מראשל"צ ועד שנחאי: חנויות אפל בעולם



חנויות הקונספט של אפל בעולם הן מוקד עליה לרגל ברחבי העולם ומולן את החנות החדשה שבהן, שנפתחה היום בראשון לציון.

חנויות הקונספט של אפל בעולם הן יצירה ארכיטקטונית מעניינת ומוקד עליה לרגל. זיו קיטרו מזמין אתכם לביקור בחנויות הייחודיות ברחבי העולם - ומציב מולן את החנות החדשה שבהן, שנפתחה היום בראשון לציון.

חנויות הקונספט של אפל נולדו ב-2001. הראשונה הוקמה בווירג’יניה ואחריה הוקמו עשרות חנויות נוספות ברחבי העולם. מראה חנויות הקונפסט הלך והשתכלל, עד שב-2007 הפך לעיצוב המזוהה עם שילובי מתכת וזכוכית.

את חנויות הדגל, אלו המציגות עיצוב יוצא מגדר הרגיל - ניתן למצוא היום בערים מרכזיות בעולם (ניו יורק, בוסטון, סן פרנסיסקו, טוקיו, לונדון, סידני, מינכן, פאריס, בייג’ינג ועוד). לכל אחת מחנויות אלו אלמנט עיצובי או מבני ייחודי.

הערב (ג') הצטרפה ראשון לציון לרשימת הערים בהן ניתן למצוא חנות קונספט של אפל. היא ממוקמת במבנה זכוכית, שנמצא בתוך מתחם G בעיר.

כדי שתוכלו להחליט האם אנחנו משתווים לחנויות של אפל ברחבי העולם, סקרנו עבורכם כמה מחנויות הדגל הידועות ביותר

הקוביה המקורית בניו-יורק

החנות הניו יורקית של אפל נפתחה ב-19 למאי 2006 ומשכה אליה את תשומת לב רבה. החנות זכתה לשם "המכה של אפל", בשל הדמיון הפיזי למבנה הקעבא במכה הקדוש לאיסלם, ובשל הדמיון באדיקות העולים לרגל.

עיצובו הייחודי של מבנה הזכוכית רחב הידיים הפך את החנות לתחנה תיירותית גם עבור חובבי התפוח הנגוס, וגם עבור חובבי התפוח הגדול כאחד.

אולם הכניסה הגדול של החנות לא מכיל דבר פרט לגרם מדרגות ומעלית, והחנות עצמה נמצאת מתחת לאדמה.

הירידה אליה מתבצעת על ידי מדרגות הזכוכית או המעלית ההידראולית (שהספיקה להיתקע כבר בימים הראשונים לפעילות החנות).

הקוביה הגדולה בעולם,לונדון

באוגוסט 2010 נפתחה החנות ה-300 של אפל בקובנט גרדן, לונדון, בה 300 עובדים. מדובר בחנות האפל הגדולה ביותר - מעל 2,000 מטר מרובע המשתרעים על גבי שלוש קומות.

יש לה את בר הגאונים הארוך בעולם (בו משתמשים מקבלים תמיכה טכנית ממומחי אפל).

החנות נמצאת בליבו של אזור עמוס קונים שמכיל חנויות מותג יוקרתיות. המשותף לחנויות - כולן שמרו על חיפוי האבן האדומה של המבנים המקוריים.

אפל גם היא שילבה את מוטיב הזכוכית והמתכת עם אופי המבנה המקורי מ-1876, וכן יצרה את אחת האטרקציות היפות ביותר לחובבי הגאדג’טים.

התפוח הגדול באוסטרליה

חנויות אפל הגיעו לאוסטרליה רק ב-2008, אך כדי לכפר על הזמן האבוד הוקם שם מבנה יפהפה. החנות ה-215 במספר של אפל מתגאה בלוגו הזכוכית הגדול בעולם, ובר הגאונים שלה שני בגודלו רק לזה שבקובנט גרדן.

במקום מדרגות ספירליות, המדרגות במתחם לינאריות, כן שניתן להשקיף על החנות מכל קומה וקומה.

הקוליסאום בשנחאי

הקולוסיאום של עיר הנמל שנחאי בסין הוא מבנה יוצא דופן, שנמצא מתחת לאדמה כמו בניו יורק.

מבנה צילינדר בגובה 12 מטר מקיף את אזור הכניסה, את המבנה מקיפה תעלת מים, שהצליחה להרטיב כבר לא מעט מבקרים שלא שמו לב איפה הם דורכים.

ובראשון לציון?

הערב הצטרפה ראשון לציון לרשימה המצומצמת של הערים בהן ניתן למצוא חנות דגל של אפל. בפועל, לא מדובר בחנות דגל אמיתית, שכן מבנה הזכוכית שלה נמצא בתוך מתחם G, ושייך ל-iDigital שהיא רק הנציגה.

התחושה בתוך החנות היתה צפופה וקלטרופובית, משום שנדחסו לתוכה עשרות אנשים. עם זאת, אפשר לראות שתכנון המרחב הוא טוב מאוד.

בכניסה תמצאו שולחן מרכזי המוקדש לאייפד, אחריו - נגני מוזיקה ומחשבים, ובעומק החנות - אביזרים נלווים. העיצוב הוא כשל פירמידה שראשה קטום, בסגנון מודרני של מתכת וזכוכית - סימן ההיכר של אפל.

היא פחות מרשימה מקודמותיה שבעולם, אבל חשוב לזכור שזו חנות הקונספט הקטנה ביותר של החברה, ושהשוק הישראלי אינו שוק ליבה עבור המעצמה האמריקאית.

קרדיט: זיו קיטרו ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה