תערוכת מועדון הצילום ע"ש ז'אן תומס



תערוכות קיץ \ פרויקט 'קיר אמן'\הגלריות בבנין עיריית ראשון- לציון. השפה העברית- השראה לצילום

צלמי המועדון יצאו 'לצלם בשטח' את עקבותיה של השפה העברית. התוצאה הרבגונית מעידה על היות השפה העברית מרכיב חזותי משפיע וחזק בנוף שסביבנו. חלק מהעבודות מתייחסות אל גרפיקה חזותית: שלטי רחוב, גרפיטי, ומודעות, כאלו הנצפים על ידינו מדי יום ומבלי משים. עין הצלם המיומן תופסת דבר מה אחר: היא מעלה אל הרובד הנגלה רעש חזותי, ביקורת חברתית סמויה, הומור וגם את קובלנת היחיד (גרפיטי). היא מרגשת ומצחיקה. חלק מעבודות הצילום השתמשו בטכניקה של העמדת סצינה צילומית, וחלקן הן צילום הנקרה אל הצלם תוך כדי תנועה בשטח וחיפוש אלמנטים נושאיים.

חלק מהעבודות התמקדו במקומות מסויימים וחלקן התמקדו בדמויות ובבע"ח ויש עבודות שהן התרסה פוליטית חברתית. התוצאה היא נבחרת עבודות ( 40 צילומים אשר נבחרו מתוך כ:200) העוסקות בזויות שונות של התגלותה של העברית אל המתבונן. התוצאה מרגשת ומצליחה לגרום לנו לעצור ולהשתהות ליד הצילומים, לחשוב על השפה ש"התלעזה", שמנסה לעיתים לפרוץ מתוך עצמה, שמנסה לגעת, ואשר נמצאת איתנו ובינינו כל העת.

מועדון הצילום נוסד בסוף שנות ה-70  ומאז פועל בעיר ראשון לציון. במועדון חברים כ-65 צלמים-אמנים מתוכם 10 בעלי תארים ישראליים ובינלאומיים בצילום. חברי המועדון נהנים מחברות ב-FIAP (הנציגות הרשמית של אמני הצילום בעולם בחסות אונסקו) ומחברות ב-IPAS (העמותה הארצית לאמני הצילום בישראל). המועדון מתכנס אחת לשבוע בימי שני במרכז האומנים בשיכון המזרח ונהנה מחסותה של עיריית ראשון לציון. מועדון הצילום מהווה במה לצלמים מתחילים וותיקים כאחד.חברי המועדון מעורבים בפעילות העיר והקהילה.

התערוכה הוצגה במסגרת 'לשון ראשון', כנס ראשון- לציון לשפה העברית, 2010

אפי גן- אוצרת

לפרטים על פעילות עמותת הצילום בראשון לציון
איילת נויפלד, טל' :  0505-311848


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה