את מסיבות התה הכי הטובות באנגליה מכינה דווקא קונדיטורית ישראלית.

הופעה מול קהל בפסטיבל אוכל בינלאומי לצד ענקים כמו פראן אדריה ומארק ורה היא הישג מרשים לכל שף. על אחת כמה וכמה כשאת אישה, ואפילו יותר אם את ישראלית. טל האוזן (29), ילידת ראשל”צ, היא האישה הראשונה שהופיעה בחודש שעבר בפסטיבל Omnivore הצרפתי. האוזן, שף-קונדיטורית ראשית במלון Lanesborough עתיר התהילה בלונדון, נבחרה לייצג בפסטיבל את חברת השוקולד “ולרונה”.

במסגרת הדגמות קונדיטורים מול קהל האוזן הכינה קינוח בשם “הרמוניה של שוקולד וערמונים”, שכלל גם ריבת משמשים וקציפת זעפרן. היא חלקה את הבמה עם כמה מן הכוכבים הזוהרים של עולם הקונדיטוריה, וביניהם אלברט אדריה, אחיו הצעיר של פראן אדריה והשף-קונדיטור של מסעדת “אל בולי”. “אחרי שמונה שנים של עבודה קשה אני מתחילה לקטוף את הפירות," אמרה לנו טל בשיחה טלפונית מביתה שבלונדון.

אחרי שהשתחררה מהצבא האוזן עבדה בקונדיטוריה של מלון “דן פנורמה” ונשלחה על ידי הרשת להתמחות בגרמניה. “בשנת 2000 הגסטרונומיה בארץ לא היתה מפותחת כמו היום,” היא מספרת. “בגרמניה ממש נפקחו לי העיניים - נחשפתי לעבודה מקצועית עם שוקולד, קצפות ופטיפורים וגם למתכון סודי לגלידת בזיליקום, שהיתה אז חידוש מרעיש.”

האוזן המשיכה ללימודים מקצועיים ב-Ecole superieure de cuisine Francaise בפריז וסיימה בהצטיינות. “הרעיון היה לנסוע לתשעה חודשים, אבל דבר הוביל לדבר ונשארתי באירופה שמונה שנים." בין היתר שיתפה האוזן פעולה עם קונדיטור-העל פייר הרמה וכיהנה כקונדיטורית ראשית של הרשת הבריטית Maison Blanc, המספקת עוגות למשפחת המלוכה ולתחרויות הפולו של האצולה המקומית. ב-2008 מועצת התה הבריטית העניקה למלון “לנסבורו” את התואר Top London Tea Award, והמשמעות היא שהאוזן מכינה את מסיבות התה הטובות ביותר בבירה האנגלית. 

מאת: אורי שביט | מתוך מדור "אוכל ושעשועים" בגיליון מרץ של "על השולחן"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה