לקוית ראייה מביימת הצגה חזותית



סטודנטית לקוית ראייה מביימת הצגה חזותית בפסטיבל החדש - "קולות בקהילה" .

סטודנטית לקוית ראייה מביימת הצגה חזותית בפסטיבל החדש - "קולות בקהילה" במסגרת אירועי "קולות בקהילה", פסטיבל ויום עיון ייחודי הנערך בשיתוף החוג לאמנות התיאטרון ועיריית ראשון לציון, תעלה מלי עזרן, סטודנטית לקוית ראייה, שהנחתה וביימה קבוצת משתתפים שחלקם בעלי לקות ראייה, וחלקם בני נוער רואים המשתתפים בפרויקט זה במסגרת מחוייבות אישית.

ניסיון ראשון מסוגו בארץ לביים הצגה בימתית חזותית באמצעות חוש השמיעה בלבד!
 
הסטודנטית היא תלמידת התואר השני בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב. היא יצרה יחד עם הקבוצה ובעזרת עוזרת במאי (רואה) מופע, העוסק בסיפורו של השחקן בעל לקות הראיה כהשלכה ישירה וביטוי של מצבה האישי. סיפורה האישי הוא סיפור מיוחד במינו: סטודנטית בראשית דרכה כאמנית ויוצרת שבוחרת דווקא בתיאטרון כמדיום לביטוי אישי וחברתי.
 
המופע "קולות הקהילה" הוא אירוע שמסכם את הפרויקט  "אמנים-אזרחים בקהילה" של המסלול הקהילתי בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב בהנחייתן של ד"ר שולי לב-אלג'ם ורימונה לפין. במסגרת פרויקט יחודי זה, המשלב בין אמנות התיאטרון ואקטיביזם חברתי, קהילות שונות בראשון לציון קשישים, בני נוער, לקויי ראייה, פעילים משכונת רמב"ם, נשים מויצ"ו עולות על הבמה, משמיעות את קולן, וחושפות את הצופים למכלול של בעיות חברתיות שהודרו מהסדר החברתי.
 
המופע "קולות הקהילה" יתקיים במרחב העירוני בראשון לציון, ביום רביעי ה- 16 ביוני, בשני מוקדים מרכזיים: אולם "בית העם" ואולם "מוזיאון ראשון" בראשון לציון ויכלול גם מופעי חוץ.

 היוצרים הפועלים במסגרת זו בוחרים במודע ליצור בתוך הקהילה מתוך מעורבות ומחוייבות לחולל שינוי חברתי. במסגרת הפרויקט פעלו 7 קבוצות תיאטרון קהילתי שהונחו על ידי סטודנטים מהחוג לתיאטרון,  בתהליך העבודה אותרו קונפליקטים אישיים-קבוצתיים-חברתיים, שגובשו לכלל מופעים מקוריים המבטאים את קולם של משתתפי הקבוצות ביחס למקומם בחברה, ואת קריאתם לצורך בשינוי במרחב האישי ו/או במרחב הציבורי.
 
המופעים ייערכו במתכונת "פסטיבלית" ויוצגו בשני חללים מרכזיים בו זמנית: חלל חוץ ופנים של "בית העם" ברח' זד"ל 3 ראשון, וחלל חוץ ופנים של "מוזיאון ראשון" ברח'  אחד העם 2.  שני החללים סמוכים זה לזה, לפיכך, הצפייה במופעים השונים מאפשרת בחירה, ובהתאם גם תכנון זמנים לנוחיותו של הקהל.
לפרטים: רימונה לפין


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה