פותחים את "חודש הגמלאים"



כ-1,000 אזרחים ותיקים הגיעו בשבוע שעבר לכיכר העירייה למופע החגיגי של ירדנה ארזי, שהיווה את יריית הפתיחה לחודש הגמלאים.

כ-1,000 אזרחים ותיקים הגיעו בשבוע שעבר לכיכר העירייה למופע החגיגי של ירדנה ארזי, שהיווה את יריית הפתיחה לחודש הגמלאים שחל בימים אלו בראשון לציון. את האירוע כיבדה בנוכחותה סגנית השר לאזרחים ותיקים, ח"כ ד"ר לאה נס. האירוע נערך במעמד ראש העיר, דב צור, ממלא מקומו, מוטי עג'מי, שמוביל את אירועי חודש הגמלאים בעיר, סגן ראש העיר דוד ביטן, סמנכ"ל העירייה חיה ברנפלד ומנכ"ל העמותה למען הקשיש, זכי ניסים.
 
ראש העיר, דב צור, אמר: "כשדוד ברח מפני אבשלום הוא חיבר את המזמור שבו נאמר: "אַל תַּשְׁלִיכֵנִי לְעֵת זִקְנָה כִּכְלוֹת כֹּחִי אַל תַּעַזְבֵנִי"(תהלים עא,ט). העיר ראשון לציון חרתה על דגלה לקיים את מצוות היסוד היהודית ולכבד, להוקיר ולסייע לאוכלוסיית הקשישים בה". צור הדגיש, כי עיריית ראשון לציון מפעילה מגוון של שירותים אשר נועדו להבטיח את רמת חייה ואת איכות חייה של אוכלוסיית הגמלאים בעיר, כל ימות השנה. בחודש הזה אנו מבקשים לייחד את בני הגיל השלישי ולהצדיע לכם באופן מיוחד. בחודש הזה אנו מעלים על נס אתכם ואת תרומתכם לפריחתה ושגשוגה של העיר ראשון לציון כאחת הערים המרכזיות והחזקות במדינת ישראל ומבקשים להעניק לכם מעט בחזרה".

סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס, אמרה כי האירוע נערך במסגרת פרויקט אמנים ותיקים למען אזרחים ותיקים וציינה, כי "אזרחים ותיקים אשר שמרו על פעילות חברתית, נהנו בסופו של דבר לא רק משיפור במצב הרוח ובאיכות החיים אלא גם מתפקוד פיזי טוב יותר", והוסיפה כי "הפרויקט מעניק לקשישים רבים את האפשרות ליהנות מאירועי תרבות, כמו גם אפשרות פרנסה לאמנים ותיקים רבים. ההיענות הגבוהה, התגובות החיוביות והתשבוחות הרבות מוכיחים לא רק את הצלחתו של המיזם, אלא גם את נחיצותו".

ממלא מקום ראש העיר וסגנו ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, אמר: "עיריית ראשון לציון שינתה את הגישה וההתייחסות לאזרחים הותיקים ומשקיעה בהם יותר מבעבר. לכם יש את הזמן, היכולות והרצון לרכוש תרבות ולעסוק בפעילויות חברתיות, ולכן, אנו משקיעים בכם יותר ומעשירים השנה, כל ימות השנה, את הפעילויות במועדונים ואת המגוון הרב של האפשרויות שאנו מציעים לכם". עג'מי הוסיף, כי אין תחליף לניסיון ולחוכמת השנים וקרא לאזרחים הותיקים להתנדב במסגרות חברתיות ולהעניק מניסיונם ומחוכמתם לצעירי הדור ולאלו הזקוקים לכך.
מנהלת האגף לפעילויות חברתיות, רחל בטיטו, אמרה: "העקרון המנחה אותנו בפיתוח וקידום השרותים החברתיים הוא שילובו של המבוגר בקהילה כאדם פעיל, תורם מנסיונו ויכולתו לומד ומעשיר את עולמו בפעילות הנותנות לו משמעות, הנאה שמחת חיים, וצמיחה".
 
חודש הגמלאים יימשך עד ה-31 באוקטובר ובמהלכו יתקיימו ברחבי העיר מגוון אירועים, הרצאות ומופעים, המיועדים בעיקר לבני הגיל השלישי. אירוע הנעילה יתקיים ב-31 באוקטובר בהיכל התרבות, במופע של השחקנית והקומיקאית מיקי קם. כמו כן, במהלך חודש אוקטובר תתאפשר כניסה ללא תשלום למוזיאון ראשון לציון בהצגת תעודת אזרח ותיק. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט העירוני
www.rishonlezion.muni.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה