נחנך מרכז רון ורדי למחוננים בראשון לציון



בבניית המבנה החדש המאתגר את כוח המשיכה שותפו גם התושבים שבחרו את הצבעים המגוונים שמעטרים אותו * תשע כיתות לימוד, מעבדות, חדר רובוטיקה וגלריית דגמים במרכז שיטפח מחוננים בכיתות מכל האזור בתחומי מדעים, טכנולוגיה, פילוסופיה, אמנות, מוזיקה ועוד

עיריית ראשון לציון חנכה אמש (26.8.13) את "מרכז רון ורדי" למחוננים ומצטיינים. בחודשיים האחרונים החלו עבודות לציפוי המעטפת הצבעונית של המבנה. על בנייתו של המרכז, בן שלוש הקומות המאתגרות את כוח המשיכה, אמונה החברה הכלכלית. הוא כולל תשע כיתות לימוד, מעבדות וחדר רובוטיקה, וכן גלריית דגמים אינטראקטיבית שבה הוצגו כמאה חמישים דגמים מדעיים שפותחו על ידי ידידיה ורדי, מאות הילדים והוריהם שהשתתפו באירוע, שיחקו והפעילו את הדגמים. גם התושבים היו שותפים לבחירת הצבעים המעטרים את המרכז שעלותו נאמדת בכ-12 מיליון שקלים.

המרכז קרוי על שם רון ורדי ז"ל שנפל בלבנון בהיותו בן 20. הוא פועל מאז שנת 1986 במבנה בית הספר "חביב" בראשון לציון כמפעל חינוכי הנותן מענה לילדים מצטיינים ומחוננים בעיר ראשון לציון וסביבותיה.  המרכז הוקם ביוזמת הוריו של רון, ידידיה ודרורה ורדי, ופועל בשיתוף עם עיריית ראשון לציון. במרכז מלמדים מורים ומדריכים שרובם בעלי תואר שני ושלישי. מטרת המרכז היא לטפח ילדים מחוננים בכיתות ג'-ט'  מכל האזור ולספק להם העשרה בתחומים שונים כמו מדעים, טכנולוגיה, פילוסופיה, לוקיגה, אמנות, מוזיקה, מדעי הרוח ועוד. המרכז יתפקד כבית ספר בשעות הבוקר, ובשעות אחר הצהריים כמרכז עירוני "חוגה" למצוינות בתחומים מגוונים.

מאות תלמידים מהעיר וסביבותיה מגיעים למרכז ליום בשבוע של פעילות מדעית וקורסים שונים המעודדים יצירתיות, מצוינות וסקרנות. ברכה צויליך,  מנהלת היחידה למחוננים ולמצטיינים בעירייה, אומרת כי המדיניות העירונית להרחיב את כמות המצטיינים והמחוננים הלומדים במרכז. כתוצאה מכך צמיחתו המואצת הובילה לצפיפות רבה במבנה בית הספר "חביב" הישן, אשר אירח לאורך השנים את מרכז רון ותלמידיו. על כן, החליטה העירייה על הקמת מבנה חדש למרכז.

המבנה החדש ממוקם בין רחוב הרצל לרחוב אבי האסירים, סמוך לתחנת רכבת ראשונים ולקריית החינוך "גן נחום". אדריכל דוד נופר, שתכנן את המבנה, שאב השראתו ממבנה בדמות שריג מינרלי מהטבע (קונגלומרט) עם קצוות פתוחים - המציין ומאפיין את המצוינות והמצטיינים- להם הם נפתחים.  את הפרויקט הובילה החברה הכלכלית, בראשות המנכ"ל ניצן פלג, בשיתוף עם האגף לבנייה ציבורית בעירייה, בראשות אדריכלית ורד סולומון ממן.

 

צילום: עידן גרוס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה