עשרות אלפים פקדו את פסטיבל ראשון לציון



ראשון לציון לבשה חג בחול המועד סוכות. עשרות אלפים פקדו את פסטיבל ראשון לציון, המתקיים זו השנה ה-23 בעיר.

ראשון מדברת תרבות. ראשון לציון לבשה חג בחול המועד סוכות. עשרות אלפים פקדו את פסטיבל ראשון לציון, המתקיים זו השנה ה-23 בעיר. השנה הצליחו בחברה עירונית להעלות את הרף וליצור פסטיבל עשיר ומגוון, המשלב יצירות מקור יחד עם מופעים שוברי קופות באמפי-פארק ובמות פתוחות לקהל הרחב ברחבי העיר.

הפסטיבל כלל שורת מופעי מקור, שהופקו במיוחד עבורו וזכו לתשואות המבקרים והקהל. הפקה משותפת של הפסטיבל עם גלי צה"ל, הצדיעה באירוע נוסטלגי ללהקת התרנגולים, שציינה 50 להיווסדה. במהלך הערב העניק ראש העיר, דב צור, פרס מפעל חיים למייסדת הלהקה, נעמי פולני. 

אטרקציה נוספת הייתה הופעתה של הזמרת אסתר עופרים, החיה מזה שנים באוסטריה, שקיימה את המופע יחד עם יוני רכטר, במה שנחשב לחגיגה לאוהבי הזמר הקלאסי. מופע מקור נוסף שהוכן במיוחד לפסטיבל היה מופע העשור של שלישיית "מה קשור", שציינה עשר שנות פעילות במופע חגיגי עם שלומי שבת, מוש בן ארי, דודו טסה, שלמה גרוניך, אהובה עוזרי ועוד. המופע שודר בשידור חי בערוץ 24.

מופע מיוחד במינו התקיים באמפי-פארק לעיניהם של למעלה מ-6,000 צופים שצפו באייל גולן מארח את ישי לוי במפגש פסגה נדיר.

מופעים בולטים נוספים שעלו השנה בפסטיבל היו יהודה פוליקר, חווה אלברשטיין, אלי יצפאן, מאיר בנאי, שלום חנוך שאירח את נינט טייב, שלומי שבת שאירח את בנו אביהו שבת, הלהקות הייצוגיות של העיר ראשון לציון הצדיעו ללהיטיה של הזמרת רותי נבון ולמיטב הלהיטים הישראליים, הראל סקעת הופיע עם תזמורת צה"ל, וכוכבי כוכב נולד לדורותיהם, הראל מויאל, בועז מעודה, רוני דלומי והפיינליסטים של כוכב נולד 8, דיאנה גולבי, עידן עמדי ואוהד שרגאי הופיעו על הבמות שהיו פתוחות לקהל הרחב במרכז העיר.

ראש העיר, דב צור, כיתת רגליו בין הבמות וסייר בכל ערב בין מוקדי המופעים השונים ברחבי העיר. צור: "פסטיבל ראשון לציון הוא חגיגה מיוחדת במינה שמצליחה לרגש שנה אחר שנה. אנו בראשון לציון, בירת השפה העברית – המקום בו החלה תחיית השפה לפני למעלה ממאה שנים - גאים להעניק מקום של כבוד לשפה העברית, ליצירה העברית ולזמר העברי. בפסטיבל הזה שולבו בהצלחה יצירות ישראליות ממגוון הז'אנרים, הפונות לכל הקהלים בכל הגילאים המוכיחות כי ראשון מדברת תרבות!". צור הודה לחברה העירונית  לתרבות, ספורט ונופש, בראשותו של המנכ"ל אלי פולק, שהפיקה את הפסטיבל, ואמר כי "ההפקה המהוקצעת מצליחה לחזק, שנה אחר שנה, את מעמדו של הפסטיבל כאחד מעמודי התווך של אירועי חג הסוכות התחום הבידור, התרבות והמוסיקה".

מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, אמר "בתום תרועות הפסטיבל נביט לאחור ונסכם עשרה ימים מלאי תוכן וחוויות מוסיקליות אירועים, הפקות מקור ובכורות. את הבמות הפתוחות באירועי החוצות פקדו עשרות אלפי חוגגים. הפסטיבל השנה היווה מוקד משיכה והתעניינות לכל שכבות האוכלוסייה, לציבור שומרי המסורת ולאוהבי הזמר והשירה הישראלית על כל גווניה. גם שנה זו פרצנו את גבולות המדינה והבאנו למופע ייחודי את אסתר עופרים, הממעטת בהופעות בשנים האחרונות לערב חד פעמי עם התזמורת הסימפונית של עירנו. אני מודה לראש העירייה דב צור הן על האמון וההכוונה, כמו גם על ההשתתפות הערה בכל אירועי הפסטיבל, ולחבריי לעבודה ברשות ההפקות בחברה אשר בלעדיהם כל זה לא היה קורה". 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה