"לגלות תרבות" יוצאת לדרך



התוכנית "לגלות תרבות" יצאה לדרך במופע פתיחה חגיגי "התקווה- עבר, הווה , עתיד" עם ד"ר אסתרית בלצן.

התוכנית "לגלות תרבות" של החברה העירונית, הרשות לתרבות ואמנות, המכילה מגוון הרצאות, קונצרטים, מפגשי חוויה וסיורים. יצאה לדרך (אתמול, שלישי 2/11) במופע פתיחה חגיגי ומרגש "התקווה- עבר, הווה , עתיד"  עם ד"ר אסתרית בלצן.

הצופים יצאו עם אתרית בלצן למסע רב תחומי אל  ההמנון הלאומי, מהרצל עד סאבלימינל, הערב נולד לאחר יציאת הספר  "התקווה –עבר, הווה עתיד" העוקב אחר שיר חי וקיים, הנושם ומתחדש מידי יום בנפש יהודי הארץ והעולם.ומלווה אותנו כבר 120 שנה, בימי חול ובימי שכול, בימי אבל ואפילו... במשחקי כדורגל.   

הצופים יצאו עם אתרית בלצן למסע רב תחומי אל  ההמנון הלאומי, מהרצל עד סאבלימינל. (צילום: אבי קקון)

המופע מגולל את סיפורם הנפתל של המילים והמנגינה של ההמנון. ימי "התקווה" כפולים מימי מדינת ישראל , ושורשיה הארוכים נעוצים עמוק במקורות – בתנ"ך, בתולדות העם היהודי בישראל ובגולה, במזמורי העדות, בהיסטוריה העולמית ובתולדות הספרות, המוסיקה והאמנות מן המאה ה-19 ועד ימינו.

במופע קסום ומרתק זה נזכרנו מי היה אימבר ? מיהו אותו מלחין עממי שהלחין את התקווה? איך בכלל נבחר המנון? איך זה שכל מלחמה ממלחמות ישראל מלווה בשיר תקווה – מ"הן אפשר" אחרי מלחמת העצמאות, ל"מחר" אחרי מבצע סיני – ועד "התקווה" של סאבלימינל ושל דוד גרוסמן בסרט "מישהו לרוץ איתו" אחרי מלחמת לבנון השנייה ? וכן נעמוד על הקשר הראשוני של העיר להמנון ? כל זאת בשילוב  קטעים נדירים מביצועים היסטוריים של ההמנון, ושל המקורות המוסיקליים שלו – ממחנות הריכוז להכרזת המדינה, מאולם הקונצרטים ועד מועדון הרוק המקומי , מזמרת חזן בבית הכנסת ועד ברברה סטרייסנד וסאבלימינל. 

לדברי הגב' רותי מקבי, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות, האירוע נבחר כמופע פותח בשל הקירבה והשייכות של ראשון לציון להמנון "כבר בשם ראשון לציון, מתכוונים לראשוניות: בדגל, בהמנון וראשונה לשאת על דגל את התחדשותה של השפה העברית. כל זה בניחוח אחר לעיר שהשורשים ההיסטוריים שלה עמוקים ומהווים נדבך חשוב וערכי בהיסטוריה המקומית כל זאת קרה וקורה בעיר ותיקה וצעירה כאחד. וכנראה שזה סוד קסמה של העיר"

מר אלי פולק - מנכ"ל החברה העירונית מברך על פתיחת העונה ואומר:  " איכות חיים בעיר נמדדת בין היתר עפ"י העשייה התרבותית המתרחשת בה. התוכנית "לגלות תרבות" הנפתחת בימים אלו, מהווה עוד ערוץ מכובד ואיכותי להענקת חוויות של תרבות. התכנית מאפשרת הצצה לאירועים, למקומות ולאישים אשר עומדים במרכזה של העשייה התרבותית והמציאות הישראלית על מגוון פניה. וכל זאת במחירים שווים לכל נפש".

המופע הוא חלק מתוך התוכנית לגלות תרבות, אשר מציעה מגוון עשיר של סדרות  תרבות ומהווה  את תכנית הדגל של ראשון לציון בתחום התרבות. (צילום: אבי קקון)

המופע נולד לאחר  תחקיר רב-תחומי בנושא של המוסיקאית ד"ר אסתרית בלצן, אשר ידועה כפסנתרנית יוצרת תוכניות ייחודיות בתחום המוסיקה הקלאסית, שבמרכזם הקשר בין מילים לצלילים ובין המוסיקה לחיים. הספר הפך לספר חובה בכל כיתות הלימוד במערכת החינוך בישראל, ואין ספק שבערב זה נוכל להבין וללמוד למה.

המופע הוא חלק מתוך התוכנית לגלות תרבות, אשר מציעה מגוון עשיר של סדרות  תרבות ומהווה  את תכנית הדגל של ראשון לציון בתחום התרבות, במסגרת התוכנית  נפגוש יוצרים אמנים  ומרצים מן המובילים בארץ בתחומם: פרופ' חנוך רון, יוסי שיפמן, ליאוניד פשטקה, מיקי רוזנטל, ד"ר אייל דורון, שאול מייזליש, יחיאל ספרא, חנוך דאום, פרופ' ניסים קלדרון ,הסופר אשכול נבו, ד"ר שלי גולדברג  ועוד ועוד. התכנית מאפשרת הצצה לאירועים, למקומות ולאישים אשר עומדים במרכזה של העשייה התרבותית והמציאות הישראלית על פניה המגוונים. וכל זאת במחירים שווים לכל נפש.לפרטים ולהרשמה: הרשות לתרבות ואמנות, אגף תרבות 9650494

לסיכום....מופע מדהים, מרתק ומרגש. מדובר בחוויה בלתי נשכחת ,מסע אל שורשי התקווה. רק בסיום המופע פשוט הבנתי כמה אנחנו בורים בכל הנוגע למשמעות ,ההיסטוריה המקורות וכל הקשור לתקווה. לא רק שחובה ללכת חובה להציג מופע זה בכל בית ספר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה