מנהיגי תרבות ראשונים



תיכון מקיף ג' בראשון לציון פתח באופן חגיגי בשבוע שעבר את פעילותה של קבוצת תלמידים מנהיגי תרבות.

יוזמה חדשה למשיכת נוער לעולם האמנות והתרבות.

תיכון מקיף ג' בראשון לציון פתח באופן חגיגי בשבוע שעבר את פעילותה של קבוצת תלמידים מנהיגי תרבות, תלמידי בית הספר בכיתות י' – יב'. הקבוצה, אשר החלה פעילותה תיפגש אחת לחודש באירוע תרבותי, אשר יחשוף את המשתתפים לעולם האומנות ויציע אלטרנטיבה הולמת לטלוויזיה הממלאת שעות פנאי רבות במהלך היום. המפגשים נערכים בשעות הערב בשיתוף עם תיאטראות ברחבי הארץ ומשכני אומנות ותרבות, אשר משתפים פעולה ופותחים דלתם לצעירי העיר, אשר מעוניינים לצרוך תרבות ולהעשיר את עולמם.

הקבוצה, אשר הוקמה ביוזמת מנהלת בית הספר, אטי אדר ורכזת סל התרבות הבית ספרי, חפציבה ויניק, מונה 46 תלמידים ו – 8 מורים מלווים אשר יקבלו העשרה נוספת בתחומי האמנות השונים.

פתיחת הפעילות של הקבוצה החלה בשבוע שעבר בצפייה בהצגה "משרתם של שני אדונים" של תיאטרון הקאמרי בהיכל התרבות בראשון לציון. התלמידים והמורים המלווים הגיעו כשעה לפני תחילת ההצגה להיכל, התארחו באולם ה"גרין רום" מאחורי הקלעים ושמעו הרצאת מבוא ממנהלת סל התרבות העירוני, ד"ר הילה דוד. בנוסף זכו התלמידים להפתעה מיוחדת ולביקור מרתק של השחקן הראשי בהצגה דרור קרן, אשר שוחח עם התלמידים וסיפר להם על התפקיד אותו הוא ממלא בהצגה ועל אופן עבודתו כשחקן בכלל, הדורש וירטואוזיות ויכולות תמרון מורכבות. תוכנית מנהיגי התרבות, אשר נבנתה בסיוע מנהלת סל התרבות העירוני, ד"ר הילה דוד, כוללת צפייה בהצגות נבחרות, האזנה לקונצרט קלאסי, צפייה במופע במסגרת פסטיבל האביב הבינלאומי, ביקור בגלריה ומפגש עם אנשי קולנוע ואומנים.

אטי אדר,מנהלת בית הספר מקיף ג': " אני רואה בבית הספר לא רק ככתובת לרכישת השכלה וידע אלא גם כמקום, אשר שם דגש על הפן התרבותי והערכי של התלמידים בו. יוזמה זו היא הזדמנות נפלאה לחשוף את התלמידים ובני הנוער לעולם תרבותי עשיר מתוך מטרה שהם ישמשו כמעצבי דעת קהל בקרב חבריהם בבית הספר וכשגרירים משפיעים על בני נוער נוספים, שיבואו ויבקשו לקחת חלק בחוויה תרבותית זו ולהרחיב אופקים בעולם האומנות והתרבות".

ד"ר הילה דוד, מנהלת סל התרבות העירוני: "זוהי יוזמה מבורכת של בית הספר אשר שם לו למטרה לחשוף תלמידים למיטב העשייה האומנותית הקיימת בארץ. הפרויקט החינוכי הזה מגלם בחובו את האמונה כי יש להרחיב את האופק התרבותי של התלמידים ולספק להם את הכלים להבין ולחוות את עולם האומנות על כל גווניו. מטרת הקבוצה היא לשתף את התלמידים בבחירת המופעים ולהגביר בקרבם את המודעות לעולם עשיר זה על מנת שכמנהיגי תרבות צעירים יוכלו להוביל ולהשפיע על הצטרפותם של תלמידים נוספים לקבוצה זו ולקבוצות הנוספות שיקומו בשנים הבאות".


בתיכון מקיף ג' נפתחה באופן חגיגי פעילותה של קבוצת תלמידים מנהיגי תרבות.


בתיכון מקיף ג', "עמית עמל", החלה השנה לפעול קבוצת תלמידים מנהיגי תרבות. הקבוצה הוקמה ביוזמת מנהלת בית הספר אטי אדר ורכזת סל התרבות הבית ספרי, חציבה ויניק, וכך הורכבה קבוצה בת 46 תלמידים ו-8 מורים מלווים, אשר תקבל העשרה נוספת בתחומי האמנות השונים.

התכנית האמנותית נבנתה בסיוע מנהלת סל תרבות עירוני, ד"ר הילה דוד, והיא כוללת צפייה בהצגות נבחרות, האזנה לקונצרט קלאסי, צפייה במופע במסגרת פסטיבל האביב הבינלאומי, ביקור בגלריה ומפגש עם קולנוענים. בשבוע שעבר נפתחה פעילותה של קבוצת התלמידים בצפייה בהצגה "משרתם של שני אדונים" של תיאטרון הקאמרי בהיכל התרבות העירוני. התלמידים הגיעו כשעה לפני ההצגה להיכל, התארחו באולם ה"גרין רום" ושמעו הרצאת מבוא ממנהלת סל תרבות עירוני. בנוסף זכו להפתעה מיוחדת, כאשר מנהל ההיכל, מר גיל בלט, דאג לכך שהשחקן הראשי בהצגה, דרור קרן, הגיע אל התלמידים ונשא מספר דברים אודות התפקיד שהוא ממלא בהצגה וגם על אופן עבודתו כשחקן על התפקיד אותו הוא מגלם, הדורש וירטואוזיות ויכולות תמרון מורכבות.

מנהלת סל תרבות עירוני, ד"ר הילה דוד: "כל יוזמה בית ספרית, השמה לה כמטרה לחשוף תלמידים למיטב העשייה האמנותית הקיימת בארץ היא יוזמה מבורכת, אשר תזכה לכל הליווי והתמיכה של סל תרבות עירוני ושל היכל התרבות העירוני. מאחורי פרוייקט חינוכי תרבותי כזה ניצבים אמונה וחזון של הנהלת בית הספר לפיהם ככל שהאופק התרבותי של הצופה רחב יותר, וככל שיש בידיו כלים משוכללים יותר להבנה, כך מעמיקה חווייתו הרוחנית במפגש עם יצירת אמנות. מטרת הקבוצה היא גם להעלות את רמת התרבות ואמנות של כלל בית הספר – הן בכך שיהיו שותפים לבחירת המופעים והן בכך שיעוררו את חבריהם להתנסות בחוויות אמנותיות מורכבות ולא שגרתיות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה