בראשון לציון יתקיימו הלימודים ביום הבחירות לרשויות המקומיות



ועדה מיוחדת שקדה בשבועות האחרונים על מתן פתרונות להפרדת פעילות יום הבחירות לרשויות המקומיות לבין קיום הלימודים בבתי הספר * בחלק מבתי הספר יצאו התלמידים לפעילות חוץ בית ספרית

למרות הנחיית משרד החינוך לקיים לימודים ביום הבחירות, רשויות שונות ברחבי הארץ מצאו את עצמן מתקשות לקיים הפרדה מוחלטת בין פעילות הבחירות שנעשית על פי רוב במוסדות חינוך לבין פעילות בית ספרית. חלק מהערים כבר הודיעו כי לא יקיימו אצלם לימודים. בעיריית ראשון לציון, לעומת זאת, ניתנה הנחייה למנות ועדה מיוחדת שכל תפקידה היא למצוא את כל הדרכים והפתרונות כדי לאפשר את קיום לימודים.
 

הועדה בראשות מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, מונה את נציגי מינהל החינוך, נציגי החברה לביטחון וסדר ציבורי, נציגי החברה העירונית, נציגי מינהל שפ"ע ויו"ר ועדת הבחירות, דוד אלימלך.הועדה סיירה ב-51 מוסדות החינוך בהם יוצבו קלפיות ובחנה דרכים להפרדה. על פי הוראות הביטחון צריכה להיות הפרדה הן בשטח בית הספר וכן כניסה נפרדת לתלמידים מחד ולבוחרים מנגד. בתום מספר שבועות בהן שקדה הועדה, הוחלט על הקמת חיץ בעזרת מחסומים באורך שלושה קילומטרים בסך הכל שיוצבו בבתי הספר וכן בתגבור משמעותי של מערך האבטחה שכולל כמעט מאה מאבטחים וסדרנים בבתי ספר ובניידות ייעודיות ליום הבחירות.
 
רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק ....
 
אלא יצטרפו לכוחות המשטרה. כל הפעולות שנעשו עומדות בדרישות משטרת ישראל. במספר בודד של בתי ספר, לא הייתה אפשרות להפרדה מוחלטת, ולכן נמצאו פתרונות לשימוש בחלק מהמתחמים, כאשר כיתות מסוימות יצאו לפעילות גיבוש חוץ בית ספרית. בסך הכל תשקיע העירייה כ-90 אלף שקלים בהקמת הפרדה בבתי הספר ובפעילות חוץ בית ספרית וכ-80 אלף שקלים במתן אבטחה ביום הבחירות.
 
בעירייה מסבירים כי הושקעו מאמצעים ומשאבים רבים על מנת לאפשר את פעילות בתי הספר ולמנוע הפסד יום לימודים לתלמידים. כמו כן בעירייה מבינים שרוב ההורים עובדים ומשמעות השבתת הלימודים תאלץ את ההורים למצוא פתרונות לילדיהם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה