כנס השפה העברית נפתח היום



כנס השפה העברית ייפתח ב-18 בינואר בראשון לציון במופע חגיגי שיציין 100 שנים להולדתה של הסופרת והמשוררת, לאה גולדברג.

ראשון לציון, העיר בה הוקמו גן הילדים ובית הספר העבריים הראשונים בעולם, תארח גם השנה את כנס השפה העברית שייפתח במחווה ללאה גולדברג בציון מאה שנים להולדתה

כנס השפה העברית ייפתח ב-18 בינואר בראשון לציון במופע חגיגי שיציין 100 שנים להולדתה של הסופרת והמשוררת, לאה גולדברג. בערב הפתיחה, שיציג מחווה מוזיקאלית לשירתה של גולדברג בעיבודים חדשים, ישתתפו בין היתר הזמרים אחינועם ניני, אילנית, קרולינה, שלומי סרנגה, שלמה בר והברירה הטבעית, שלמה יידוב, נתנאלה והשחקנית, גילה אלמגור.

בכנס, הנערך זו השנה הרביעית, ידונו הפעם בשפה העברית בתיאטרון הישראלי, בתחום הרפואה ובצה"ל וגם בשפת הסימנים הישראלית, בפיוטי ישראל ובשירת זמננו. בין האירועים הנוספים בכנס: "מזלמן וזרובבלה ועד שון ונטלי",

מסע אמנותי הומוריסטי בעולם השמות העברי. במושב זה ישתתפו בין היתר רוביק רוזנטל, אורלי קסטל בלום, שמואל וילוז'ני וקורין אלאל שיביאו את הסיפורים והשירים שמאחורי השמות העבריים.

גם השנה ישתתפו בפאנל מיוחד שיארח הכנס, בוגרים מבית הספר העברי הראשון בעולם, "חביב", שנוסד ופעל בעיר ראשון לציון. תחת הכותרת "כאן התחיל הכל", יבחנו בוגרי בית הספר את גלגולה של השפה העברית בהתבסס על חומרי ארכיון ועדויות המשתתפים. כמדי שנה יתקיים מפגש מסורתי של ה'הגיונריים', כותבי תשבצי ההיגיון ופותריהם שיארחו השנה בין היתר גם את ד"ר אבשלום קור.

כנס השפה העברית, שהושק לראשונה בשנת 2008, נולד מתוך רצון לחזק את מעמדה של השפה העברית. בעיר ראשון לציון מציינים: "הזיקה בין העיר לבין השפה העברית הדוקה, שהרי כאן נוסדו ופעלו גן הילדים ובית הספר העבריים הראשונים בעולם. מכאן גם הופץ ההמנון הלאומי 'התקווה' שהפך לנחלת הכלל".

קרדיט: מרב יודילוביץ' YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה