שנת הלימודים נפתחה כסדרה בראשון לציון



פתיחת שנת הלימודים נפתחה כסדרה ב-85 בתי ספר ולמעלה מ-300 גני ילדים. חמישה בתי ספר ויותר מ-30 כיתות גן חדשים נחנכו היום. וגם כ-3000 תלמידי כיתה א' התחילו את היום הראשון בחיוך ובגני הילדים חולקו סטיקרים שיזכירו להורים לא לשכוח את ילדיהם ברכב

2919 ילדי כיתות א' צעדו הבוקר לבתי הספר וחזרו על המשפט המוכר "שלום כיתה א'". צמרת העירייה סיירה בין בתי הספר והגנים ובירכו את התלמידים לשנת לימודים פוריה ומוצלחת. כ-44 אלף תלמידים החלו את שנת הלימודים ב-85 בתי ספר. 16,607 תלמידים ב-32 בתי ספר על יסודיים ו-18,364 תלמידים ב-53 בתי ספר יסודיים. כ-9200 תלמידים פתחו את השנה בלמעלה מ-300 גני ילדים.

השנה, לאור בניית חמישה בתי ספר חדשים והקמת עשרות גנים בהתאם לדו"ח טרכטנברג, נדרשה היערכות לוגיסטית מיוחדת ומורכבת. צוותים רבים של העירייה עקבו אחר השלמת העבודות וההצטיידות.

חמישה בתי ספר חדשים פתחו השנה את שעריהם בעלות כוללת של כ-95 מיליון שקלים. שני בתי ספר יסודיים- ויתקין ורמז, נפתחו בשתי השכונות הוותיקות- רמת אליהו ושיכון מזרח בהתאמה. שני בתי ספר נוספים, האחד יסודי והשני על יסודי נפתחו בשתי השכונות החדשות- גני ראשון צפון (צוריאל) ובנחלת יהודה החדשה. בית ספר נוסף, בית ספר למחוננים על שם רון ורדי, הממוקם בין רחוב הרצל לרחוב "אבי האסירים", סמוך לתחנת רכבת ראשונים ולקריית החינוך "גן נחום", נחנך אמש בהשתתפות מאות הורים וילדיהם.

מלבד זאת, בהתאם להחלטת הממשלה לאפשר חינוך חינם החל מגיל 3 (דו"ח טרכטנברג), בנתה והשמישה העירייה 34 כיתות גן, 24 מהן נבנו מהיסוד.  בכך חצה מספר הגנים בעיר את רף 300 הגנים. גם במעונות היום נבנו והושמשו חמש כיתות מעון נוספות, כאשר שתיים מהן הוצתו יום לפני פתיחת שנת הלימודים.

נציין עוד כי נציגי העירייה, אנשי מד"א וחניכי קורס חובשים בבה"ד 10 המתינו בפתיחת גני הילדים לאלפי ההורים וחילקו להם סטיקר עליו כתוב: "אל תשכחו אותי ברכב", בעירייה מקווים שהסטיקר יסייע להורים לא לשכוח להוריד את ילדיהם בגן, אך לא פחות חשוב- יסייע להזכיר לשאר ההורים שממשיכים בדרכם מהגן לענייניהם.

צילום: עידן גרוס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה