חודש קריאה עם ספריית פיג'מה



ילדים מ-40 גני ילדים בראשון לציון חוגגים את חודש הקריאה עם ספריית פיג'מה.הספרים הנבחרים הגיעו מדי חודש ל-40 גנים בראשון לציון עם שליח לגן, הגננת קראה את הסיפור באוזני הילדים ועל פי רוב ערכה פעילויות מיוחדות הקשורות לסיפור, למושגים ולערכים העולים ממנו.

בימים אלה חוגגים ברחבי הארץ את חודש הקריאה והספרות המגיע לשיאו בשבוע הספר שמתחיל  ב- 15 ביוני. ספריית פיג'מה, תכנית לעידוד קריאה ושיח סביב ערכים ומורשת, מחולק לכל ילד ספר מדי חודש, ובסה"כ 8 ספרים בשנה. השנה קיבלו הילדים את הספרים"מקומו של בית המקדש"  ו"התבלין החסר", שיצאו לאור לראשונה השנה ביוזמת ספריית פיג'מה, ונכתבו על ידי הסופרת כלת פרס ישראל דבורה עומר ז"ל, שהלכה לאחרונה לעולמה. בנוסף לספרים אלו, קיבלו הילדים ספרים מאת הסופרים: דוד גרוסמן, אפרים סידון, אורה איל, מאיר שלו, שוהם סמיט ועוד.

הספרים הנבחרים הגיעו מדי חודש ל-40 גנים בראשון לציון עם שליח לגן, הגננת קראה את הסיפור באוזני הילדים ועל פי רוב ערכה פעילויות מיוחדות הקשורות לסיפור, למושגים ולערכים העולים ממנו.

סיפרה הגננת אפרת כרמי מ"גן זימרת הציפורים": "התוכנית נפלאה ומבורכת ואני מקבלת תגובות מדהימות גם מההורים. הספרים רלוונטיים, איכותיים, וכתובים בשפה מובנת. הילדים מתחברים לספרים ומבקשים לחזור ולהקשיב להם. בעקבות הסיפורים אני עורכת פעילויות בקבוצות קטנות בהן אנו מעשירים את אוצר המילים, לומדים להקשיב ונוצרת אינטראקציה בין הילדים. בגן שלנו ישנם הרבה ילדים דוברי רוסית שאינם נחשפים לעברית בבית ובאמצעות עבודה עם הספרים אוצר המילים שלהם גדל, דמיונם מתפתח והם מחכים כל חודש לקבלת הספר".

מוסיפה הגננת אנג'לה נולמן מ"גן פריחת הרימונים": "ספריית פיג'מה היא תוכנית מבורכת. הצוות, ההורים ואני מאוד שמחים שאנו משתתפים בה ואני מקווה שהתוכנית תמשיך ותפעל בגן שלנו".

לפי ממצאי הערכה של תכנית ספריית פיג'מה, שבוצעה על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה במשרד החינוך (ראמ"ה) 96% מהגננות ו-95% מההורים דיווחו כי הם מרוצים מהתכנית ומעוניינים להמשיך ולהשתתף בה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה