יום ספורט משותף עם בעלי מוגבלויות



בבית הספר מקדשים את ערך ההתנדבות וקבלת האחר וקיימו בתחילת השבוע יום ספורט עם ספורטאים בעלי מוגבלויות שונות/ תלמיד כיתה ז' סיפר:"חשוב שאנשים יבינו שנכים יכולים לעשות דברים שאנשים רגילים עושים ואפילו יותר מזה."

מחזה מרגש ומלא תעצומות היה בתחילת השבוע בבית הספר "בן גוריון" מאות תלמידי בית הספר משחקים בכדור לצד ספורטאים בעלי מוגבלויות מארגון "משכן היזמות", אלה מעודדים את אלה ואלה מתאמנים עם אלה. כולם מחייכים וכולם משתתפים.

בית הספר שחרת על דגלו את ערכי הנתינה וקבלת השונה החליט לקיים יום ספורט משותף עם ספורטאים נכים, חלקם נכי צה"ל, חלקם נפגעי תאונות דרכים, ילדי c.p, עיוורים ובעלי מוגבלויות נוספות. אבל התלמידים וצוות ההוראה הצליחו לטשטש את השוני בפעילויות ספורט בבית הספר.

יום הספורט החל בהרצאה של רוני גוזלן, קטוע הרגליים, שסיפר ושיתף על ההתמודדות היומיומית שלו, על עיסוקו בספורט והתגברות על מכשולים. התלמידים התרגשו מאוד ושאלו את רוני שאלות על חייו. 

עדן מייזל, תלמידת כיתה ח', סיפרה: "ההרצאה של רוני הייתה מרתקת. למרות הפציעה הקשה שלו, הוא אדם שמח, מצליח בחיים, עושה ספורט, בעל משפחה ובעל חוש הומור, אדם שכיף להיות בחברתו." רותם בן חקון, תלמידה כיתה ז', הוסיפה:"חשוב שאנשים יבינו שנכים יכולים לעשות דברים שאנשים רגילים עושים ואפילו יותר מזה."  הרכזת החברתית בבית הספר, שרון שמואל, אמרה:"התלמידים למדו כי בעזרת התמדה ולקיחת אחריות אישית וקבוצתית ניתן להגיע להישגים מרשימים ולהגשמה עצמית. באירוע זה מבקש בית הספר להניף את דגל הערכים המנחים את עשייתו :קבלת השונה, מנהיגות ומעורבות, אחריות אישית וקבוצתית. "

במהלך יום הספורט התקיימו משחקי כדור, תחרות סללום קונוסים בכיסאות גלגלים, בדמינטון ועוד. כפיר ניימרק, מנכ"ל הארגון "משכן היזמות", בירך על הפעילות המשותפת.

יש לציין כי חטיבת הביניים "בן גוריון" היא מהבודדות בארץ שמשלבת מזה שנים רבות תלמידים עם שיתוק מוחין. לבית הספר מגיעים תלמידים מרחבי ארץ שמשתלבים בשיעורים מסוימים בכיתות רגילות ושלושה תלמידים: מאי אופיר, נדב צ'יבוטרו ומישה שור, אף משמשים נציגים במועצת התלמידים הבית ספרית: "אנו מרגישים מאוד שייכים לבית הספר ומקווים שנהנה ביחד ושפעילויות כאלו ימשיכו להתקיים עוד שנים נוספות".

מנהלת בית הספר, רותי רוזנטל, סיכמה: "תלמידי כתות ה c.p הם חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית בית הספר הממחיש מהי הכלה אמיתית. ילדים אלו מלמדים את שאר התלמידים מהי נחישות ואמונה ביכולת. יום השיא לסיכום שנת ההתנדבות בחטיבה ביטא לכל אורכו  את המהות של העשייה הבית ספרית . לא ניתן היה למצוא מענה מוצלח יותר מחשיפה לספורטאים נכים אשר המחישו לתלמידים את הדוגמה האמיתית להתגברות על קושי ,דבקות במטרה ואת העובדה שלעולם אסור לך לוותר לעצמך. התלמידים קיבלו "מתנה״ לחיים ביום זה ואין לי ספק שהוא השאיר בהם חותם ביחד עם העשייה המשמעותית בחטיבה בתחום ההתנדבות לאורך כל השנה."

צילום: אריק מור


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה