חדרי הכושר ייפתחו מיום ראשון, אתרי התיירות בסופי שבוע



ועדת הקורונה בכנסת אישרה לפתוח את חדרי הכושר בשבוע הבא, "כדי לאפשר לממשלה לגבש בזמן הזה מתווה ראוי לפתיחה". עוד החליטה הוועדה כי מוזיאונים, גני חיות ואטרקציות תיירותיות ייפתחו בסופי שבוע

יפעת שאשא ביטון. צילום: ערוץ כנסת

ועדת הקורונה של הכנסת הצביעה היום (חמישי) פה אחד בעד פתיחת חדרי הכושר מיום ראשון, והשארת אטרקציות התיירות פתוחות בסופי השבוע.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון כי ההחלטה לחכות עד יום ראשון עם פתיחת חדרי הכושר נועדה לאפשר לממשלה לגבש בזמן זה מתווה ראוי לפתיחה.

פתיחת האטרקציות התיירותיות – בהן מוזיאונים וגני חיות – תתאפשר במהלך כל סוף השבוע. עם זאת, בהתאם להגבלות שהוטלו ייסגרו החנויות ומרכזי הקניות בסוף השבוע.

שאשא ביטון הביעה דאגה במהלך הדיון מהמידע בנוגע לתחלואת הקורונה, ואמרה כי "מטריד שהנתונים מעורפלים, ואי אפשר לשים אותם על השולחן".

"אם המצב הוא שבינינו מסתובבים 200 אלף איש שיש להם את הנוגדנים, כפי שפורסם בסקר הסרולוגי" - אמרה, "אנחנו באירוע קצת שונה ממה שאנחנו נמצאים בו, והמחיר שאנחנו משלמים לא בהכרח תואם את מה שקורה בשטח".

שאשא ביטון קיימה בימים האחרונים שיחות ודיונים עם משרד הבריאות ועם גורמים בממשלה כדי להגיע למתווה מקובל על כל הצדדים, שיאפשר את פתיחת חדרי הכושר וחדרי הסטודיו בכל השבוע, והאטרקציות התיירותיות בסוף השבוע. הוועדה המליצה לממשלה לפתוח אותם בהגבלות "התו הסגול", אבל ההצעה תידחה ככל הנראה.

המתווה לפתיחת חדרי כושר שהוצג בוועדה כולל את הפחתת מספר הלקוחות שיכולים לשהות במועדוני הכושר ב-40% לעומת המצב שהיה לפני הסגירה האחרונה. עוד הוצע להוריד את מספר האנשים בחלל מועדון הכושר ל-1 ל-10 מ"ר.

בנוגע לפעילות בסטודיו הוצע כי השיעורים יחולקו לשיעורים דינמיים (קיק, זומבה, ספינינג וקרוספיט), שבהם יהיה אדם לכל 10 מ"ר, ולשיעורים בעצימות נמוכה (פילאטיס, יוגה ועיצוב) שבהם יהיה אדם לכל 7 מ"ר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה