150 מפקחי משרד החינוך באו לראשון לציון ללמוד מקרוב



כ-150 בכירים במשרד החינוך: מטה מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, מנהלת מחוז מרכז, עמליה חיימוביץ, ומפקחי מחוז מרכז, הגיעו לביקור בראשון לציון על מנת ללמוד כיצד הצליחה העיר לשלב תקשוב ולמידה משמעותית במערכת החינוך העירונית. ביקור זה נערך רק שבוע לאחר שהעיר זכתה במקום הראשון בארץ בשילוב התקשוב במערכת החינוך

במסגרת מדיניות העירייה להצעיד את מערכת החינוך למאה ה-21, מובילים בעירייה הטמעה של תכנית אב לתקשוב מערכת החינוך - שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים בהוראה. עלות התכנית עומדת על 25 מיליון ₪ ומטרתה להטמיע עקרונות של למידה מתוקשבת ומקוונת בכל בתי הספר בעיר. התכנית כוללת אספקת ציוד מתקדם וחדשני, כגון, מקרן בכל כיתה ומחשבים ניידים לכל המורים, ולצד זאת, הכנת תכניות לימוד מתוקשבות והכשרת מורים להוראה בסביבה דיגיטלית. ההוראה המתוקשבת משולבת בכל מערכת החינוך בעיר ראשון לציון, החל מגני הילדים, דרך עמדות מחשב בכל מרחב לימודי וכיתת לימוד, מחשב נייד למורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, וכלה בתכניות לימודים המותאמות ללמידה בעידן המידע - בגרויות מתוקשבות, תכנים מתקדמים, אקדמיה ברשת ועוד.

במהלך הביקור התרשמו המפקחים מהעשייה הענפה בתחום, בין השאר, תלמידי מקיף ח' הדגימו הלכה למעשה כיצד ניתן להיות יזם מצליח בעזרת פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות הכוללות קשרי מידע, ניהול זמן, ניהול פרויקטים וקשרי לקוחות. תלמידי המקיף משלבים תקשוב והובלה של מנהיגות חברתית-ערכית, התלמידים השתתפו בימים מקוונים שאורגנו על ידי חבריהם לכיתות בהם הם חקרו את תופעת הסמים והאלכוהול בקרב בני הנוער ויצרו יחד אמנות למניעת השימוש, כאשר את כל הלמידה הם עשו מהבתים.

תלמידי הגנים התנסו בשיעור מקוון עם האמן חנוך פיבן. השיעור עסק באומנות המיחזור והילדים שלבו הרצאה מרחוק עם התנסות בעולם האמיתי ביצירה אישית.

תלמידי החינוך היסודי בעיר הדגימו תוכניות רבות ומגוונות וביניהם תוכנית ״ מחוברים לעיר״ המאפשרת לתלמיד לחקור אתרים בעיר ולהעלות אותם לאתר אינטרנטי. כך עובר האורח יוכל בעתיד לסרוק ברקוד ולהגיע למידע אותו יצרו התלמידים. התלמידים והמורים המלווים את התקשוב בחינוך המיוחד הציגו פיתוחים ייחודים לעיר החל מאפלקציה למעקב ועד תוכנית למידה מותאמות המבוססות על פלטפורמות מתקדמו.

את הביקור ליוותה חברת המועצה, מחזיקת תיק החינוך, פרופ' תמי רונן, שמכהנת גם כדיקאן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב. פרופ' רונן אמרה: "מטרת הלימוד המתוקשב היא להעצים ולקדם את הילדים. הלימוד המתוקשב מחייב את המורה להיות מנהיג שמקנה כלים ומאפשר לילד לנווט בתוך עולם המידע. שינוי תפקיד זה יבוצע רק אם המורים ישלטו באמצעי למידה מגוונים. הכשרת המורים, פרויקט מחשב לכל מורה, והתלהבות המורים היא שמאפשרת התרוממות לרמה גבוהה זו".

עוד ציינה רונן, כי "הילדים כיום נחשפים לגירויים רבים, בקצב מהיר ותוך תנועתיות רבה. בתחום זה הילדים מובילים אותנו המבוגרים. אבחון היתר של קשיי ריכוז להערכתי נובע מכך שאיננו מבינים את הדרך בה הילדים גדלים כיום. הלימוד המתוקשב מאפשר להגיע לאוכלוסייה רחבה של ילדים, ברמות למידה שונות, ולפתור חלק גדול מבעיות קשיי הלמידה".

ד"ר שוש נחום, ראש מינהל חינוך בעירייה: "החזון שראינו לנגד עינינו לפני מספר לא רב של שנים - של תקשוב מערכת החינוך בעיר והכנסתה אל המאה ה-21 בהוראה ובלמידה - מוכיח את עצמו בכל שלב ושלב ואנו עדים לתרומתו הרבה בפיתוח תלמידים סקרנים, חוקרים ויצרנים, אשר יתרמו בעתיד הלא רחוק תרומה רבת ערך לחברה הישראלית".

צילום: אבי קקון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה