ההשקעה בחינוך: היכן נמצאת ראשון לציון ברשימה ?



לפי דוח שפורסם השבוע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מבין הערים הגדולות כפר סבא היא העיר שבה שיעור ההשקעה של הרשות המקומית בחינוך הוא הגבוה ביותר, כאשר 37 אחוזים מתקציבה מופנים לטובת העניין

מי הרשות המקומית שמשקיעה את מרב התקציב בחינוך? לפי דוח הרשויות המקומיות, שפורסם השבוע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכלל את ההוצאות של הרשויות המקומיות על תחום החינוך, מבין הערים הגדולות (המונות יותר מ-85,000 תושבים), כפר סבא היא העיר שבה שיעור ההשקעה של הרשות המקומית בחינוך הוא הגבוה ביותר, כאשר 37 אחוזים מתקציבה מופנים לטובת העניין.

אחרי כפר סבא בדוח ניצבות הערים אשדוד (33 אחוז), בני ברק ואשקלון (32 אחוז), נתניה , פתח תקווה וחולון (31 אחוז), וראשון לציון (30 אחוז).

בהמשך הטבלה ניצבות הערים רמת גן, באר שבע, הרצליה, ירושלים, רחובות ובת ים שמשקיעות בתחום החינוך בין 24 ל-29 אחוז מתקציבן. באופן מפתיע, בתחתית הטבלה ניתן למצוא שתיים מתוך שלוש הערים הגדולות בישראל-חיפה ותל אביב - שרק 17 אחוז מתקציביהן מוקדשים לתחום החינוך.

את העובדה כי חלק מהערים הנחשבות חלשות מבחינה סוציואקונומית נמצאות דווקא בראש הטבלה, בעוד ערים עשירות נמצאות בתחתיתה, מסבירה ד"ר רינה דגני, מנכ"לית חברת גיאוקרטוגרפיה: "בערים שבהן שיעור הילדים גבוה ושיעור הגידול באוכלוסייה גבוה נדרשת גם השקעה גדולה בחינוך".

אם בוחנים את ההוצאה על חינוך לנפש, מתברר כי גם כאן ניצבת כפר סבא בראש הטבלה עם הוצאה שעומדת על 2,189 שקל בשנה לנפש; אחריה מדורגות הרצליה שמשקיעה בכל תושב 2,114 שקל בשנה ופתח תקווה עם 1,871 שקל.

זאת בעוד תושב בחיפה זוכה לתקצוב שנתי בתחום החינוך של 1,360 שקל , בבת ים 1,230 שקל , ובירושלים רק 1,189 שקל . בדוח מוצגים גם נתונים על אודות שיעור הזכאות לבגרות: בהרצליה ובכפר סבא הוא עומד על 77 אחוז, ברמת גן 76 אחוז, ובתל אביב ובחיפה, שבהן כאמור שיעור ההשקעה הוא הנמוך ביותר, שיעור הזכאות דווקא עומד על 72 אחוז ו-69 אחוז בהתאמה. בתחתית טבלת הזכאות לבגרות ניצבות הערים בת ים (60 אחוז), אשדוד (59 אחוז) וירושלים עם 31 אחוז זכאות לבגרות בלבד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה