בעקבות המשבר: אזרחים שנקלעו לקשיים כלכליים יוכלו לבקש חנינה על קנסות שקיבלו



לפי המתווה שפרסמו נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן, בעקבות המשבר תוכלו לבקש חנינה על קנסות שקיבלתם. עם זאת, לא ייבחנו בקשות להקלה בקנסות חניה או קנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה

אכיפת הקורונה. קרדיט: דוברות המשטרה

ישראלים שנקלעו לקשיים כלכליים על רקע התפשטות הקורונה יוכלו לבקש חנינה בגין קנסות שקיבלו. כך עולה ממתווה שפרסמו השבוע נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן.

מתן חנינה יישקל אם הקנסות הוטלו בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי. המתווה לא יחול על קנסות חניה או קנסות שהוטלו בגין הפרת הוראות למניעת התפשטות הקורונה.

מי רשאי לפנות? מי שלא הורשע בחמש השנים האחרונות (מ-1 באוקטובר 2015), מי שפנה להסדרת חובו בשנתיים האחרונות ומי שלא תלויה ועומדת כנגדו חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.

לא תינתן חנינה גורפת, וכל מקרה יישקל לגופו לפי מאפיינים כמו גודל המצוקה הכלכלית, חומרת העבירות ונסיבותיהן, יתר רכיבי העונש שהוטלו בנוסף לקנסות, גובה הקנסות, מספר תיקי הקנסות העומדים לחובת הפונה, מאמצי תשלום הקנסות, יכולת התשלום ועוד.

המתווה יחול למשך כחצי שנה, עד 1 באפריל 2021. את בקשת החנינה יש לשלוח בטופס המקוון באתר האינטרנט של בית הנשיא. המתווה גובש על ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים. "אני מבקש לחדד", אמר הנשיא ריבלין, "כי לא מדובר בצ'ופר, קנסות יש לשלם ובמועדם".

"משבר הקורונה הביא להשלכות כלכליות קשות", הוסיף השר ניסנקורן. "חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה