ראשון לציון מתחרה ראויה לתל אביב בבילוי ואוכל



אין בראשון לציון פאסון מתנשא וקו קולינרי מתוחכם מדי עם מנות קטנות בשמות מוזרים - כאן רוצים לאכול. המנות כאן גדושות והמסעדות גדולות לא פחות.

כבר הרבה זמן שראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, מהווה יעד אטרקטיבי מועדף לבילויים ואוכל בקרב צעירי המרכז והדרום. זה די ברור למה: אין פה פאסון מתנשא וקו קולינרי מתוחכם מדי עם מנות קטנות בשמות מוזרים  - כאן רוצים לאכול. המנות כאן גדושות והמסעדות גדולות לא פחות. כשהיא חמושה בתותחים כמו  סינמה סיטי ויס פלאנט שייפתח בשבועות הקרובים, הופכת ראשון לציון למתחרה ראויה לתל אביב. גם העובדה ששפים נחשבים כמו ניצן רז (סושי סמבה, אונו), חיים כהן ושגב משה החליטו לשלוח אליה זרועות, מסמנת את העיר כיעד אטרקטיבי ולא קשה להמר שאם הם כאן, רבים כבר בדרך. ראשון לציון רותחת, וזה הזמן לצאת לסיבוב קולינרי בעיר. 

 

מזרח ראשון - אזור התעשייה הישן

אסיה לציון: סוהו

לא סתם היא הוכתרה כמסעדה המצליחה ביותר בארץ. מסעדת סוהו עלתה על הנוסחה המנצחת וממשיכה להוביל עם מסעדה ענקית בעלת תפריט ענק לא פחות, באוריינטציה אסייתית והרבה סושי. בפועל, כל אחד יכול למצוא כאן מה לאכול. האווירה, האנשים, התאורה והתפאורה - כולם עושים את העבודה ולכן, פעמים רבות תמצאו תור משתרך לפני המסעדה.

מה אוכלים כאן? כמעט הכל, החל מכבד אווז לגווניו וכנפיים במנות הראשונות, דרך  טרטר, טורטיות, שיפודי יקיטורי וסשימי ועד נודלס ומנות סושי יצירתיות ביותר. החששנים יוכלו למצוא גם אנטרקוט בתפריט. הרעיון - הקפדה על חומרי גלם, מנות גדולות ונדיבות ומחירים סבירים.

מחיר ארוחה ממוצעת: 100-120 שקלים. חשוב לקחת בחשבון שהמנות כאן גדולות מאוד, כך ששווה לחלוק.

סוהו - משה בקר 15, ראשון לציון

 

ברצלונה פינת משה בקר: טאפאיה

עם אווירה סקסית ושמחה, ועיצוב סטייל ברצלונה שכולל קירות אדומים וויטרינה צבעונית, טאפאיה היא המקום לאכול טאפאס בראשון. המסעדה נולדה מתוך אהבה לתרבות הלטינית, לשפה ולאוכל וזה מורגש בכל פרט. מנות הטאפאס הן פרי יצירתו של השף עינב אזגורי שרכש ידע במטבח ספרדי אחרי התמחות בסן סבסטיאן, כך שהתפריט מלא בכל מה שאפשר להגיש על צלחות קטנות.

מה אוכלים כאן? ממנות טאפאס קלאסיות כמו פטאטס בראווס, טוסטאדו, המבורגסה וצ'וריסו ועד לפרשנות ישראלית עכשווית כמו כרובית מטוגנת, תמר מג'הול צלוי ממולא בגבינה כחולה ועטוף בחזה אווז או קלמרי צלוי על הגריל עם מוס חציל ולבנה. בכל מקרה, אם מגוון המנות מפיל אתכם, כדאי ללכת על מסלול טעימות זוגי.

מחיר ארוחה ממוצעת: מנות הטאפאס עולות בממוצע בין 8 ל-42 שקלים, אבל ארוחת טעימות תעלה 179 שקלים לזוג והיא כוללת יין או קאווה, לחמים, שלושה טאפאסים צמחוניים, טאפאס מיוחד, שלושה טאפאסים בשריים וקינוח.

טאפאיה - משה בקר 12, ראשון לציון


טאצ'דאון: מיטבול

מיטבול החלה כמסעדת המבורגרים קטנה לפני שמונה שנים. טעמו המוצלח של ההמבורגר יצא לרחוק והביא קהל שבא לבחון את העניין בעצמו, מה שגרם להרחבתה למסעדה גדולה יותר. העיצוב מכוון לסגנון אמריקאי עם ספות אדומות, פלזמות וכמה מנות בגודל שמתאים לאמריקאי ממוצע או שניים. נכון, המקום מגיש גם סטייקים, אבל מבט חטוף בשולחנות מסביב מוכיח דבר אחד - כולם כאן בשביל ההמבורגר.

מה אוכלים כאן? חכו טיפה עם ההמבורגר כי יש פה מנות פתיחה לא רעות בכלל כמו ברוסקטת סינטה מצוינת, פטה כבד וכנפיים עוקצניות ועוד, שיכינו אתכם להמבורגר שמיד יגיע. ההמבורגרים מושחתים במיוחד, לדוגמה: מיטבול בקר 300 גרם כשמעליו אסאדו מעושן, פרמז'ן וביצת עין; דאבל בורגר עם שום קונפי וביצת עין; מניפת אנטריקוט עם אווז מעושן והשיא -טריפל בורגר. סועדים פחות רעבים יוכלו למצוא שניצלים, סלופי ג'ו וסטייקים. את כל המנות מכינים במקום, כולל הרטבים היצירתיים.

מחיר ארוחה ממוצעת: 70-100 שקלים, תלוי בגודל ההמבורגר הנבחר. זכרו, מדובר במנות ענק.

מיטבול - דרך המכבים 8, ראשון לציון

» עוד מקומות מעניינים באזור: רק בשר - סניף נוסף לרשת שממשיך באותו הקונספט ומיט לופט - דיינר חביב עם המבורגרים לא רעים במחירים שפויים.


מרכז העיר

האחות הקטנה: דיקסי

דיקסי ראשון לציון נולדה כשלאחותה התל אביבית מלאו 17 שנים. גם כאן המיקום נחבא, כמעט מחתרתי ומרוחק מכל מתחם בילוי, העיצוב אפל והישיבה היא בתאים. חובבי המנות המיתולוגיות של דיקסי, ימצאו אותן גם כאן, לצד תפריט שף עונתי מתחלף. אמנם המקום לא פתוח 24 שעות, אבל בהחלט מהווה אופציה מצוינת לארוחת לילה מאוחרת.

מה אוכלים כאן? אמרתם דיקסי, אמרתם בשר. החל מארוחות בוקר מושחתות ועד ארוחות הלילה, התפריט של דיקסי מביא דיינר אמריקאי עם פרשנות מקומית, כשמנות החובה כאן הן ההמבורגר, הכנפיים המיתולוגיות, ההום פרייז, עוף קייג׳ין ומנות נוספות מהתפריט הקלאסי.  למי שלא רוצה לרדת על קינוח גדול בסוף הארוחה, יש אפשרות לביס מתוק וזול.

מחיר ארוחה ממוצעת: מודולרי מאוד. כנפיים עם בירה על הבר יעלו כ-50 שקלים ולעומת זאת אנטריקוט ובקבוק יין יכולים להוביל לאזור ה-130 שקלים.

דיקסי ראשון לציון  -הכרמל 20, ראשון לציון

 

סינמה סיטי - קניון הזהב

גורמה לייט: שגב אקספרס

לפני חצי שנה סגר השף שגב משה מעגל: הוא חזר לראשון לציון, עיר נעוריו, ופתח בה סניף נוסף של שגב אקספרס. המסעדה החדשה ממשיכה את הקו של אחותה התל אביבית, שהיא בכלל אינטרפרטציה זולה, מהירה וקלילה יותר (באופן יחסי) למסעדת הגורמה - שגב, שבהרצליה. על אף המיקום המפתיע בתוך קניון הזהב, הסניף הנוכחי לא נופל במאום מזה התל אביבי.

מה אוכלים כאן? הקו הקולינרי נע בין פיצות ופסטות לטעמים אסייתיים. המנות זהות כמעט לחלוטין לאלו שבתל אביב, ואפשר למצוא בהן: חציל בלאדי וסלט אסייתי, ריזוטו ופטריות מהטאבון, פיצת הלימון והארטישוק המפורסמת של שגב, וגם את הקינוח המפורסם - גלידת מוזלי.

מחיר ארוחה ממוצעת: מנות ראשונות מתומחרות בין 21-51 שקלים ועיקריות נעות בין 49 שקלים (לפיצות) ועד 96 שקלים, כך שארוחה יכולה להגיע בקלות ל-150 שקלים לאדם.

שגב אקספרס - קניון הזהב, ראשון לציון

שגרירות אירלנד: טמפל בר

אם אתם כבר באזור סינמה סיטי, למה שלא תתמקמו בטמפל בר, גרסה מקומית לפאב אירי טיפוסי - עם עיצוב עץ כהה וכבד ולמעלה מ-70 סוגי בירה. במקום תמצאו גם תפריט נחמד שכולל מספר מנות מהמטבח האירי וגם כאלו שהולכות לצד הבירה.

מה אוכלים כאן? כל מה שטוב ליד הבירה, כלומר: כנפיים, טוסטים עם בשר וצ'יפס מצוין. לרעבים מומלץ ללכת על המבורגרים גדולים, שניצלים ונקניקיות הום מייד. למי שהמזגן מקפיא אותו יכול ללכת על קדרה אירית או פאי רועים אמיתי. כמובן שהחוויה לא שלמה ללא ליטר בירה, מהמבחר המוגש במקום. 

מחיר לארוחה ממוצעת: המקום מציע אין ספור אפשרויות זולות יותר או יקרות יותר, תלוי גם בבירה שליד. ארוחה עשויה להגיע ל-100 שקלים.

טמפל בר - סינמה סיטי, ראשון לציון

 

ספרד הבוגרת: באריו

טאפאס בר שנמצא בשולי מתחם G ומביא אווירה של שכונה ספרדית לתוך מסעדה גדולה בת שתי קומות. בערבים המקום מכוון לגילאי ה-30 ומעלה שרוצים בילוי בוגר, אבל הוא אופציה טובה גם לארוחות משפחתיות בסופי שבוע.

מה אוכלים כאן? בניגוד להרבה מסעדות טאפאס, התפריט כאן קל לצליחה ומחולק למחלקות: נשנושים ליד הבירה, צמחוני, בשר, דגים וקרפצ'יו-סביצ'ה. ההיילייט מתמקד דווקא במנות ספרדיות פחות מוכרות: אסטופאדו - תבשיל בקר כבד ודומיננטי בציר בקר ויין ספרדי או קסואלה חציל ועגבניה. כדאי לנסות גם את הבירה הספרדית אסטרייה דאם.

מחיר ארוחה ממוצעת: מנות הטאפאס נעות בין 11-40 שקלים, כך שבקלות ניתן להגיע עם אלכוהול ל-80 שקלים לסועד. לזוגות כדאי ללכת על ארוחת טאפאס הכוללת שמונה מנות לבחירה ב-150 שקלים. שווה.

באריו - הלח"י 10, מתחם G1, ראשון לציון


אווירה ספרדית ובוגרת. באריו (צילום: יח"צ)

עסק משפחתי: ב'שרים

מסעדתו של ב'שארה חינאווי היא מסעדת בשר, יותר נכון - שיפודיה משודרגת, אידיאלית לכל מי שמחפש ארוחה רצינית מבלי לקרוע את הכיס. התפריט מתבסס על בשר טרי מבית הקצבייה של חינאווי ועל מומחיות המשפחה בכל האמור בטיפול בבשר עגל, טלה ועוף.

מה אוכלים כאן? בשרים בכל הצורות שלהם - בשיפודים, בלאפה או בצלחת. אי אפשר לפסוח על כמויות הסלטים הגדולות בפתיחה, על הסינייה וכמובן על החומוס היפואי של חינאווי. אסור לוותר על הקבב המצוין, אחד הטובים שתמצאו באזור.

מחיר ארוחה ממוצעת: החודש עוד מוגש כאן תפריט הסולטאן בכולל כמויות אוכל גדולות ב-84 שקלים וכולל סלטים, חומוס, שני שיפודים ומנות של סינייה, מסחאן ומקלובה למרכז השולחן.

ב'שרים - ילדי טהרן 12, ראשון לציון

» עוד מקומות מעניינים באזור: מעריצי הנודלס והאוכל האסייתי יכולים לבחור בין הג'ירף בסינמה סיטי, לסניף ריבר שליד קניון הזהב. חובבי השוקולד יוכלו לצרוך אותו במקס ברנר ומי שחפץ בעוד שיפודים יוכל למצוא אותם בשיפודי ציפורה או בשיפודי פינת השלושה.


מערב ראשון – חוף הים

מתיחת פנים ואייפד: FISH

מסעדת FISH הוותיקה שכנה במשך שנים על חוף הים, ובדצמבר האחרון נפתחה מחדש - הפעם בתוך העיר. השם נשאר, הקונספט השתנה, התפריט נמתח ונכנס לטאבלט והתוצאה הסופית היא אחת המסעדות המושקעות והטובות בעיר כרגע. הקונספט: מקום "לפתוח שולחן" עם מנות בגודל ביניים, ועיקריות לבחירה בשני גדלים. כמובן שאי אפשר להתעלם מהעיצוב המרשים של המקום, שקורץ לניו יורק.

מה אוכלים כאן? בניגוד לשמה, זו לא רק מסעדת דגים ופירות ים. במקום תפריט רחב שמתחיל במנות קטנות וממשיך למנות עיקריות וגדולות שמזמינות חלוקה. לא כדאי לפספס את פוקצ'ה פיש שהולכת מצוין עם קרם חצילים או עם "צלחת חריפה" - רוטב עגבניות מגורדות ופלפלים חריפים טריים. למנות הבאות כדאי ללכת על בורקס פילו במילוי בשר טלה עם צנוברים על מצע קרם יוגורט כבשים וחצילים, או על פסטה מפלדיני עם ארטישוק קונפי, עגבניות וזוקיני. מנת הדגל האמיתית: רביולי קרם בצל מטוגן על גבינת בושה.

מחיר ארוחה ממוצעת: ערב קליל על הבר עם כמה מנות פתיחה עשוי להגיע ל- 100 שקלים לזוג, וארוחות גדולות עם יין וקינוח עשויות להסתכם בממוצע של 150-200 שקלים. זכרו, המנות גדולות.

FISH - פרופ' בני חבוט 7, ראשון לציון


על המים: פרנצ'סקה בחוף הים

לשבת בחוף הים של ראשון ולדמיין את איטליה - זה הרעיון שעומד מאחורי הסניף הנוכחי של פרנצ'סקה. אוכל איטלקי במנות גדולות עם הרבה יותר מנגיעות ישראליות. זה מסתכם בארוחה לא יומרנית וגם לא מתוחכמת, ועם שירות טוב מאוד. מה כבר יכול להיות רע?

מה אוכלים כאן? מיטב להיטי איטליה - מקרפצ'יו וכדורי ריקוטה מטוגנים, ארוחת מטבלים ולחם בפתיחה, דרך פיצות וסלטים ועד דגים ופירות ים, כשבאמצע - תפריט מרשים בגודלו של פסטות. המוצלחות מהן: רביולי בטטה בקרם שמנת ועגבניות ולזנייה עגל. מי שחייב מנת בשר יוכל למצוא תפריט בשרי הכולל סטייקים ופרגיות.

מחיר ארוחה ממוצעת: עשוי לנוע סביב 100-150 שקלים, כשהבשר כאן קצת יותר יקר. לעומת זאת, ארוחת מטבלים תעלה 35 שקלים.

פרנצ'סקה - טיילת חוף הים, ראשון לציון

יפתחו בקרוב:

קומפלקס הקולנוע החדש יס פלאנט עתיד להפתח בקרוב ויציע לבאיו מתחם אוכל גדול עם לא מעט שמות מוכרים. אחד מהם הוא ניצן רז, השף והבעלים של סושי סמבה שפותח כאן את TOKO. כמצופה מרז, המסעדה תשלב בין מטבח אסייאתי לדרום אמריקאי עם מנות כמו סביצ'ה, סשימי, רולים שונים, מוקפצים ומנות לטיניות.

מלבד רז עתידים לתפוס את המתחם גם השפים צחי בוקששתר ודוחול ספדי עם סניף רביעי של דיאנא בעיר המציעה את מנות הדגל של מסעדת דיאנא מנצרת, בגרסה מהירה וזולה יותר. בוקששתר יפתח גם סניף נוסף של רשת ההמבורגרים בלאק. גלידריית אייסברג תתמקם גם היא במתחם, עם סניף שני בעיר. עוד ייפתחו ביס פלאנט: סניף חדש למסעדה האיטלקית הכשרה טרנטינו, עם תפריט שרקח השף ליאון אלקלעי; FANTASIA - שוקולד בר חדש, ועל הצד האלכוהולי ייפתח55 DRAFT &  MORE  - פאב המציע למעלה מ-55 סוגי בירה מחבית. כמובן שאי אפשר בלי הרשתות הגדולות, ככה שתמצאו במתחם גם סניפים של מקדונלדס וקפה גרג. 

קרדיט: רותם מימון, עכבר העיר

לכתבה המקורית לחץ כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה