מעונות היום חוששים מקריסה: "עשרות אלפי ילדים יישארו בבית"



ארגוני מעונות היום המפוקחים ע"י המדינה דורשים מערך גיבוי מצד משרדי הממשלה למשבר הכלכלי שנוצר כתוצאה ממשבר הקורונה, אחרת מעונות היום לא יפתחו לאחר סיום הסגר ועשרות אלפי ילדים יישארו בבית

משחקים בגן | צילום המחשה: pixabay

ארגוני מעונות היום המפוקחים ע"י המדינה חוששים מקריסה כלכלית בעקבות משבר הקורונה שאילץ אותם בין היתר להשיב להורים את התשלום בגין מחצית חודש מרץ בו המעונות היו סגורים, ובשל החלטת משרד האוצר להקפיא את רוב התמיכה המועברת בשגרה למעונות.

אמש (א') שלחו הארגונים מכתב חריף לשר האוצר ולשר הרווחה בו איימו כי אם האוצר לא יחזור בו מהחלטתו להפר את הסכם ההפעלה מולם, הם יגיעו לקריסה מוחלטת.

"אם האוצר לא ייתן לנו מענה מיידי אפקטיבי" - כתבו, "המעונות המפוקחים יקרסו כלכלית בקרוב מאוד ולא ייפתחו עם חזרת המשק לשגרה. עשרות אלפי ילדים ימשיכו לשהות בבית על כל המשתמע מכך".

"אנחנו ארגונים חברתיים הפועלים מטעם ובשם המדינה" – הוסיפו לכתוב, "אין לנו שום רזרבות לשאת את ההפסדים העצומים שנגרמים לנו כעת בגלל החלטת האוצר להקפיא את רוב התמיכה המועברת בשגרה למעונות".

למפעילי המעונות המפוקחים חסרים לטענתם כ-150 מיליון ש"ח, כנובע מהקפאת תשלומי האוצר למעונות ומהתחייבותם להחזיר להורים כ-70 מיליון ש"ח בגין מחצית חודש מרץ בו המעונות היו סגורים.

כאמור, במידה ולא יתקבלו התשלומים מהאוצר ולא יהיה שיפוי על ההפסדים, מעונות היום לא יפתחו לאחר סיום הסגר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה