הצלמת דינה בווה קיבלה אות הוקרה מעיריית ראשון



דינה בווה הצליחה לעשות היסטוריה כאשר הייתה הישראלית הראשונה שזוכה בתחרות ניקון העולמית .יצירותיה גברו על 100 אלף עבודות שנשלחו מכל העולם * ראש העירייה, דב צור, העניק לך תעודת הוקרה על הישגיה "גאים בפעילות והישגי מועדון הצילום המוביל של ראשון לציון"

לפני כשנה, נתקלה דינה בווה (36), חברה במועדון הצילום של ראשון לציון, בקול קורא של חברת הצילום ניקון לקראת התחרות הבינלאומית הדו שנתית. בווה שכבר קטפה יותר מ-400 פרסי צילום מ-26 מדינות (!) כיוונה הכי גבוה- לאחת התחרויות היוקרתיות בעולם לצילום.

בווה התמודדה בקטגוריה של צילום בודד והצליחה לגבור על 23 אלף צלמים ולקטוף את הפרס הראשון והשלישי עם שתי תמונות מדהימות- האחת של זוג מבוגרים שיושב בביתו, שותה קפה ולראשם בועה שקופה, לדברי בווה, המטרה הייתה להמחיש לצופה את הבידוד והניתוק של כל אחד מבני הזוג, למרות שהם חיים שנים יחד. התמונה השנייה מתארת אדם היושב בניחותא על כורסא בביתו, כשמסביבו התרחשויות שונות וביזאריות כמו תרנגולות. בווה ביקשה לתאר אדם השקוע ברעיונות שלו, בלי קשר למה שקורה מסביבו. "זה משהו אבסורדי, קורים מסביבו דברים מוזרים אבל הוא לא שם לב לזה, הוא בתוך עולמו." היא מסבירה.

המקום הראשון בקטגוריית צילום יחיד, העלתה את בווה להתמודדות מול המקומות הראשונים של כל הקטגוריות, ובפעם הראשונה בתולדות התחרות שנוסדה ב-1969, הייתה הישראלית הראשונה שקוטפת את ה"גראנד פרייז"- ראשון הראשונים, הפרס היוקרתי ביותר שהקנה לה פרס כספי מכובד, ציוד צילום בשווי 60 אלף שקלים והזמנה לתערוכת הצילומים בטוקיו.

דינה בווה וחבריה למועדון הצילום בראשון לציון זומנו לישיבת המועצה האחרונה בעיריית ראשון לציון וקיבלה תעודת הוקרה על הישגיה מראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שהוסיף: "זהו הישג יוצא דופן שמצטרף להישגים מרשימים של מועדון הצילום של ראשון לציון המוביל בישראל. אנו גאים בהישגכם".

בווה חילקה לראש העירייה ולחברי המועצה ספר עם עבודותיה ודף מלווה המתאר את אופי עבודתה  והתחרות בה השתתפה. בווה עושה שימוש באלמנטים וטקסטורות על בסיס הצילום שלה. היא מספרת שכדי להפיק תמונה כמו זו שזכתה במקום הראשון בתחרות, נדרשים בין שבועיים לחודש ימים. "אני לא מתפרנסת מצילום אבל אני עוסקת בזה בכל רגע פנוי שיש לי. קודם כל חשוב שיהיה לך מה להגיד, אחר כך צריך לחפש את הדרך להגיד אותו. המטרה שלי היא לקבל חשיפה ליצירות ולנסות להשפיע על האומנות."

קרדיט צילום: אריק קנה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה