ראשון לציון על המפה הבינלאומית



גוונים להקת המחול הייצוגית של החברה העירונית בראשון לציון זכתה במקום שני בפסטיבל הבינלאומי לפולקלור בבוסניה.

להקת המחול הייצוגית גוונים,של החברה העירונית בראשון לציון, נטלה חלק בפסטיבל הבינלאומי לפולקלור שנערך בבבוסניה לאחרונה. מתוך תשע המדינות שהשתתפו בפסטיבל, זכתה גוונים במקום שני בקטגוריה הבינלאומית. בקטגוריה האותנטית זכתה  טורקיה במקום ראשון.

גלי האהדה והחום, להם זכתה מדינת ישראל, בפסטיבל הבינלאומי למחול מוסיקה ופולקלור עמים, סיפקו סיבה טובה להתרגשות מיוחדת, בעיקר בימים טעונים אלה, בעולם כלפינו. רקדני להקת המחול גוונים, שייצגו בפסטיבל את ישראל וראשון לציון,תרמו להסברה בשפה אומנותית מיוחדת ובחינניות ישראלית,שלא הותירה איש אדיש מבין המדינות המשתתפות והצבור המקומי.

כך ב"דפילה",(מצעד הלהקות האורחות)  בכיכר באניה לוקה (העיר  השנייה בגודלה בבוסניה והרצגובינה) ובשאר היעדים, באולמות ובחוצות, הערים הסמוכות.

את קליפת הקרחון הראשונה ,סדקו רקדני גוונים, כבר בערב הפתיחה בפארק הפתוח בבאניה לוקה,אירוע  אשר בו נטלו חלק להקות מחול, מבוסניה (2 להקות) סלובניה, בולגריה, קרואטיה, הונגריה, סרביה  וטורקיה. האדרנלין הסוחף שפיזרה סביבה גוונים דרבנה גם את הטורקים לשלב  ידיים ולקחת עמה חלק בחגיגה הגדולה, אליה הצטרפו מרבית הלהקות, שרקדו לצלילי,  הבאנו שלום עליכם, עוד יבוא שלום עלינו ועל כולם,  ועוד שירי דגל ישראליים אחרים, שהפילו את המחיצות ומלאו את הפארק השראה ישראלית, בתלבושות מסורתיות ססגוניות. לכל אלה תרמו גם, נגני התזמורת המוכשרים לא פחות, שהעניקו טעם מיוחד לקצב ולמחול הישראלי,בארקודיאון (אודי מילוא) חליל צד(שרה סימון) ותופים  (איתן אריה).

במסגרת הפסטיבל ולקראת התחרות בבאניה לוקה, נפגשו הכוריאוגרפים ומנהלי הלהקות עם שרת התרבות של בוסניה דרגולובה דוידוביץ, והנשיאה של ארגון הפסטיבלים העולמי   IOV   קרמן פדילה, מהפיליפינים.  בשיחה אישית שניהלו עם המנהלת האומנותית והכוריאוגרפית של גוונים אילנה שגב, ומנהל הלהקה, גלעד ויס, ציינו השניים בפניהם, את איכות הבצוע, והתלבושות המרשימות של  להקת גוונים, כמו גם את האנרגיות הבלתי נדלות וקלילות התנועה של הרקדנים, לאחר שצפו בהם בערב הפתיחה ולאחריו.

שגב שבקשה למשוך את הרגע, הדגישה  כי המחול העממי  הישראלי, יורד מן הבמה אל העם, ולא מהעם אל הבמה, כמו בשאר להקות העולם, והוסיפה עוד:" הפסיפס התרבותי שלנו מושפע מכור ההיתוך הישראלי הכולל שבעים תרבויות.הוא שזור בריקודי ההורה, הריקוד המזרחי, הישראלי, הריקוד המודרני, החסידי ועוד." 

השניים אשר יצאו נרגשים מהמפגש, סיפרו עוד כי הכוריאוגרף הסרבי סולימן סקנדרצ'יק (מוסלמי בדתו) הודה בפניהם כי לאחר שצפה בטכס הדלקת נרות השבת (בריקוד החסידי), התרגש במיוחד, שכן הוא מעולם לא נחשף לטכס דתי מסוגו.סקנדרצ'יק, העניק לשגב  3 חוברות מהודרות כמו גם שלט נחושת מרוקע, עם הברכה "ברוך הבא" בשפה הסרבית ובאנגלית". לא פחות ריגשו אותם דבריו של  הכוריאוגרף ומנהל האקדמיה באיסטמבול, שאמר להם :"אנחנו אוהבים את ישראל, לראיה, רקדנו  יחד בדפילה והתחבקנו. במקצוע שלנו  לא חושבים פוליטיקה" 

הנשיאה שחיזקה את השיחה הידידותית, בקשה מהנוכחים כי גם לאחר הפסטיבל לכשישובו לארצותיהם, ימשיכו להניח לדעות הפוליטיות, ויתמסרו לשפת האומנות  המלכדת ומאחדת בין העמים.

גושפנקא נוספת לדברים העניק האירוע החותם בתיאטרון בבאניה לוקה, בו יזמו חברי  גוונים ריקוד משותף עם הקהל שנתרצה ועלה על הבמה. כוריאוגרפית  הלהקה לימדה את הקהל המקומי את צעדי ההורה והריקוד הישראלי, לקצב השירים  "עוד לא אהבנו די"  ו"לחיי  העם הזה". לא היה ראוי יותר מאשר לחתום את הפסטיבל, בחטיף מתוק ונפלא שכזה.
 
הכותבת: מי ליאור "גל גפן"

ביום שני האחרון הופיע להקת גוונים בהיכל התרבות בראשון לציון במעמד ראש העיר, מר דב צור ומנכ"ל החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש, מר אלי פולק.

להקת גוונים הציגו את מלוא הרפרטואר כאשר על ההנחיה ודברי הקישור בין סגנונות הריקוד עלו ילדי הרוקדים והציגו את הקטעים.

ראש העיר ומנכ"ל החברה העירונית עלו לנאום ולברך את הלהקה על הזכייה במקום השני בפסטיבל הבינלאומי שהתקיים בבוסניה. (אבי קקון)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה