פתיחת 4 תערוכות קיץ



פתיחת 4 תערוכות בגלריות בניין העירייה: דורון אפרת, יעקב פיסנטה, אתי פ. בשביץ ומועדון הצילום של ראשון לציון.

דורון אפרת- 'אנתרופוסקפטיות', יעקב פיסנטה- 'סולמות יעקב', אתי פ. בשביץ- 'רגעים מצויירים', מועדון הצילום של ראשון לציון- 'השפה העברית- השראה לצילום'.

• דורון אפרת- 'אנתרופוסקפטיות'- פיסול בברזל
• יעקב פיסנטה- 'סולמות יעקב'- ציור שמן על נייר ובד
• אתי פ. בשביץ- 'רגעים מצויירים'- ציור אקריליק על בד
• מועדון הצילום של ראשון לציון- 'השפה העברית- השראה לצילום'

• דורון אפרת יוצר פסלים המעוררים את המתבונן. הוא ויוצר מציאויות מורכבות מחדש מברזלים אבנים ועצים שאסף. הפסלים מחזיקים היגד פנימי מורכב ומספרים על מציאות מדממת וכואבת, ישראליות שורשית שמתריסה, מבכה, ומצחיקה בעת ובעונה אחת. דורון התערוכה מציגה עולם מצחיק ומעורר כאב כאחד, עולם של "הפוך על הפוך".

את התערוכה הנוכחית הוא מבקש להקדיש למאבק לשחרור גלעד שליט. מיסודותיו של עולם האנתרופסקפטיות של אפרת  הם ההכרה בתפאורה משתנה, הדגשת הפרדוקס והדגשת הארעיות ואין כמו שלושת יסודות אלו כדי לחברנו שוב אל הטרגיות הקשה והבלתי נתפסת שבהחזקתו של שליט בשבי.

• יעקב פיסנטה, יליד ארגנטינה, אדריכל ואמן מצייר ורושם משנות ה-70 של המאה ה-20. התמונות הפנטסטיות נשענות על מסורת ציור ורישום ומחזיקות מבט מפוכח על עולם מורכב, שיש בו הרבה עצב, ביקורת והומור אישי. על יצירתו המגובשת כתב פרופ' גדעון עפרת  "מקרה מיוחד של צייר חורבות הוא יעקב פיסנטה (1922), ארכיטקט וצייר מראשון לציון, היוצר בשוליים של עולם האמנות ואינו חדל לעצב עולמות אילוסטרטיביים-סוריאליסטיים, המשלבים בתמימות לכאורה הומור ואפוקליפטיות, ובהן מככבות דמויות מיניאטוריות לרקע חורבות

• אתי פ. בשביץ מציגה סדרת ציורים שכל אחד מהציורים  'לתפוס' רגע בחיים, רגש רגעי וחמקמק המעיד על  הנסיון של אתי להתחבר אל העולם . טכניקת הציור  מאפשרת עבודה ספונטנית והצבעים משדרים משהו מן הדרמה, מן הניסיון לתפוס את קצהו של הרגש, הרגע החולף ולהפכו לעקרוני, למבט השקפת עולם.

• צלמי מועדון הצילום  ע"ש ז'אן תומאס בראשון לציון  יצאו 'לצלם בשטח' את עקבותיה של השפה העברית. התוצאה הרבגונית מעידה על היות השפה העברית מרכיב חזותי משפיע וחזק בנוף שסביבנו. התוצאה היא נבחרת עבודות ( 40 צילומים אשר נבחרו מתוך כ:200) העוסקות בזויות שונות של התגלותה של העברית אל המתבונן. התוצאה מרגשת ומצליחה לגרום לנו לעצור ולהשתהות ליד הצילומים, לחשוב על השפה ש"התלעזה", שמנסה לעיתים לפרוץ מתוך עצמה, שמנסה לגעת, ואשר נמצאת איתנו ובינינו כל העת.

פתיחת התערוכות ביום ב' ה:5  ביולי בשעה 19:30
נעילת התערוכות: 20 בספטמבר.

אוצרת: אפי גן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה