פרס החינוך המחוזי לבתי הספר "נווה דקלים" ו"בלקינד"



הפרס על "איכות ומצוינות" הוענק לבתי הספר שגרפו שבחים מקצועיים על העשייה הפדגוגית המתקדמת בתחומם והנתינה לתלמידים * ראש העירייה דב צור: "עשייתכם היום יומית לקידומם של ילדינו ממלאת אותנו גאווה וסיפוק"

משרד החינוך מציין מדי שנה לשבח מוסדות חינוך מצטיינים כאות הוקרה והערכה על ההשקעה המיוחדת שלהם בקידום ובשדרוג מערכת החינוך ברמת הפרט והארגון. פרס החינוך המחוזי בתחום "איכות ומצוינות" ניתן לבתי ספר שפועלים באופנים מגוונים ליישום מדיניות הלמידה המשמעותית על ידי קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה, לפיתוח סביבת למידה המקדמת תפקודי לומד ברוח מדיניות זו, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות.
תשע מוסדות חינוך זכו בפרס החינוך על "איכות ומצוינות" לשנת תשע"ו, ביניהם ביה"ס היסודי "נווה דקלים" – שגם הומלץ לפרס חינוך ארצי - וביה"ס לחינוך מיוחד "בלקינד".

"נווה דקלים" הוא בית ספר לפיתוח מנהיגות ערכית, חברתית וסביבתית הרואה בטיפוח הערכים הלוקליים ושמירה על המורשת והתרבות היהודית, בשמירה ובהצלת הסביבה, בבחינת שליחות חינוכית ראשונה במעלה.

מנימוקי הזכייה של בי"ס נווה דקלים: "בבית הספר מתקיים מגוון חלופות בתהליכי ההוראה, למידה והערכה, כמו למידה בדרך החקר, למידה מבוססת פרויקטים, למידה שיתופית ועוד".

בית ספר "בלקינד" נותן מענה לאוכלוסייה בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית בטווח קל-בינוני מורכב. תלמידי ביה"ס הם בעלי מורכבות תפקודית רבה אשר באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים. בית הספר חרט על דגלו לממש את פוטנציאל התלמידים בכל תחומי החיים ולאפשר הזדמנויות למידה והתנסויות אשר מבליטים יכולות ועוצמות ברמה האישית, הלימודית והחברתית.

מנימוקי הזכייה של בי"ס בלקינד: "ביה"ס מתמיד, מתוך תפיסה ערכית, להרחיב וליצור מעגלים של קשרי קהילה לקידום למידה ותרומה הדדיים מתוך האמונה שיש לבסס קשרים בגובה העיניים וכי לתלמידים בעלי מוגבלות שכלית יש הרבה מה לתרום לקהילה".

ראש העירייה, דב צור, בירך את בתי הספר הזוכים: "פרס החינוך הוא הכרה חיצונית, מרגשת ומכובדת למה שידענו גם קודם. עשייתכם היום יומית לקידומם של ילדינו ממלאת אותנו גאווה וסיפוק. יישר כוח לצוותי בתי הספר בעבודתכם".

מנהלת בית הספר נווה דקלים, חמדה שרייבהנד: "ייחודיות בית הספר שלנו היא 'קיימות זאת המסורת שלנו'. הקיימות עוסקת בכל תחומי החיים של המין האנושי, לפיכך ראינו עצמנו מחויבים מבחינה חינוכית, מוסרית וקיומית לטפח ולחנך את הדור הבא כאזרחים מובילים, בעלי זיקה למורשת ישראל, שיתמודדו עם האתגרים החברתיים והסביבתיים העצומים העומדים בפנינו."
מנהלת בית הספר בלקינד, אסנת יעקובוב: "תהליך הזכייה שם את בית הספר 'על המפה' ומוכיח כי למרות מורכבות האוכלוסייה שבו, עומד בית הספר בסטנדרטים של החינוך הרגיל. ההוקרה בעבודתנו משמעותית מאוד לצוות, לתלמידים ולהורים, ומהווה תמריץ להמשיך ולהתמיד בעשייה שלנו. חשוב לי לציין כי נוסחת ההצלחה שאובה מעבודת צוות והיכולת לראות, להוקיר ולנצל את הכוחות ההדדיים בקרב הצוות, התלמידים ומשפחותיהם." 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה