חוק חינוך חינם: האם כל הילדים יתקבלו לגן עירוני?



מי שגר בראשון לציון גם יכול להיות רגוע. מהעירייה נמסר כי כבר השנה לכל הילדים בני ה-3 ומעלה שנרשמו השנה נמצא מקום בגני הילדים בעיר. כל הגנים החדשים נמצאים במבני קבע, כאשר 24 נבנו מן היסוד בבנייה מהירה בין מאי לאוגוסט.

בימים אלו הורים רבים מקבלים את טפסי ההרשמה לגני הילדים ברשויות השונים לשנה הבאה, ושוב, כמו בשנה שעברה, גם עבור ילדיהם בני השלוש. בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, עת הוחל חוק חינוך חינם מגיל 3, שרר חוסר וודאות רב בקרב ההורים. למרות ההצהרות הממשלתיות, לא כל הילדים הצליחו להיכנס לגני הילדים העירוניים ולחסוך בכך המון כסף. היו מי שקיבלו תשובות שליליות ונאלצו להירשם לגנים פרטיים, היו מי שנאלצו להירשם לגנים מרוחקים למדי והיו גם מי שנתקעו ברגע האחרון בלי גן לילד.
 

נראה שבשנת הלימודים הבאה, תשע"ד, צפוי לחול שיפור. מבדיקה מול הרשויות המקומיות הגדולות בארץ, נראה שרובן ערוכות כבר לקבלת כמות הילדים הגדולה שהצטרפה לחוק חינוך חינם. השנה, העיריות הגדולות מבטיחות שיהיה מקום לכל ילד.
 
מי שגר בראשון לציון גם יכול להיות רגוע. מהעירייה נמסר כי כבר השנה לכל הילדים בני ה-3 ומעלה שנרשמו השנה נמצא מקום בגני הילדים בעיר. כל הגנים החדשים נמצאים במבני קבע, כאשר 24 נבנו מן היסוד בבנייה מהירה בין מאי לאוגוסט. באשר לשנת הלימודים הבאה, תשע"ד, העירייה פועלת בימים אלו להקמת 32 כיתות גן חדשות לטובת כל הילדים שיירשמו. בעירייה ציינו כי לא ייעשה שימוש באף מבנה שאינו מבנה קבע.
 
קרדיט: יאיר נתיב mako.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה