ראשון לציון מציינת עשור למקבצי הדיור עם הקמתו של מקבץ שלישי



לפני עשור ובהשקעה של ארבעים מיליון שקלים, הקימה עיריית ראשון לציון עם משרד הקליטה את מקבץ הדיור הראשון בישראל * השנה הוקם מקבץ הדיור השני ובניית המקבץ השלישי החל * ראש העירייה, דב צור: "על רקע משבר הדיור, ישנם קשישים שרוצים להזדקן בתחושת ביטחון. אנשים שרוצים לממש את זכותם הבסיסית לדיור ראוי"

 אחת המשימות שעיריית ראשון לציון לקחה על עצמה, היא לפתור מקרים של כשלי שוק. מקרים שבהם עולה צורך משמעותי בקהילה לשירות שאינו באחריות עירונית אולם אין כדאיות להקימו ולהפעילו. זה היה המקרה עם מקבץ הדיור לפני עשר שנים.

דיירים שהגיעו לארץ בגיל מבוגר ונאלצו למצוא פתרונות ולנטוע את מבטחם בקצבאות המדינה ובעבודות מזדמנות, שלא מצליחות לתת – ביחד ולחוד - מענה אמיתי לצרכיהם. בשיתוף פעולה עם משרד הקליטה ובאמצעות החברה הכלכלית, הקצתה עיריית ראשון לציון חלקת אדמה והקימה את מקבץ הדיור הראשון ברחוב פריימן בעלות של 40 מיליון שקלים. 200 יחידות דיור הוצעו לעולים קשישים בעלות מינורית ואפשרו להם להקים את ביתם כאן בראשון לציון.

עם השנים שחלפו נראה שמצוקת אוכלוסייה זו רק מתגברת, משבר הדיור הפוקד את המדינה בשנים האחרונות מרחיק עוד יותר את חלום הדירה ובין הכסאות נופל הציבור המוחלש המבקש קורת גג: עולים המבקשים לנטוע שורש במדינת ישראל. קשישים שרוצים להזדקן בתחושת ביטחון. אנשים שרוצים לממש את זכותם הבסיסית לדיור ראוי.

על רקע זה, קיבלה עיריית ראשון לציון החלטה להקים מקבץ דיור שני שבנייתו הושלמה והוא נפתח השנה בצמוד למקבץ הראשון. בימים אלו החלה בנייתו של מקבץ שלישי ובסך הכל יהיו 600 יחידות דיור. בכל מקבץ יש 120 דירות של חדר אחד 25 מ"ר, ו-80 דירות של 2 חדרים 36 מ"ר. שטח כל מקבץ הוא 9,600 מ"ר וסביבו שטח חיצוני של צמחייה וספסלי מנוחה כ-200 מ"ר. בנוסף קיים במתחם שטח חניה ל-50 רכבים.

סוגיית המחסור בדיור פוגעת גם בעולים המבוגרים שלרבים מהם סיכויים קלושים לרכוש דירה משלהם.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "לפני עשור הייתה ראשון לציון הראשונה להרים את הכפפה. ראינו את הצורך המיידי בתיקון העוול וכשל השוק. ראינו את מאות העולים שהם חלק מאיתנו, ושמחובתנו המוסרית לאפשר להם לחיות בכבוד.

היום, עשר שנים אחרי, מוכיח הפרויקט מהו כוחה של רשות מקומית בהובלת שינוי. הבניין הראשון יצא לדרך כמסע למרחקים ארוכים, ובעקבותיו נבנה הפרויקט השני, ששיפר את המודל והיה גם הוא להצלחה גדולה. לאור פירות עמלנו, מוקם הפרויקט השלישי - 200 דירות שבנייתן נמצאת בעיצומה - וגם בו אנחנו ממשיכים בלמידה מתמדת ובשיפור התוכניות, החזות והנוחות לדייריו".

ממלא מקום מחזיק תיק הקליטה חבר המועצה מיכאל רייף, הוסיף: "מדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי מאין כמוהו עבור העולים. אנו גאים בהצלחתו ומקווים שהדיור יסייע לקליטת העולים ויגביר את תחושת השייכות שלהם למדינה ולעיר."

לפני כשנה הוצגו בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת נתונים על מספר הממתינים ברשימת משרד הקליטה העומד על 27 אלף עולים חדשים. בנוסף, עוד כ-3,000 עולים עומדים בקריטריונים לקבלת דיור מוגן והם רשומים ברשימת ההמתנה של משרד הבינוי. במרץ 2012 אישרה הממשלה תכנית לבניית מתחמי מגורים על "קרקע חומה". הפרויקט כולל בנייה של 4000 יח' דיור מוגן לטווח ארוך ברוב המדינה – מחיפה ועד אשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה