התזמורת הסימפונית יוצאת לאיטליה



התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון תצא בתחילת חודש נובמבר לסיור הופעות קצר באיטליה.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון תצא בתחילת חודש נובמבר לסיור הופעות קצר באיטליה. על הקונצרטים, שיתקיימו בערים סלרנו וקטנזארו, ינצח דניאל אורן, המשמש גם כמנהל בית האופרה ע"ש ורדי בסלרנו. הסולן בקונצרטים יהיה הפסנתרן הישראלי סלים עבוד-אשקר.

בתכנית הסיור כלולות שתי יצירות של בטהובן, הסימפוניה השלישית "ארואיקה", המנוגנת בסדרה הנוכחית בראשון לציון ובתל אביב, הקונצ'רטו מס' 2 לפסנתר ולתזמורת, הפתיחה לאופרה "חליל הקסם" של מוצרט וכן נעימת הנושא מתוך הסרט "אקסודוס" של ארנסט גולד, מוזיקה שזיכתה את המלחין בפרס ה"אוסקר" בשנת 1960 ועוד קטעי הדרן.
 
דניאל אורן אחד המנצחים הישראליים רבי ההישגים בעולם כיום, ומזוהה במשך יותר מעשור עם הפקות האופרה היוקרתיות ב"אָרֶנָה" בווֶרוֹנה. מבסיסו הקבוע ברומא יוצא דניאל אורן למסעי הופעות בבתי האופרה הנודעים בעולם.
 
הקשר בין אורן ובין התזמורת החל כאשר בשנת 1994 ניצח על התזמורת בהפקת "נבוקו" בעונת הפתיחה של בית האופרה במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. מאז הלך הקשר והעמיק ובכל ביקוריו הבאים בישראל ניצח אורן על התזמורת בהפקות אופראיות שונות, בהן בלטה מיוחד הפקת "היהודיה" של המלחין היהודי החשוב ז'ק פרומנטל הלוי.

ראוי לציון מיוחד שיתוף הפעולה החדש שבא לידי ביטוי בהפקת "נבוקו במצדה" הפקה שמשכה עשרות אלפי ישראלים ואלפי תיירים מחו"ל.

השנה ישוב דניאל אורן וינצח על התזמורת בהפקת "אאידה במצדה", הפקה שאליה יגיעו שוב אלפי תיירים מן העולם, לצד עשרות אלפי ישראלים שכבר שריינו כרטיסים.

בהמשך לשיתוף הפעולה המוצלח הזמין דניאל אורן את אקרט לורנצן, הכנר הראשי של התזמורת, לבוא לאיטליה ולעבוד עם קבוצת הכנרים בתזמורת בית האופרה בסאלרנו.

דניאל אורן החליט להציג באיטליה ישראל אחרת, שונה מזו המצטיירת באמצעי התקשורת – ישראל של עשיית תרבותית צרופה ואיכותית שבה יש מקום לכולם. לכן החליט להזמין את התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

התזמורת מייצגת את העשייה למען ראשון לציון בסדרות של פעולות לאוכלוסיה השונים כמו גם בעשייה ארצית ולאומית, וכבר ייצגה בעבר את העיר במסעי הופעות מוצלחים באירופה.
 
במסע הקרוב לאיטליה יש פן נוסף אורן, אחד האנשים הבולטים בעולם התרבות האיטלקי מביא לאיטליה תזמורת ישראלית ופסנתרן ערבי ישראלי להראות לעולם האירופי שהמוזיקה היא אמנות ללא גבולות.

הפסנתרן בקונצרטים הוא סלים עבוד-אשקר מנצרת, פסנתרן צעיר שכבר קנה לעצמו מוניטין בינלאומיים בהופעות עצמאיות וכסולן עם תזמורות חשובות באירופה ובצפון אמריקה.
 
בסוף החודש יגיע דניאל אורן לקיים חזרות עם התזמורת ועם הפסנתרן עבוד אשקר באולם הבית, היכל התרבות ראשון לציון, ובעקבותיו, כאמור, תצא התזמורת לאיטליה להופעות בסלרנו ובקאטנזארו באיטליה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה