נערכים לפתוח את שנת הלימודים בצל המצב הבטחוני



בבתי הספר בעיר הונחו לגבש תוכנית לימודים בהתאם למיגון הקיים * תקציב החינוך יעלה גם השנה ויעמוד על כמעט חצי מיליארד שקלים * במהלך הקיץ הושקעו עשרות מיליוני שקלים בשיפוצים, שדרוגים, הנחת תשתיות תקשורת מתקדמות והקמת גנים חדשים

בצל מבצע "צוק איתן" והמתיחות הבטחונית, נערכים במערכת החינוך העירונית לפתוח את שנת הלימודים בהתאם לאפשרויות המיגון בבתי הספר.  נכון להיום (25.8.14), מדיניות ראש העירייה, דב צור, היא ששנת הלימודים בעיר תיפתח כסדרה, אך תלמידי העיר ילמדו אך ורק במוסדות חינוך בהם יש ממ"ד או מקלט אשר יכול להכיל את כל תלמידי בית הספר הנוכחים באותה עת. על כן, העירייה מיפתה את כל מוסדות החינוך בעיר, בחנה היכן קיים מרחב מוגן וכמה תלמידים הוא יכול להכיל ברגע נתון. על פי זה ייקבע מספר התלמידים שילמדו בכל בית ספר. כך שלכל בית ספר שבו אין מיגון מספק נבנית תכנית לימודים שמתאימה לו, הכוללת למידה בשתי משמרות במהלך יום לימודים או למידה בימים שונים לשכבות גיל שונות.
 

באם המצב יחזור לשגרה, אז 3100 ילדי כיתות א' יצעדו באחד לספטמבר לבתי הספר ויחזרו על המשפט המוכר "שלום כיתה א'". צמרת העירייה צפויה לסייר בין בתי הספר והגנים ותברך את התלמידים לשנת לימודים פורייה ומוצלחת. 44,946 תלמידים יחלו את שנת הלימודים ב-75 בתי ספר. כ-17 אלף תלמידים ב-21 בתי ספר על יסודיים וכ-18 אלף תלמידים ב-47 בתי ספר יסודיים. כ-9300 תלמידים יפתחו את השנה בלמעלה מ-300 גני ילדים.

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? אז תנו לנו לייק בדף הפייסבוק של ראשונט לחצו כאן

תקציב החינוך יעלה גם השנה ויעמוד על כמעט חצי מיליארד שקלים, נציין שזוהי עלייה הדרגתית קבועה מזה שש שנים, נציין כי עלייה זו מתבטאת גם בהשתתפות תקציבית של העירייה, והשנה עומדת ההשתתפות לתלמיד לשנה על 3593 שקלים, יותר מפי שניים מהנתון ב-2007 שעמד על 1600 שקלים. במהלך הקיץ הוקמו חמש כיתות גן חדשות, בית הספר ידלין עבר שיפוץ מקיף, כ-30 מיליון שקלים הושקעו בשיפור תשתיות ובטיחות במוסדות החינוך.  נעשה שיפוץ מקיף במעבדות מקיפי ה' ו-ז', בחטיבת הביניים "טביב" ובבתי הספר היסודיים "אופקים", "הדרים", "עין הקורא", "יסוד המעלה" ו"ידלין". שיפוצים נרחבים נעשו גם ב-43 גני ילדים. הושקעו מעל לארבעה מיליון שקלים לשיפור תשתיות תקשורת ובכלל זה פס רחב ופריסת אינטרנט אלחוטי. חמישה מיליון שקלים נוספים הושקעו בציוד תקשוב מגוון כמו מקרנים, מחשבים נייחים וניידים ועוד.

ראש העירייה, דב צור השתתף השבוע בכנס הערכות מנהלי בתי הספר בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ה ואמר: "נפגשתי עם כל מנהלי בתי הספר בעיר ואמרתי להם שאנחנו בתוך פרק של מלחמה. אנו חווים אותה בצורה העמוקה ביותר באובדנם של שלושה החיילים בני ראשון: טל יפרח ז"ל, מתן גוטליב ז"ל ודניאל מרש ז"ל. ליוויתי מקרוב את המשפחות והחברים. חוויתי את העוצמה של הצעירים שלנו. המפגש הזה נתן לי נקודת מבט שונה מזו שאנו חווים ביום-יום בעשייה שלנו. אני רואה את הצעירים הללו, שיוצאים למלחמה מלאי אמונה, ערכים, נחישות ואומץ. כנראה שאתם ואנחנו עושים משהו נכון".

כמדי שנה, קיים מינהל החינוך בעירייה בראשות הד"ר שוש נחום, פאנל שאלות ותשובות עם בכירי מינהל החינוך בדף הפייסבוק העירוני. לשם כך פיתחה העירייה יישום (אפליקציה) ייחודי שאיפשר לכל ההורים להעלות שאלות במהלך כל השבוע המקדים לקיום הפאנל.

 תמונות מפתיחת שנת הלימודים בשנה שעברה

צילום: עידן גרוס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה