"רגעים ביתיים"- תערוכה



תערוכה חדשה מוצגת בגלריה בכותר ראשון - שקמה .סדרת צילומים של האמן אסף אורן המנציחים רגעים יומיומיים המתרחשים בחללים ביתיים.

תערוכה חדשה מוצגת בגלריה בכותר ראשון - שקמה (1.1.2011 – 15.3.2011)- סדרת צילומים של האמן אסף אורן המנציחים רגעים יומיומיים המתרחשים בחללים ביתיים, צעירים וזמניים.

אסף אורן, בן 31, אמן צילום סטילס ווידאו-ארט, למד צילום באקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצ"ו חיפה בין השנים 2003-2007. עיסוקו האומנותי נע רבות סביב נושאים תיעודיים. בחירתו בצילום ככלי הביטוי נובעת מיכולתו של מדיום זה להתמודד ולחקור את המציאות בצורה הישירה ביותר. אסף מלמד צילום בבית הספר לצילום של הטכניון, ומצלם פרויקטים ארכיטקטוניים לפרנסתו.

צילומיו של אסף מושפעים מקשת רחבה של זרמים באומנות הצילום ומצלמים שונים ומגוונים. החל מצלמים גרמניים עכשוויים דוגמת Thomas Struth ו-Andreas Gursky, דרך צלמים אמריקאים וקנדיים כדוגמת Philip-Lorca diCorcia ו- Jeff Wall ועד למובחרי הצלמים של סוכנות הצילום האגדית "Magnum" כדוגמת Alex Webb ו- Miguel Rio Branco.

סדרת הצילומים "רגעים ביתיים", שחלקה מוצג בתערוכה זו, מכילה צילומים מבוימים של רגעים יומיומיים המתרחשים בחללים ביתיים, זמניים וצעירים. בחירת החללים נבעה ממשיכתו של הצלם לעומס הפרטים והצבע ולשילובים העיצוביים שנוצרו בתוכו.

לאחר בחירת החלל נעשתה בחירת הפעולה שתתבצע בתוכו. הפעולות המבוימות הן פעולות מאוד יומיומיות ושגרתיות, לכאורה חסרות כל חשיבות. אולם עצם תיעודן בצורה כה מדויקת ומוקפדת מאפשר לבחון מחדש את מידת העניין שניתן למצוא בפעולות ומקומות שכאלו. מבט מעמיק וממושך ישכנע שגם מה שנראה לרגע סתמי, למעשה מכיל בתוכו יופי, עניין, חד-פעמיות ורגש.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה