"פסטיבל האביב" בראשון לציון



העיר ראשון לציון לובשת חג לקראת פסטיבל האביב שייחל ב-12 במאי. עם עשרות מופעים, חלק גדול מהם בחינם, שווה לקפוץ ולראות

פסטיבל האביב הבינלאומי יתקיים השנה בין ה-12-21 במאי בראשון לציון. הופעות מיוחדות יתקיימו גם בערים באר שבע, מודיעין ופתח תקווה. הפסטיבל, שמציין 12 שנה להיווסדותו, יארח 210 אמנים, ב- 16 מופעים מצרפת, ארגנטינה, ברזיל, פולין, ארצות הברית, מקסיקו וישראל.

לראשונה יתקיימו אף מופעים ללא תשלום לכל המשפחה במתחם גן העיר בראשון לציון, שיכללו את להקת Les Passagers- להקת המעופפים הצרפתיים המשלבים ציור, כוריאוגרפיה ותיאטרון. בנוסף תופיע גם קבוצת המעופפים ממקסיקו שיופיעו מגובה של כ-30 מטר.

אירועי הפסטיבל שיערכו בתשלום כוללים את ההופעות הבאות: להקת "מיומנה" שחוגגת 15 שנה במופע גדול באמפי-פארק. במופע ישתתפו חברי הלהקה מכל התקופות ומכל רחבי העולם.

הזמרת היוונית אלפטריה שהופיעה בישראל בעבר תגיע לביקור נוסף. אלפטריה הופיעה בכל רחבי אירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה וארצות הברית ולקחה חלק בפסטיבלים המובילים ברחבי העולם. מדי שנה היא מקיימת מעל למאה הופעות ביוון, והיא זכתה פעמיים בתואר זמרת השנה בפרסי המוזיקה היוונית במהלך החמש שנים האחרונות.

 

הזמרת קרן אן תחגוג את יציאת אלבומה החדש "101" בהופעה מיוחדת בישראל במסגרת סיבוב הופעות עולמי. היא תלווה בהרכב הנגנים שלה מצרפת, ואליהם תצטרף רביעיית כלי מיתר ושלומי שבן כאורח.
רקדנית הטנגו המצליחה מארגנטינה,
מורה גודוי, תגיע בפעם השניה לישראל עם להקתה.
להקת "סמבה צ'ולה" שמנגנים ושרים מוזיקה ברזילאית אותנטית תופיע עם שמונת נגניה ושתי רקדניות מבאייה שבברזיל. 

המופע "יהלומים מהדנובה" יעלה עם למעלה מ-30 נגנים, זמרים ורקדנים. מדובר במופע גאלה מהונגריה המעביר מסע מוזיקלי של קטעים מאופרות ואופרטות מוכרות בשפות איטלקית והונגרית. בנוסף יכלול המופע ריקודי פולקלור וריקוד קלאסי עם תלבושות מעוצבות.

להקת הפולקלור הפולנית "מזבושה" תופיע עם יצירת פולקלור המשלבת כוריאוגרפיה פשוטה ותלבושות מיוחדות. השחקנית גלית גיאת תגיש את המופע "שושנה יפה ואסתר גם". מופע הצדעה לשושנה דאמרי, יפה ירקוני ואסתר עופרים.

השחקן ומנחה "הישרדות", גיא זוארץ, יופיע עם שירי לאדינו מבית הוריו ועם שירים ישראלים מוכרים מזוהר ארגוב ועד אהובה עוזרי. מופע המחול לשירה בציבור "סברס" יעלה אף הוא. המופע כולל כוריאוגרפים היוצרים ריקוד לשירי ארץ ישראל. המחול מלווה בשירה בציבור עם הנחייה, נגינה ושקופיות עם מילות השירים.

להקת הסווינג הצוענית "Swing de Gitanes" תעלה מסע מוזיקלי של מוזיקת לילה צוענית מפריז. להקת הגרובטרון תופיע עם מיטב שירי ארץ ישראל בעיבודים חדשנים וחדשים. הלהקה כוללת שמונה נגנים ואת הסולן דרור אהבה רומם.

הבלט הישראלי יופיע עם "לראות את האור". מופע מחול מודרני שיארח את הכוריאוגרף איציק גלילי, והרקדנים עידו תדמור וטליה פז. במופע יבצעו 20 רקדנים את יצירת המחול "אור דחוס" של הכוריאוגרף הבינלאומי, איציק גלילי. יצירה נוספת של איציק גלילי תבוצע על ידי תדמור ופז, ורקדני הבלט הישראלי יבצעו את  "הרמוניום".

הפסנתרן האמריקאי מארק נדלר יופיע במופע הנושא את שם משפחתו. נדלר הוא שחקן קברט, שחקן, קומיקאי ופסנתרן מצליח. במהלך הקריירה שלו היה שותף בכתיבה ואף כיכב בהצגות שונות באוף ברודווי וזכה לפרסים רבים. נדלר יקדיש את המופע למלחין היהודי-אמריקאי ג'ורג' גרשווין.

כהדרן לפסיטבל תתקיים השנה לראשונה בהיכל התרבות בראשון לציון  תחרות הבלט הקלאסי ע"ש מאיה ארבטובה. מעמד חצי הגמר של התחרות, שנוסדה במטרה לטפח ולקדם את הדור הבא של רקדני הבלט הקלאסי בארץ, יתקיים ב-22 במאי. המתחרים הנבחרים יעברו מיונים קפדניים וסדנת הכרות בת שלושה ימים. הגמר יתקיים למחרת, ב-23 במאי,  ובמעמד זה אף יוענקו לזוכים פרסים כספיים.

כרטיסים למופעים השונים ניתן להשיג בהיכל התרבות ראשון לציון בטלפון: 039488688

קרדיט: יערה יעקב nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה