ערב הוקרה לאורי פורת



בכירי אנשי התקשורת בישראל השתתפו בערב לזכרו של מנכ"ל רשות השידור לשעבר, אורי פורת ז"ל, שנערך במוזיאון ראשון לציון.

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין ובכירי אנשי התקשורת בישראל בעבר ובהווה, ביניהם, חיים יבין, יוחנן צנגן, שלום קיטל, רפי גינת, שלמה נקדימון, איתן הבר, גדעון רייכר ועוד, השתתפו בשבוע שעבר בערב לזכרו של העיתונאי, ומנכ"ל רשות השידור לשעבר, אורי פורת ז"ל, שנערך במוזיאון ראשון לציון.

הערב נערך ביוזמת המשפחה, ועיריית ראשון לציון שמחה לסייע לקיום הערב. פורת ז"ל, היה חבר בכיר במערכת "ידיעות אחרונות" כ-27 שנה. בהמשך כיהן כיועץ התקשורת של ראש הממשלה המנוח, מנחם בגין. לאחר מכן מונה למנכ"ל רשות השידור, עבר לתפקיד מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של אולפני "גלובוס גרופ", ושוב התמנה למנכ"ל רשות השידור.

פורת היה דור רביעי בעיר ראשון לציון וקשר את חייו עם המושבה שהפכה לעיר. פורת כתב את הספר "רישון – המזרח הפרוע", ובו סיפורי הווי ואוירה  על החלק המזרחי של ראשון לציון – הידוע כ"רישון הקטנה" או "העיר העתיקה"- ממנו צמחה העיר הרביעית בגודלה. הסיפורים נכתבו לראשונה ב"ידיעות אחרונות" בסדרה המשעשעת "רישון זה גזע", ובעקבות הצלחתה נוסדה הפינה בגלי צה"ל שגוללה את סיפוריהם של הדמויות המיוחדות - "הפרלמנט של רישון".

ראש העירייה, דב צור, אמר בערב ההוקרה, כי "אתם וודאי זוכרים את אורי איש התקשורת הבכיר, אך בשבילנו אורי היה ההיסטוריון של ראשון. בסיפוריו הקלילים וההומוריסטיים, שרטט אורי את פניה של ראשון לציון הותיקה, הישנה והטובה, ובמילותיו הוא העניק לדמויות לב ונשמה. אורי סיפר את הסיפור של כולנו, הוא חשף את הפנים היפות, הצוחקות, המצחיקות של הישראליות. סיפוריו היו גדולים יותר מראשון, זה פניה של החברה הישראלית, והוא היטיב לתפוס בדרכו הייחודית את רוח הזמן ורוח הדברים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה