מחיקת חובות בעקבות "הקורונה"



לאחרונה, בשל התפשטות המגפה, והעוצר הכללי שהוטל על תושבי המדינה, אזרחים רבים איבדו את מקום עבודתם ומקור פרנסתם נגדע, ומטבע הדברים מתקשים הם לעמוד בחיובים השוטפים לחברות האשראי, לבנקים וכו'.

העברת כספים

הבנקים הודיעו שיעמידו הלוואות לכל דורש, ואף ידחו את תשלומי המשכנתא למספר חודשים, אך לא לכולם קיימת משכנתא אותה יוכלו לדחות, וכמו כן רבים אינם עונים על הקריטריונים הנדרשים ואינם זכאים למתן הלוואה מהבנק, וכך יוצא אפוא, כי עוד ועוד אזרחים שאין הפרוטה מצויה בכיסם נכנסים לתווך של חובות שלא יוכלו להתאושש מהם. 

במצב דברים זה, באחריות המדינה בראש ובראשונה, לדאוג לאותם אזרחים, ואם המדינה לא הצליחה בשל הנסיבות הבלתי צפויות למנוע מאותם אזרחים להיכנס למעגל החובות, הרי שלכל הפחות יהא באחריות המדינה ליתן אפשרות לפטור את אותם אזרחים מחובות העתק שנוצרו כתוצאה ממצב זה. 

הליך מחיקת החובות מעולם לא היה קל ונגיש יותר, במיוחד בתקופה זו, בה יידרשו בתי המשפט לפטור עשרות אלפי חייבים מחובותיהם, ולהערכתנו, בתי המשפט ייסגלו לעצמם גישה מהירה מאוד במחיקת החובות, נוכח כמות האזרחים העצומה אשר נדרשים להליך זה. 

חוק חדלות פרעון שנכנס לתוקפו ביום 15.09.19, מקנה לבעלי חובות מסך של 50,000 ש"ח ומעלה (ומטעמים מיוחדים גם מתחת לסכום זה), את האפשרות לגשת להליך מחיקת חובות מתוך הכרה כי החוב נוצר מכורח הנסיבות ובתום לב, ובכך להביא את החייב להליך חדשני ויעיל, אשר בסיומו יימחקו כנגדו החובות באופן מוחלט. 

חשוב לציין, כי מי שכבר מצוי בחובות וכעת נוספו לו עוד חובות בשל המצב הקיים, יכול וצריך לצרף את החובות החדשים למצבת חובותיו הישנים בטרם יפנה להליך מחיקת חובות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה