סטיבן פריי הבריטי מגיע לכנס השפה



השחקן והיוצר הבריטי סטיבן פריי ("החברים של פיטר") מגיע השבוע לארץ כאורח כנס השפה העברית ראשון לציון,"לשון ראשון".

השחקן והיוצר הבריטי סטיבן פריי ("החברים של פיטר") מגיע השבוע לארץ כאורח כנס השפה העברית ראשון לציון,"לשון ראשון", במסגרת הכנת סדרה בנושא שפות עבור ערוץ ה-BBC הבריטי

סטיבן פריי, היוצר הבריטי, מגיע ביום חמישי לישראל כאורח כנס השפה העברית ראשון לציון, "לשון ראשון" ויתעד מאירועי הכנס לצורך סדרה חדשה לערוץ ה-BBC בנושא שפות. פריי, יוצר, שחקן, סופר ואיש טלוויזיה וקולנוע, יראיין במהלך שהותו את פרופ' גלעד צוקרמן, בלשן ומומחה להחייאת שפות ולהיווצרות מילים המשתתף בכנס ומשיק בו את המהדורה הישראלית של הספר "טינגו", לה תרם שלושה פרקים.

בנוסף יבקר ויצלם פריי בביה"ס "חביב" (בית הספר העברי הראשון בעולם שהוקם ב-1886 וקיים עד היום), במוזיאון ראשון לציון ובמושבי הכנס ביום ה' 20 בינואר.

פריי התוודע לכנס ולפרופ' צוקרמן דרך מספר מאמרים שכתב צוקרמן בנושא החייאת העברית  והחליט לשלבם בסדרה החדשה שעתידה להיות משודרת בסוף שנת 2011 ותעסוק בהיבטיה השונים של השפה. מעבר לסיקור הכנס הישראלי, פריי יבקר במקומות שונים בעולם ויבחן שפות ילידים, החייאת שפות, מקורות הכתב ועוד. עד כה ביקר פריי באוסטרליה שם בחן את לשונות הילידים האבוריג'ינים ובקניה שבאפריקה.

לפריי היסטוריה מרשימה בתחום הדוקומנטרי: תכניתו הדוקומנטרית "המניה-דפרסיה של סטיבן פריי" (2006) זכתה בפרס אמי הבינלאומי כתוכנית הדוקומנטרית הטובה ביותר. התכנית הוקרנה בערוץ 8 בכבלים.

פריי אף מוכר מאד בזכות הספרים שכתב: ב-1992 פרסם סטיבן פריי ספרו הראשון "השקרן", רומן על נער אנגלי הומוסקסואל הלומד בבית ספר פרטי ובאוניברסיטת קיימברידג'' (כמו פריי). ב-1997 פרסם את האוטוביוגרפיה שלו, שבה הוא מספר מחדש את האירועים הבדיוניים כביכול שתיאר ברומן הביכורים שלו. ספריו שנונים, משעשעים ומפתיעים.

הספר "כדורי הטניס של הכוכבים" הוא עיבוד שלו לרומן הרוזן ממונטה כריסטו, ושמות הגיבורים בו הם אנגרמות של שמות הגיבורים של דיומא.

פריי מרבה להופיע בטלוויזיה. הוא השתתף בסדרת "הפתן השחור" של רואן אטקינסון, שיתף פעולה עם יו לורי בתוכנית טלוויזיה קומית ובסדרה על פי ספריו של פ. ג. וודהאוס "ג'יבס ו-ווסטר", בה גילם את דמותו של ג'יבס רב-המשרתים המושלם.

בקולנוע שיחק ב"דג ושמו ונדה" (1988) גילם את דמותו של אוסקר ויילד בסרט "ויילד" (1997) , והופיע בסרט על חיי פיטר סלרס (1992). הוא הופיע לצידם של קנת' בראנה ואמה תומפסון ב"החברים של פיטר" (1992), בסרטו של רוברט אלטמן, פארק גוספורד (2001), ובשורה של תפקידים רבים כולל קריינות לסרטי "הארי פוטר" בשנים (2001-8).

כנס השפה העברית ראשון לציון (18-21 בינואר, היכל התרבות ראשון לציון, רחוב ז'בוטינסקי 16), דן בגווניה השונים של השפה העברית ומשתתפים בו אנשי רוח ואקדמיה, מורים, אנשי תקשורת ועשרות אמנים מובילים. הכנס, שיערך זו השנה הרביעית ברציפות , יפתח השנה במופע רב משתתפים לציון מאה שנים ללאה גולדברג. בנוסף ידון הכנס בשפה העברית בתיאטרון,  ברפואה, בצה"ל, בשפת הסימנים הישראלית, בפיוטי ישראל בשירת זמננו, ויערוך מסע הומוריסטי בעולם השמות העברי.החברה העירונית ראשון לציון, ייסדה ויזמה את הכנס בעיר בשל הזיקה הברורה של העיר לשפה העברית, שהרי בראשון לציון נפתח בית הספר העברי הראשון בארץ ובעולם בו פעל אליעזר בן יהודה.

קרדיט: נמרוד דביר NRG.CO.IL


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה