אומנות בכוח האמונה



רפאל אביב, בעל לקות ראייה, שמיעה ודיבור, מציג את ציוריו בתערוכה מיוחדת

בתחילת השבוע (א') נפתחה תערוכתו של רפאל אביב, בעל לקות ראיה, שמיעה ודיבור, בבניין העירייה.

במעמד ראש העיר דב צור, סמנכ"לית העירייה חיה ברנפלד, ראש מינהל שילוב חברתי נעמי אחימור, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות בחברה העירונית, רותי מקבי, אוצרת התערוכה אפי גן, עובדי עירייה ומשפחתו של רפאל.

את ברכתו להצגת התערוכה בבניין העירייה נתן ראש העיר, לאחר שפגש ברפאל אביב בהדלקת נרות חנוכה שנערכה בבית העיוור ובו ביקש רפאל להגשים לו חלום ולקיים תערוכה מיוחדת של יצירותיו.

רפאל (26), תושב ראשון לציון איבד את מאור עיניו ואת שמיעתו בגיל 16 ורק לפני כשנתיים החל לפסל במהלך תהליך שיקום לאחר ניתוח שעבר.

יצירותיו המופלאות של רפאל לקוחות ברובן מתוך דמיונו המפותח ומתוך סיפורים ואגדות המיתולוגיה אותם שמע בבית וקרא עליהם בעבר.

הצלחתו של רפאל טמונה גם בליווי הצמוד והמסור של אימו המלווה אותו לאורך השנים ומעודדת אותו בעשייתו המגוונת. התקשורת המיוחדת עם רפאל נעשית באמצעות כתיבה על כף ידו בעזרת בני המשפחה הסובבים אותו כל העת.

את עבודת הפיסול מבצע רפאל במרכז העירוני מרש"ל. העובדים במרכז מורגלים בעבודה עם בעלי מוגבלויות ולמרות זאת הם מלאי תדהמה והתפעלות מהאופן המיידי, המהיר והייחודי של עבודתו.
 
ראש העירייה, דב צור: "בפגישתי עם רפאל בחג החנוכה, שאלתי אותו איך אני יכול לעזור לו והוא השיב שהוא רוצה להציג את עבודותיו בתערוכה מיוחדת. יש הבטחות שאני גאה לקיים ואני שמח שהגענו למעמד המרגש הזה. אומרים שאומנים גדולים עושים יצירתם בכאב, מבחינה זו רפאל הוא אומן ענק. יצירותיו אינן משאירות מקום לספק כי רפאל רואה, שומע ומדבר דרך אצבעותיו ומפסל דרך נפשו".

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור: "רפאל הוא דוגמא ומופת לאדם שלא מוותר, נלחם ולא מפחד ממכשולים. למרות המוגבלות שלו הוא חתר אל המטרה ולא ויתר ועל כך אני מעריצה אותו ואת עשייתו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה