מקהלה של 2000 איש בשבוע הספר



במוצאי שבת (5/6 ) בשעה 21:00 התקיים במסגרת אירועי שבוע הספר המופע "ראשון-לציון מצדיעה לשירה העברית".

המלחין, האומן והמנחה יוני רועה הנחה את המופע "ראשון-לציון מצדיעה לשירה העברית" ברחבת העירייה במסגרת אירועי שבוע הספר ואירח את ששי קשת, אביהו מדינה, רותי נבון ומאיה אברהם, אשר ביצעו משירי המשוררים ביאליק, אלתרמן, רחל, רוני סומק ועוד...

 

המופע המלהיב התקיים ברחבת העירייה (ללא תשלום) במעמד ראש העיר מר דב צור, מנכ"ל החברה העירונית מר אלי פולק, הגב' רותי מקבי, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות, מנכ"ל העירייה מר פרנקו גונן, סגן ראש העיר מר מוטי עג'מי ועוד בכירי עירייה נוספים שתפסו מקום של כבוד בקדמת הבמה ושרו להנאתם יחד עם קהל של כ- 2000 צופים ששיתפו פעולה עם הזמרים האורחים וליוו בשירה קולנית את שירי המשוררים שזכו לעיבודים מיוחדים לערב זה.

 

הערב התחיל במחרוזת משירי החלונות הגבוהים בביצועו של יוני רועה ולאחר מספר נאומים הוזמנה הזמרת מאיה אברהם לשיר את "אהבתיה" כאשר יוני רועה מנצל את מיקומו של ראש העיר, מר דב צור על הבמה לזמנו לדואט עם מאיה.

דב צור חצי נבוך הסכים להצעה לקול תרועת הצופים ושר את הבית הראשון והפזמון ופרש בשיא...

מאיה אברהם השלימה עוד שלשה שירים ("אניטה וחואן", "זמר 3 התשובות" ו"עץ השדה" ). יוני רועה סגר את החלק הראשון עם "חנל'ה התבלבלה"  ו-"גדליה רבע איש".

לחלק השני של הערב הוזמן הזמר ששי קשת וביצע את השירים:" היה היה פנס בודד", "שיר העמק", "פזמון ליקינטון", ו- "שיר הבוקרים" וזכה לתשואות רבות בסיום הקטע.

את רצף השירים הבא ביצעה הזמרת רותי נבון שזכתה להערכה רבה מצד הצופים. רותי ביצעה את : "ירושלים של זהב", "שיר שמח" ו-" חורשת האקליפטוס".

שיאו של הערב היה כאשר הוזמן אביהו מדינה לבצע את חלקו בערב וביצע את: " שבחי ירושלים", אל תשליכני", "אם ננעלו" ונעל בשיר ברכה "ברכו" שהוקדש לחיילי צה"ל ובמיוחד לחיילי הקומנדו הימי וזה לתשואות רבות והערכה מצד הקהל.

אביהו מדינה הצליח לרגש ולשלהב את הקהל ששיתף פעולה בשירה אדירה של מקהלה בת 2000 איש שהדהדה בכל מתחם "גן המושבה".

תגובות:

ראש העירייה, דב צור: "חגיגות שבוע הספר העברי הן תמיד חגיגה נעימה, והשנה אנו מציינים את חדוות הקריאה במשך חודש שלם. בחודש זה תהיה עירנו עטופת חג,  כשהספר העברי במרכזו – בגן המושבה, ברחבת העירייה, בכותרים ובספריות. אני מזמין אתכם אישית לבחור מן השפע הרב המוצע לכם ולהנחיל את המורשת רבת החשיבות גם לדור הצעיר – דור המחר שלנו".

 

אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית: "התכניות המרתקות והמפתיעות פונות לכל קבוצות הגיל – מתכניות לגיל הרך, מוקדי יצירה ומפגשים עם אמנים – סביב שירים וסיפורים ברחבת הדשא, דרך הפעלות ערבי שירה ברחבת העירייה וערב עיון במוזיאון משעת שקיעה אל תוך הלילה באירוע "ברית עם מילה". כמנהגנו, יתקיים יריד ספרים עשיר בשדרה המרכזית בגן המושבה. העיר תכוסה בצבעי כתום וירוק. הכתום – סמל לראשל"צ, והירוק יבטא את החידוש ביצירת שיתוף עם רשת הספרים סטימצקי, המגויסת לטובת המבקרים ביריד ובכללם לדור הצעיר, מתוך כוונה להדגיש את חשיבותו של הספר ולעודד חזרה אל מדף הספרים".

רותי מקבי, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות, אומרת כי במהלך השבוע, מידי יום בין השעות 19:30-17:30 יתקיימו במתחם הילדים אירועים חווייתיים ומופעים ללא תשלום, הסובבים סביב ספרים, סופרים ואותיות. והשנה חידוש, כתב חידה לילדים - שבו על הילדים למצוא 22 אותיות "המתחבאות" במתחם. מידי יום יוגרלו 3 פרסים למוצאים".

ניהול אירוע- ריקי סטרולי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה