סינמה סיטי: ענף הקולנוע חזר לפרוח



בניגוד לתחזיות, ענף הקולנוע בישראל חזר לפרוח ומפגין גידול של עשרות אחוזים במספרי הצופים. חלק גדול מהסיפור הוא זה של סינמה סיטי.

בניגוד לתחזיות, ענף הקולנוע בישראל חזר לפרוח ומפגין גידול של עשרות אחוזים במספרי הצופים. חלק גדול מהסיפור הוא זה של סינמה סיטי, שהחל את המהפכה בגלילות והמשיך אותה בראשון לציון. זו הסיבה, שהמותג הוכתר לאחרונה כ-Superbrands והיזמים נבחרו ל"אנשי השיווק של השנה"

סינמה סיטי היא פרי החזון של האחים ליאון ומשה אדרי ושל יעקב כהן, שהקימו בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים בשנת 2002, בתקופה של מיתון עמוק ושל פיגועים יומיומיים, את המגהפלקס הראשון בישראל - סינמה סיטי גלילות.

וההשקעה בחזון השתלמה. לאחרונה הוכתר המותג בתואר סופרברנדס - מותג-על - בידי ארגון Superbrands הבינלאומי, ובתחילת השבוע הוכרזו ליאון ומשה אדרי כ"אנשי השיווק של 2010", בידי איגוד השיווק הישראלי.

החזון וההגשמה - הוכתר כמותג הסופרברנדס - מותג-על הבינלאומי. 

סינמה סיטי גלילות היה הראשון בישראל, שאפשר ללקוחות לצפות באחד מ-22 סרטים שהוקרנו בו זמנית, באולמות שתוכננו במיוחד לצפייה איכותית, ועם מערכת מושבים וסאונד משוכללות. הקמת G סינמה סיטי בראשון לציון הביאה סטנדרטים חדשים לענף, טכנולוגיות צפייה ייחודיות ואולמות של עד 500 מושבים, המשמשים לא רק לצפייה בסרטים אלא גם להופעות מוסיקה, בידור וריקוד. הקומפלקס כולל 45 אלף מ"ר של בתי קולנוע ומסחר, 26 אולמות קולנוע, ארבעה אולמות תיאטרון המציעים 4,000 מקומות ישיבה, ו-17 מסעדות, בתי קפה וחנויות.

למרות התחזיות שדיברו על מותו של הקולנוע, ענף הקולנוע בישראל ממשיך לצמוח והצופים מצביעים ברגליים והולכים לראות סרטים מחוץ לבית. בשנת 2010 ממשיכה תנופת הגידול ומספר הצופים צפוי להגיע לקרוב ל-12 מיליון צופים, לעומת כ-10 מיליון צופים בשנת 2009 וכ-9.5 מיליון צופים בשנת 2008. מספר הצופים בבתי הקולנוע של סינמה סיטי יעבור השנה את קו 4.5 מיליון צופים, ועל כן סינמה סיטי מהווה כ-40% משוק הקולנוע בישראל על פי קריטריון של מספרי צופים.

הקומפלקס החדש של סינמה סיטי בראשון לציון, וכן ההצלחה הפנומנאלית של סרטי התלת ממד, הם הגורמים העיקריים לגידול של יותר מ-10% במספר הצופים בשנת 2010.

G סינמה סיטי ראשון לציון נחשב למרכז הבידור והבילוי המקורה הגדול בעולם.

גורמי ההצלחה

הגורמים העיקריים להצלחת רשת סינמה סיטי הינם בראש ובראשונה החוויה שהמקום מספק: "המקום הקרוב ביותר להוליווד ולדיסנילנד שיש בארץ", הגדיר זאת גורם בענף. הפואיה הרחב, פסלוני הדמויות מהסרטים, כמו גם העיצוב והתאורה בהם הושקעו מיליוני דולרים ושתוכננו על ידי אדריכלים בינלאומיים המתמחים בתחום הקולנוע.

סינמה סיטי הביאה לענף חדשנות כדוגמת קונספט ה-VIP, שמאפשר חוויית צפייה בכסאות בסגנון "אמריקן קומפורט", עם כיבוד הכולל שמפניה, יין, עוגות, סלטים, פשטידות וגלידה לפני הסרט ובמהלכו. אולם ה-VIP למרות - ואולי בגלל - מחירו הגבוה, הפך למוצר המבוקש ביותר בסינמה סיטי, והאולמות מלאים בכל ימות השבוע בתפוסה הקרובה ל-100%.

חידוש נוסף מבית סינמה סיטי היה שילוב של אולם סינמקס מודרני עם מסך בגובה בית של 3 קומות, כאחד המוצרים בתוך קומפלקס קולנוע, וזאת בשונה מ-stand alone Imax, שמתקשה למשוך אליו מספיק צופים כדי להיות מוצדק מבחינה כלכלית.

אירועים, תרבות, לימודים

כדי לנצל באופן מירבי את הקומפלקס הענק, מותגה סינמה סיטי לא רק כמרכז בידורי, אלא גם כמרכז לתרבות וחינוך. בדרך זו מנוצל הקומפלקס 20 שעות ביממה. הלובי הענק, למשל, משמש גם כמרכז אירועים וכאזור התכנסות לימי גיבוש, אירועי השקה והקרנות צ‘ופר ללקוחות ולעובדים.

בשנת 2009 נערכו בסינמה סיטי בגלילות למעלה מ-2,000 אירועים, החל מימי הולדת עם 40-50 משתתפים, ועד אירוע ללקוחות HOT אליו הגיעו כ-18,000 איש במהלך שלושת ימי הפעילות.

מיזמים נוספים של סינמה סיטי, שמטרתם לנצל את המתקנים בשעות הבוקר והצהריים, הם: ‘זמן אשכול‘ - מרכז לימודי פנאי, המאפשר לקהל הרחב להשתתף בקורסים במגוון נושאים ותחומים, בהוראה של מרצים מהאקדמיה, הנערכים באולמות הקולנוע בהם ניתן גם להתקין שולחנות כתיבה על הכורסאות ולחבר מחשבים ניידים.


יוניברסיטי‘ - המציע לחברות ולארגונים מגוון של קורסים לפיתוח והכשרת מנהלים ועובדים, כמו גם מרכז לסדנאות וימי עיון חווייתיים.

5 דברים שלא ידעתם על סינמה סיטי

• סינמה סיטי גלילות זכה בפרס קומפלקס הקולנוע הטוב בעולם במונחי תפוסה לכסא בשנת 2008.

• יזמי סינמה סיטי מפעילים מרכזי קולנוע ובידור גם בפורטוגל ובקרוב בברצלונה.

• G סינמה סיטי ראשון לציון נחשב למרכז הבידור והבילוי המקורה הגדול בעולם (להבדיל מקניונים).

• האחים משה וליאון אדרי, מבעלי סינמה סיטי, הם גם המפיקים של סרטים ישראלים רבים, וביניהם ‘זוהי סדום‘, ‘פעם הייתי‘ ועוד.

• הבאזז שיצר קמפיין ההשקה לסינמה סיטי ראשל"צ הגיע לשיאו במהלך סוף השבוע הראשון לאחר פתיחת המתחם, כשביקרו בו כ-50 אלף איש, ונמכרו 20 אלף כרטיסים בכל אחד מימי סוף השבוע. בחודש הראשון לפעילות, נמכרו במתחם למעלה מ-300 אלף כרטיסים.


אבני דרך בחייו של המותג

2003: מרכז סינמה סיטי בגלילות נפתח לקהל הרחב.
2004: מושקים ‘זמן אשכול‘, יוניברסיטי ומחלקת פרסום וקידום מכירות.
2008: קומפלקס גלילות זוכה בפרס קומפלקס הקולנוע הטוב בעולם.
2009: דיסני, באמצעות קרן שמרוק, משקיעה עשרות מיליוני דולרים בסינמה סיטי.
2010: G סינמה סיטי מושק בראשון לציון.
2012: מרכז סינמה סיטי צפוי להיפתח בירושלים.

קרדיט: ערן יסעור THEMARKER

* ערן יסעור הוא עורך העיתון פורום שיווק ועורך מהדורת 2010 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה