סדרת כתבות חדשה עוסקת בדרך אל הגשמת החלום, השבוע פגשה הילה סולימני את אוהד טייב בוגר הישרדות 3 וכיום מנהל מפעל שיש מצליח לשיחה על הישרדות וניהול.

לאחר שצפה בתוכנית הריאליטי "הישרדות" בגרסא האמריקאית החליט אוהד טייב ללכת על כל הקופה ולגשת לאודישנים של הישרדות  "זה תמיד היה בראש שלי,אז נרשמתי באינטרנט ולאחר מכן זומנתי לאודישנים.הייתי אמור להיות בעונה השניה ולא הסתדר לי אז פנו אלי שוב לקראת העונה השלישית וזה יצא לפועל."

טייב לא ידע לקראת מה הוא הולך "זה משחק מתוחכם וזו חוויה שהעצימה את עצמה רק לאחר שחוויתי אותה.חוויה מטורפת, לא אצליח לתאר את זה". צפייה בתוכנית תעורר תהיות ושאלות רבות אצל רוב הצופים בנוגע לרמת הקושי של התוכנית ומה שקורה שהמצלמות נכבות "אנחנו בסיטואציה אמיתית של רעב כבד ,הייתי מוכן למכור את הכל למען פיסה של אוכל ואפילו היינו מוכנים לגשת לפח ולאכול שאריות".

כיום אוהד מנהל מפעל שיש שקיבל את ניהולו מדודו שהקים את המפעל  "העסק שלי נפגע אבל דאגתי לזה לפני והורדתי את כמויות העבודה .השארתי רק את מה שהיה דחוף וחשוב.אני לא מחזיק משפחה ואין לי התחייבות ולא יכולתי לבצע את זה באף נקודת זמן אלא רק אז-מבחינת החיים הגיל והעבודה ".

איך הגיבו בני המשפחה כשהתקשרת לספר להם שאתה טס?

"מכל בני המשפחה והסובבים רק אימא שלי ידעה את זה. בארבע בבוקר הזמנתי מונית לשדה תעופה,לקחתי דרכון ובגדים ספציפיים לפי מה שביקשו בהפקה ויצאתי לדרך. כשלקחו מאיתנו את הפלאפונים אז רק ביקשתי שיתקשרו ויודיעו לאבא שלי שהיה מופתע"

"עד הרגע שלא עליתי למטוס ויותר מזה עד הרגע שדרכתי באי,לא קלטתי שאני באמת חלק מהמתמודדים בתוכנית הטיסה הייתה לבד ואסור לדבר עם הנוסעים כדי שלא נדע מי קשור למשחק. נוצר מצב שאתה נמצא עם עוד 40-50 אנשים שטסים לקצה העולם ,לאי נידח במשך ארבעה ימים,ואסור בכלל לתקשר"

במחשבה לאחור משחזר אוהד את הרגעים על האי ומחלק אותם לארבעה חלקים עיקריים " בראשונה ההגעה למשחק שזו חוויה מטורפת ונופים קסומים שלא רואים כל יום, לאחר מכן כל הנושא של האוכל והרעב הנוראי שהיינו בו, יש גם את התחושה של שבי כי היינו ממש רובוטים של מה מותר ומה אסור ולבסוף יש את חווית העריכה שיש כאלה שהיו מרוצים ויש כאלה שלא. לי בכל אופן היה ברור שיש עריכה מגמתית כי האחראים יודעים את הסוף ומכוונים לשם"

למה דווקא הישרדות ולא האח הגדול שזה חיי נוחות?

"עניין של מה שאתה אוהב,לא שאני נגד האח הגדול -זו אחלה תוכנית אבל לא קרץ לי. באח הגדול מדובר בחוויה נפשית ,לעומת זאת בהישרדות זה הכל ביחד ,יש התמודדות מנטאלית פיזית רגשית וזו לדעתי  התמודדות אמיתית וחוץ מזה שזו תוכנית מצליחה שמעולם לא משעממת ורק מפתיעה כל פעם מחדש"

הקשיים לרוב אינם נראים לצופה מהצד אך המתמודדים בתוכנית מעידים לא פעם על בחילות ותחושת רעב אמיתית " אתה נמצא בסיטואציה של עולם שלישי במקום נידח. תנאי מזג האוויר קשים של שינה בגשם,שמש שמרוב שמשתזפים יש שלפוחיות בגב או מצב של יבלות ברגליים"

לאחר התוכנית נשאר טייב בקשר עיקרי על בסיס יומיומי עם טומי אלתגר שהתמודד עמו בהישרדות 3. בעבודה היומיומית כאיש עבודה ,טייב מניח את התהילה בצד ונמצא 100% בעבודה" אני נמצא בענף שאתה חייב להיות בו טוב כדי לשרוד, אז היחסי  ציבור לא עזרו. חובה להיות מקצוען."

כשהגיע להישרדות ידע שהוא מבחינתו משחק תחת הכובע של "כל האמצעים כשרים בדרך למטרה" אך במהלך המשחק שם לב שאינו יכול לזוז מהעקרונות הבסיסים שעליהם גדל "היה לי סוג של אופי ישר וכנה,חשבתי שאשחק בצורה שונה.זה מדבר לי עד היום כי אנשים אומרים שיצאתי ככה. וזה נותן להם מקום לעקרונות שלי ובדיעבד זה מקנה לאנשים אמון וביטחון ". טייב הודה עוד בתחילת התוכנית שהוא פה בשביל הצ'ק " עברו כמעט ארבע שנים,הייתי ילד ומה שאני יודע היום לא ידעתי אז. הלכתי לשם עם הרבה ביטחון שלא יודע מאיפה קיבלתי אותו-אלוהים נותן את הכוח לעבור מה שצריך לעבור.".

בעונה השלישית הגיע אוהד טייב למקום מכובד בדרך לגמר והודח כהפתעה בהדחה כפולה שהוכרזה ע"י גיא זוארץ "הודחתי בצורה שאי אפשר לחזות אותה בחיים כי זו הייתה הדחה כפולה ,לנו הייתה הסכמה להדיח את אביגיל שבגדה בנו בברית של ארבע מול ארבע ולנו היה וטו. תכננו להגיע ככה עד הגמר הדחנו אותה ואז נשארנו אני טומי וליאורה.". במחשבה לאחור טייב לא כועס על חבריו המתמודדים שהדיחו אותו ואף מבין את הפחד ממתמודד חזק שיוכל לקחת את הגמר " ליאורה לא היוותה איום, טומי לא ניתן היה להדיח אוות כי הייתה לו חסינות ולכן רק אני הייתי אופציה"


לאחר שחזרת לארץ היה ניסיון למנף את ההכרה? או שמראש ידעת שלא תכנס לתחום?

"היו הצעות רבות אבל אני לא שחקן ,הכישרון שלי נמצא בעיצוב ותכנון ולא במשחק. היום אני יוצא מהבית איך שבאלי ,אני לא רוצה לחיות בעולם שאני חייב להתגנדר ולחיות בבועה ,לא שזה עולם רע אבל לי זה לא מתאים".

את טייב לא ניתן היה למצוא בהשקות רבות וזאת בניגוד לחבריו שעשו עסק משגשג מהגעה להשקות " אני לא אוהב להופיע שם, כי אז אני מתחיל לשפוט את עצמי במונחים של שווי ומתנות שאני מקבל.בפנים זו הרגשה טובה וכיפית אבל התחושה שמלווה אותך אחרי זה זו שטחיות ורדידות נוראית". את חיי התהילה מעדיף אוהד כיום לקבל על עבודה קשה בתחום העבודה ולא בגלל הקריירה הטלוויזיונית שלו "הייתי יותר שמח מהחיים שלי אם היום הייתי מתראיין ונהיה חשוב על יצור ותעשייה-שאדע שבניתי ואפשר להוכיח את ההצלחה, ולא שירדפו אחרי כי אני מוכר מתוכנית"

טייב איש עבודה שיודע לנצח על העובדים ולתת ביקורות לעצמו כשצריך "אני מאמין בעבודה קשה.גם בחיים האישים – יש לי חברה כבר שנתיים ומאוד קשה לה ולי לנהל זוגיות. כי אני אדם של אחראיות וכבעל עסק אני מנסה למנוע כמה  שיותר תקלות והמתנה של לקוחות וזאת מידיעה שתמיד נהיה שם למען הלקוח.". מבחינת טייב העבודה היא הכוח המניע בחיים והוא חיי כדי להוכיח לכולם שאת השם הטוב שרכש עשה רק מעבודה איכותית ולא מהכרה טלוויזיונית " אני לא רוצה שיגידו לי שיצאתי גבר,אבל לא גדלתי עם כפית זהב בפה,אני מגיל 15 עובד.כשאתה מכיר מקרוב את המציאות של אין כסף לקנות ספרים זה יוצר ברמה הפסיכולוגית תחושה של אין. ואם לא תעשה שיהיה אז תישאר מאחור"

בחור צעיר שמנהל מפעל שיש משגשג, יש לך טיפים להצלחה?
קודם כל לקום בבוקר מוקדם בשעה נורמאלית וקבועה ולא לוותר לעצמך אפילו כשיש מצב בהתחלה שאין עבודה! אני בתחילת הדרך הייתי קם לובש מכנסי עבודה לוקח את הפלאפון ומחכה לאנשים שיגיעו.חברים שלי קראו לי "מכחיש עבודה" לא הרשתי לעצמי להיכנע למקום הזה. לא משנה מה מצב העבודה."

במהלך הראיון מדגיש טייב את הצורך להאמין בעצמך ובחלום שהצבת לעצמך וכל זאת תחת מתן ביקורת עצמית שהיא הכי חשובה "לתת ביקורת לעצמך ולא להקשיב לביקורת חיצונית נוקבת מידי.המצפון שלך הוא הכי טוב אל תנתק את המצפון ותשכח ממנו. תוך כדי הביקורת חובה לתכנן בדיוק מה הדרך לעבר המטרה  ולזכור שאם הקמת עסק שאינו רווחי בהתחלה אז זה טוב,אבל אם אתה מקים עסק שמפסיד אז זו בעיה"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה