פאודה העונה הרביעית מכרה את ישראל ואת המציאות למען הרייטינג הערבי והאדרת דמותו המוגזמת של ליאור רז



אחרי שצפינו עד פרק 7 אנחנו מרגישים נבגדים על ידי הסדרה שהייתה מהמעולות שנעשו בישראל (עד עכשיו) ליאור רז איבד את זה לגמרי – הוא פשוט עף על עצמו עד כדי שכולם לא מקצועיים, לא ערכיים, שכחו את ערכי צה"ל, חלשים, נשברים, מתייאשים... חוץ ממנו... אם לא הוא... הלכה המדינה... ובמקביל הטרוריסטים מצליחים לשבור אפילו את קפטן איוב שמוכר את כל החברים שלו רק כדי שיפסיקו להרביץ לו....  העולם הערבי שצופה בסדרה מבסוט (לך תסביר להם שהמציאות רחוקה מאוד מפאודה 4)

ליאור רז - האדרה עצמית מוגזמת

ליאור רז ואבי יששכרוף מכרו את המדינה בפאודה 4 בפעם השנייה - לאחר הכסף הגדול שקיבלו ליאור  מנטפליקס כדי ליצור את הסדרה פגע וברח שאכזבה וגם יצרה תחושה רחוקה מהמציאות בה סוכני מוסד מחוסלים בזה אחר זה על ידי מדריך טיולים כאילו היו ברמה מקצועית של שומרים בקניון.... ובנוסף הערכים של המוסד הוצגו כערכים של מדינת עולם שלישית (רחוק מאוד מהמציאות) .... הם חוזרים על אותה בגידה ואותה מצגת דמיונית – גם בפאודה 4.

פאודה 4  שלא כמו קודמותיה המעולות,  התרחקה מאוד מהמציאות הישראלית/בטחונית. אם עד היום היא שקפה במדויק את המאבק ישראלי פלסטיני בהיבט הצבאי, הרי שבפאודה 4 היא מציגה אותו באופן מגוחך.

קפטן איוב (האימתני) מתגלה לפתע כנאיבי ורגשן. בגלל זלזלול בנהלים וטפשות, הוא נתפס על ידי חוליית טרור פלסטינית בבריסל ולאחר שמרביצים לו מכות, הוא מוסר לחולייה את כל השמות והכתובות הפרטיות של בכירים במוסד, בשב"כ ובצבא (רק שיפסיקו להרביץ לו)  אותה חולייה מגיעה לאותם בכירי מוסד ושב"כ לבתים הפרטיים שלהם ומחסלת אותם בזה אחר זה....

מתי דבר כזה קרה או יכול היה לקרות אי פעם? מעולם לא! אבל פאודה 4 ברחה מהמציאות הישראלית לעולם הדמיוני בו בכירי מערכת הביטחון של ישראל מוצגים כשברירים וגם טיפשים לשמחתם של הצופים הערבים.

היוצרים של פאודה גילו את הכסף הגדול ועכשיו הם מכוונים בעיקר לצופים הערבים ולעולם הרחב (ישראל זה כסף קטן), זה היה נסלח אם זה היה משקף את המציאות  – אבל קשה לסלוח כשזה מרגיש כחנפנות לצופים בעולם הרחב, חנפנות  שאולי מגיעה מחמדנות כלכלית  על חשבון עיוות ערכי צה"ל שהם נר לרגלו של כל לוחם ובטח לבכירים ביחידות המיוחדות של מדינת ישראל.

כולם (ללא יוצא מן הכלל) מוצגים כבעלי אופי חלש, כשבריריים... למעט כמובן הגיבור עצמו ליאור רז (יוצר הסדרה) שעף על הדמות שלו בהגזמה. הוא מציג את עצמו כאחרון הגיבורים שנשארו במדינה – כולם מתייאשים מלמצוא את קפטן איוב (אפילו המשפחה שלו והמפקדים) חוץ מרז... רק ליאור רז (עם הפרצוף המיוסר הקבוע שלו) מזהה סכנה, רק ליאור רז מגלה מוסריות וערכיות צה"לית, רק ליאור רז יכול לגבור על החוטפים וכך הלאה לאורך הסדרה.... כלומר אם לא ליאור רז ... הלכה המדינה.

אם לא ליאור רז, הלכה המדינה

לוסי איוב מצטרפת לעונה הזאת בתור שוטרת ערביה-ישראלית. היא משחקת בסדר אבל התסריט של דמותה, גם הוא לא אמין בעליל.

מסתבר שאח שלה הפך לטרוריסט והיא לא רוצה לשמוע ממנו... אבל לפתע כשהיא מקבלת ממנו הודעה בנייד... אז היא מוכנה להיכנס ללבנון כדי להעביר לו איזה מסמכים שהוא צריך ... למה דווקא היא צריכה להעביר מסמכים לארכי טרוריסט? ולמה שהיא פתאום מסכנת הכל למענו?

היא נכנסת ללבנון עם ליאור רז (שהערים עליה כאילו הוא חבר של אחיה) ומספרת לבעלה - קצין משטרה יהודי ישראלי שהיא הלכה לבקר את אימא שלה... בתוך לבנון, רז צריך לשנות את התוכנית של ראשי הבטחון תוך כדי תנועה ולא להיות ממושמע כי הרי אף אחד לא מקצועי ולא מספיק אמיץ חוץ ממנו כמובן ...ואז הוא נאלץ לתמרן את כולם ועושה רק מה שהוא מבין...והרי רק הוא מבין.

לאן זה יתפתח מכאן? לא ידוע אבל הכיוון נראה לא טוב...

חבל שהיוצרים עצמם (של פאודה 1,2,3) עשו פאודה לפאודה 4 - ככל הנראה מבצע כסף ומגלומניה עצמית שהולכת ומתעצמת מעונה לעונה עד לדרגת המוגזם והלא אמין בעליל בפאודה 4. מאכזב ועצוב נורא


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה