שנה אחר שנה בית הספר "מרחבים" קוצר פרסים



רק בשנה שעברה הוענק לבית הספר פרס חינוך ארצי בזהירות בדרכים. והשבוע התבשר על זכייתו בפרס חינוך מחוזי ועלייתו לוועדה הארצית. בבית הספר שבו לומדים נגינה על כינור, סינית וחשיבה מדעית ומתמטית מכוונים גבוה "מבחינתי ההצלחה היא לא יעד אלא מסע" מסבירה המנהלת

מעטים בתי הספר בישראל שמצליחים לגרוף, שנה אחר שנה, פרסי חינוך מטעם משרד החינוך על פעילותם הערכית והפדגוגית במהלך השנה. בית הספר "מרחבים" הוא אחד מהם. רק בשנה שעברה זכה בית הספר בפרס חינוך ארצי בזהירות בדרכים על פעילותו השנתית בתחום ועתה התבשר על זכייתו בפרס החינוך המחוזי והתמודדות על הפרס הארצי.
 
אם לא די בכך, בית הספר המונה 650 תלמידים, נבחר בתחילת השנה להיכלל בתוכנית "מארג" של משרד החינוך והאוניברסיטה העברית, הפועלת לקידום מצוינות בלימודי יהדות, ציונות ואזרחות במערכת החינוך הממלכתית. בסיום התהליך צפוי בית הספר לקבל אות מצוינות בחינוך יהודי, ציוני ודמוקרטי.
 


 
לפני כשבועיים ביקרה ועדת הפרס בבית הספר ובחנה מספר קריטריונים שיש לעמוד בהם על מנת לזכות בפרס הנכסף: פעילות בית הספר באופנים מגוונים לקידום תהליכי למידה והערכה ולפיתוח סביבות למידה המובילות להישגים, חדשנות ומצוינות.

מענה בית הספר לצרכים שונים של התלמידים ולקידום וטיפוח תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. כך למשל בית הספר מציע מגוון מסלולים ייחודיים למצטיינים כמו נגינה בכינור, למידת השפה הסינית, חשיבה מתמטית ומדעית, אומנות ועוד.
 
בנוסף, בבית הספר שורר אקלים של דרך ארץ וכבוד הדדי, וצוות בית הספר מחנך ללקיחת אחריות ולסובלנות והידברות. ולבסוף, בית הספר מקדם מנהיגות בית ספרית הפועלת להשגת מטרות ויעדים הנגזרים מהחזון הבית ספרי.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בירך את בית הספר על התנהלות למופת ועשייה מבורכת ואמר:  "בכל שנה אנחנו מתבשרים על בתי הספר שלנו הזוכים להכרה על הישגיהם וזה מחמם את הלב. הרשות משקיעה ותמשיך להשקיע למען קידום התוכניות הבית ספריות, יצירת סביבה לימודית אופטימאלית וטיפוח החדשנות והמצוינות".
 
מנהלת בית הספר, קאמי כהן, סיפרה: "מבחינתי ההצלחה היא לא יעד אלא מסע. העשייה של בית הספר חלחלה לאחרון באי הקהילה שלנו, מה שהוביל להישגים והכרה על הדרך שלנו. 'מרחבים' זה בית ספר שאוהבים לאהוב".
 
מנהלת אגף חינוך יסודי מירי אור גוטפריד אמרה: "הנהלת ביה"ס והצוות החינוכי הם דוגמא ומודל למנהיגות חינוכית מובילה בשיתופי פעולה עם הורי ביה"ס והקהילה, לקידום מצוינות ערכית ולימודית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה