים".

לקהל הבוגר מצפים שני אירועים שיהיו פתוחים לקהל הרחב.

במוצאי שבת ה-5/6 בשעה 21:00 "ראשון-לציון מצדיעה לשירה העברית" עם יוני רועה המארח את ששי קשת, אביהו מדינה, רותי נבון ומאיה אברהם, אשר יבצעו משירי משוררים כמו: ביאליק, אלתרמן, רחל, רוני סומק ועוד, וזאת ברחבת העירייה וללא תשלום.

ביום חמישי ה-10/6, החל מהשעה 18:00 ועד חצות במוזיאון ההיסטורי, יתקיים אירוע "ברית עם מילה". ערב עיון ובו מפגשים מרתקים עם הסופרים: אורלי קראוס וינר, יהודית רותם, נאווה סמל, נאווה מקמל-עתיר, אמנון ז'קונט ועוד. את הערב נחתום בחצר המוזיאון בישיבה סביב שולחנות ולאור נרות במופע מחווה לאהוד מנור במלאת 5 שנים למותו בהשתתפות אריק סיני וידי (יהודה) מנור – בנו של הפזמונאי הלאומי.

חני ציביון, מנהלת רשות מרכזי קהילה וכותרים, אומרת כי החברה העירונית רואה ברשת "כותר ראשון" תחום עשייה מרכזי כל ימות השנה, "שבו אנו שואפים להעניק לתושבי העיר בכל הגילים מגוון רחב של פעילויות הקשורות לקריאה ולספרים". ציביון מדגישה כי במהלך חודש הקריאה והספרות יתקיימו בכל הכותרים מגוון רב של פעילויות.

רחלי לשם, מנהלת כותרים וספריות, ציינה כי הפעילויות מיועדות לכל הגילאים, "אנו מאמינים שאת אהבת הקריאה והסיפור צריך להנחיל כבר מגיל צעיר, ולכן תכננו פעילויות לילדים כבר מגיל שנה. בכותרים השונים מחכים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים מופעי תיאטרון ומוסיקה, מפגשים עם יוצרים, שעות סיפור והפעלות שונות". את כל הפרטים על האירועים השונים מופיעים באתר האינטרנט של רשת "כותר ראשון: www.kotar-rishon-lezion.org.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה