ראשון לציון: העיר הגדולה המובילה בישראל בגיוס לצה"ל



שיעור הגיוס בקרב הנשים גבוה ב-20% מהממוצע הארצי * שיעורי היוצאים לקצונה בקרב הגברים והנשים גבוהים גם הם מהממוצעים הארציים *ראש אגף כוח אדם, האלופה אורנה ברביבאי: "נתונים אלה הם בבחינת מקור גאווה לכלל תושבי העיר"

כבוד לראשון לציון בדירוג גיוס לשירות שמפרסם צה"ל. מהנתונים עולה כי מקרב הערים הגדולות, ראשון לציון מובילה עם 87.2 אחוז בקרב הגברים, הנתון מתייחס לילידי שנת 1991ומשקלל שלושה פרמטרים: אחוזי הגיוס, אחוז המתגייסים לתפקידי לחימה ואחוז היציאה לקצונה.גם בקרב הנשים יש הרבה במה להתגאות, ראשון לציון מובילה בקרב הערים הגדולות ובמקום ה-13 בדירוג של כל הערים בישראל עם שיעור מרשים של 79%, כאשר הממוצע הארצי עומד על 58.8% בלבד.
 

על כך החמיאה ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי ששלחה מכתב הבעת תודה והערכה לראש העיר, דב צור "נתונים אלה הם בבחינת מקור גאווה לך ולכלל תושבי העיר ויש בהם כדי לשקף את פירותיה של פעילות המתבצעת בעיר להגברת המודעות לשירות משמעותי ולהכנה לקראתו". אגב, ביציאה לקצונה נרשם אחוז מדהים של 17% בקרב הנשים, יותר מכפול הממוצע הארצי העומד על 7.7%. גם בקרב הגברים נרשם אחוז יציאה לקצונה גבוה מהממוצע הארצי, 7.2% מול 6.8% ממוצע ארצי. נתונים מרשימים אלה הוצגו לראש העיר על ידי סא"ל ניר נאמן, מפקד לשכת גיוס תל השומר וסא"ל קרן קמירנסקי – מפקדת מרחב מרכז, מערך מג"ן (מורות חיילות, גדנ"ע ונח"ל) שלא חסכו במחמאות לעירייה בקידום פעילויות הכנה לצה"ל "הנתונים יפים וניכר שהעירייה לקחה על עצמה את נושא ההכנה לצה"ל ומסייעת למועמדים לשירות בטחון להגיע לצה"ל מוכנים".
 
בין הפרויקטים הפועלים בעיר ניתן למנות את מרכז הכנה לצה"ל רשותי באגף הנוער, תוכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר, מיצג חילות בתל השומר, יום צה"ל, שבוע גדנ"ע ועוד. אחד מהפרויקטים המעניינים ביותר שנערכו כבר בארבעה בתי ספר הוא "צו אחוד", במסגרתו יוצאת כל השכבה יחד לצו התייצבות בלשכת הגיוס "אנחנו מפנים את כל לשכת הגיוס לצורך אותו בית ספר" מספר נאמן ומוסיף "הקליטה חלקה יותר וגם צוות ההוראה לוקח חלק פעיל במהלך היום, יש שיפור בנתונים האיכותיים".
 
יש לציין כי בנוסף לכל הפעילויות השוטפות פרוסים במוסדות החינוך בעיר עשרות חיילים המעניקים מענה מיידי למלש"בים (מיועדים לשירות בטחון) במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות.ראש העיר, דב צור, אמר בירך את המנהלים והמנהלות במינהל החינוך ובאגף הנוער והצעירים על הנתונים המחמיאים: "קיומו והצלחתו של צה"ל הם תנאי לקיומה של מדינת ישראל, לכן יש להתייחס לצה"ל ולשירות בו כמרכיב יסוד בחוסנה של האומה. צוות ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, מבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה