סיירת הורים תפסה 4 צעירים עם סמים ואלכוהול בגימנסיה הריאלית בראשון לציון



ארבעה צעירים בעלי עבר פלילי שנהגו לפקוד בלילות סוף השבוע מוסדות חינוך, נתפסו על חם בגימנסיה כאשר ברשותם נמצאו סמים ואלכוהול * בתוך כך סיירת הורים חדשה החלה לפעול באזור. "אנחנו מדברים אליהם בגובה העיניים והם מקשיבים" מספרת רכזת הסיירת, סוזי דהן

תושבים המתגוררים סמוך לגימנסיה הריאליתפנו למוקד העירוני והתלוננו על צעירים הפוקדים את בית הספר בשעות הלילה המאוחרות בסופי שבוע. צוות נוער משולב שוטר ופקח ארבו במקום ביום חמישי לפני שבוע וזיהו ארבע דמויות יושבות על ספסל בפינה חשוכה בבית הספר.

הצוות הפתיע את הצעירים, שניים מהם היו בני 17 ושניים נוספים בני עשרים, כולם בעלי עבר פלילי ואף אחד אינו תלמיד בגימנסיה. על השולחן היו בקבוקי אלכוהול וניירות גלגול וברשות אחד מהצעירים נמצא סם, הוא עוכב להמשך חקירה בתחנת המשטרה.

בתוך כך, החלה לפעול בשבוע האחרון סיירת הורים חדשה "סיירת הורים ריאלית" שתסייר באזור רחבת היכל התרבות, גן התותח , הסקייטפארק , בתי הספר ניצנים, עין הקורא, דורות והגימנסיה. כמו כן, הסיירת פעלה ותפעל גם בשכונות ובפארקים הציבוריים הסמוכים.

יו"ר ועד ההורים בבית הספר דורות, סוזי דהן, שמרכזת את הסיירת סיפרה כי בטרם היציאה לשטח רשמה בתמימות בפייסבוק על הסיירת החדשה והמקומות שהיא צפויה לפקוד באותו הערב. "רכז סיירות עירוני, עמי לוין, סיפר לי אחר כך שזו הסיבה שבאותו הערב לא נמצאו קטינים בפארקים באזור, דבר שהוא נדיר". דהן הבטיחה שבפעם הבאה היא לא תודיע לפני פעילות.

אומנם לא אותרו קטינים בסיור הראשון של הסיירת, אבל צעירים בני עשרים השותים אלכוהול לשוכרה הם דווקא פגשו באחד מהגנים הציבוריים "ניגשנו אליהם והסברנו להם שזה אסור, והם אמרו 'אין בעיה' ועזבו את המקום". דהן מסבירה כי מטרת הסיירת היא לפנות לצעירים בגובה העיניים ובגישה לא מאיימת "כשאתה מדבר אליהם יפה, אין סיבה בעולם שהם לא יקשיבו".

למעלה מ-300 הורים נוטלים חלק באופן קבוע בסיירות ההורים בראשון לציון. ההכשרות החלו לפני כשלוש שנים החלו. הסיירת פועלת במסגרת פרויקט "עיר ללא אלימות" ובהובלתה של  הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול בראשון לציון. הסיירות פועלות בלילות ובסופי שבוע בגנים ציבוריים ובמרכזי בילוי של בני נוער.

דוד בן שושן, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, הוסיף: סיירת הורים היא גורם משמעותי בקהילה. וחשוב שרבים יצטרפו ויפעלו על מנת למנוע התנהגויות סיכוניות אצל בני הנוער."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה