פתיחת שנת הלימודים בראשון לציון



לראשונה מספר התלמידים בראשון לציון חוצה את ה-45 אלף * מינהל החינוך מיישם את תוכנית פדגוגיה דיגטלית חדשנית במסגרתה שופרו תשתיות תקשורת פס רחב וצוידו מוסדות החינוך במערכות תקשוב במיליוני שקלים

ביום שלישי בשבוע הבא יחזרו 45,031 תלמידים לבתי הספר והגנים. לראשונה מספר התלמידים בראשון לציון חוצה את ה-45 אלף, כאשר כרבע מהם (9,590) ילדי גנים. למעלה מ-17 אלף תלמידים יחזרו לארבעים בתי ספר יסודיים, ויותר מ-16 אלף תלמידים יחזרו לבתי הספר העל יסודיים.

במינהל החינוך מתכוונים לשים דגש גם השנה על הצעדת מערכת החינוך קדימה ולהמשיך את המגמה של השנים האחרונות, של עלייה בהישגים לכל אורך הרצף. השנה יימשך היישום של תכנית התקשוב העירונית אשר משלבת כלים פדגוגיים חדשניים בתכנית הלימודים, לצורך כך הושקעו 8.5  מיליון שקלים בשיפור תשתיות תקשורת פס רחב ופריסת אינטרנט אלחוטי וכן בהזמנות ציוד תקשוב כמו מקרנים, מחשבים נייחים, מחשבים ניידים  ועגלות תקשורת. העבודות למיגון מוסדות החינוך מקרינה הואצו וכמעט כל המוסדות כבר מוגנו, כאשר היתר ימוגנו בחודשים הקרובים. השנה גם יושם דגש על רצפים חינוכיים מגיל גן ועד לי"ב. במינהל החינוך מסבירים כי המטרה היא שהילד יקבל מענה בכל השלבים ולא ייפול חלילה בין הכסאות. המורה בכיתה א' צריכה לדעת בדיוק מה היה בגן הילדים, ומנהלת בית הספר השש שנתי צריכה לדעת מה החוזקות והחולשות של הילד בכיתה ו'. כמו כן, יושם דגש על חיזוק המעטפת הרגשית-טיפולית, תמיכה וטיפול רצוף בילד ומשפחתו מינקות עד בגרות. ראש מינהל חינוך, ד"ר שוש נחום, מסבירה כי ילד שמקבל מעטפת רגשית ומענה לצרכיו הרגשיים, הוא ילד שהישגיו יהיו גבוהים יותר.  מינהל החינוך ימשיך השנה לעודד ולהוביל פיתוח ייחודיות בית ספרית פעילה ויוצרת וקידום יזמות. כמו כן במסגרת הטיפוח למצויינות והישגים יושם דגש על המקצועות הבאים: אנגלית, מתמטיקה, מדעים, חינוך טכנולוגי, אומנויות ומדעי הרוח.

בגני הילדים ייהנו השנה מחיזוק הצוות החינוכי בזכות החלטת הממשלה להוסיף סייעת שנייה. באגף לחינוך קדם יסודי נערכו בפרק זמן קצר לאייש את התקנים ולהכשיר את הסייעות.

ראש העירייה, דב צור, אמר כי העיר עשתה כברת דרך משמעותית מאוד בשנים האחרונות, ואנינו לא קופאים על השמרים. אנחנו חותרים כל הזמן להשתפר, להיות טובים יותר ולהעניק לילדינו את כל הכלים שהם זקוקים להם בעידן הזה שבו אנו חיים". צור הודה למינהל החינוך בראשות ד"ר שוש נחום, למנהלות האגפים, למנהלים ולמנהלות ולצוותי ההוראה, למינהל שפ"ע וכל אגפי העירייה שלקחו חלק בהיערכות המקיפה לפתיחת שנת הלימודים.

צור: "אני מאחל לכל התלמידות והתלמידות שנת לימודים פורייה ומוצלחת!"

כבל שנה, משקיעים בעירייה משאבים רבים בסביבת הלימודים. במהלך החופש ניצלו במינהל החינוך ומינהל שפ"ע את תקופת הקיץ לתוכנית שיפוצים מקיפה הנאמדת בכ-30 מיליון שקלים. שבעה מיליון שקלים מתוכם הוקצו לבטיחות במוסדות חינוך. שיפוצים מקיפים בוצעו בבית ספר "נווה חוף", ישיבה תיכונית, מקיף ה' – חטיבת ביניים רבין, מקיף ט' - חטיבת ביניים אשלים בקריית גנים, מגן אברהם  ורזאל-מאורות. כמו כן הוקמו חמש כיתות גן חדשות וארבע כיתות במקיף י"א.

שיפוצים מקיפים נעשו גם במעבדות, בין היתר במקיפים ג' -אחרון הבילויים, מקיף ה'- רבין, מקיף ט' אשלים, ישיבה תיכונית ובבתי הספר היסודיים "אביבים", "רננים", "כרמים", "פרס נובל" ו"יפה נוף".

הושלמו התקנות תקרות אקוסטיות בכל הכיתות בחטיבות העליונות והתחלת התקנת תקרות אקוסטיות בשלוש חטיבות הביניים. כ-250 גני ילדים שופצו וב-110 גנים הותקנו גלאי עשן.

כבכל שנה, צמרת העירייה בראשות ראש העירייה, דב צור, תסייר בין בתי הספר והגנים ביום הראשון לחזרה ללימודים. מאות מאבטחי מוסדות חינוך, פקחי החברה לבטחון, מתנדבי המשמר האזרחי, חיילים מיחידות המאומצות על ידי העירייה ושוטרים ישמרו על הסדר וילוו את התלמידים במעברי החצייה, בצמתים ובכניסה למוסדות החינוך.

תמונות מפתיחת שנת הלימודים בשנה שעברה- צילום: עידן גרוס

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה