י​ום מודעות מיוחד בנושא בטיחות בדרכים



יום מודעות מיוחד בנושא בטיחות בדרכים בבית הספר "אחרון הבילויים" .ביום המיוחד התנסו התלמידים במגוון אטרקציות בנושא המודעות לזהירות בדרכים:נהיגה עם משקפיים מיוחדות המדמות נהיגה תחת השפעת אלכוהול, התנסות במתקן סימולאטור המדמה מכונית מתהפכת, תחרות כרזות וסיסמאות ומגוון הרצאות מרתקות בנושא

בעקבות האזעקות שנשמעו במהלך סוף השבוע האחרון בראשון לציון וירי הרקטות והטילים מרצועת עזה לעבר ערי גוש דן, ביום ה' עם הישמע האזעקה הראשונה בעיר,  התכנס מטה החירום העירוני, בראשות ראש העירייה, דב צור, להערכת מצב מיוחדת במוקד העירוני בבניין העירייה, עם כל הגורמים הרלוונטיים מהעירייה, פיקוד העורף והמשטרה. בעקבות המצב, החלו בעירייה להפעיל את מערכת החינוך העירונית בהיערכות מיוחדת.
 
ככלל, על פי הנחיות פיקוד העורף הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים בעיר התקיימו וממשיכים להתקיים כסדרם כל העת תחת היערכות מיוחדת לפנות את התלמידים במצב של אזעקה. גם ההסעות למוסדות החינוך התקיימו כסדרם. במוסדות החינוך בהם אין מקלטים או חדרי ממ"ד, הונחו צוותי החינוך באשר לנוהל "הכי מוגן שיש" של פיקוד העורף והם יודעים מהו המרחב המוגן וכיצד להגיע אליו בזמן הקצר ביותר. בעירייה מוסרים כי על אף התקיימות הלימודים כסדרם, חלק מן ההורים בחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ולגנים, דבר שהתקבל בהבנה על ידי הנהלת העירייה.
 
לצד כל אלה, נכנסה מערכת החינוך העירונית להיערכות מיוחדת על פי הוראות העירייה. ביום א' בבוקר קיבלו הקב"טים בבתי הספר הנחיות מיוחדות מהחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ועובדי החברה פוזרו במוסדות החינוך העירוניים ככוח אדם נוסף, נתנו מענה וחידדו את ההנחיות. כמו כן, החליטו בעירייה בראשון בבוקר לערוך תרגיל בכל מוסדות החינוך העירוניים כדי לוודא שבכל בתי הספר והגנים העירוניים יודעים היכן בדיוק נמצא המרחב המוגן ולאן עליהם ללכת מייד עם הישמע אזעקה בעיר.
 
מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, סיפר כי בבית הספר מקיף ג' בעיר הפך התרגול השגרתי לתרגול בזמן אמת כאשר בעת ביצוע התרגיל נשמעה אזעקה:"החלטנו לתרגל את כל בתי הספר בעיר, פעם נוספת, כדי לא להשאיר מקום לשאלות ולספק. צוותי החינוך צריכים לדעת כיצד לנהוג במהירות וברוגע כדי לוודא את ביטחונם של הילדים. בעקבות התרגיל, אני יכול לומר כי הכניסה למרחבים המוגנים בבתי הספר, אפילו בזמן אזעקת האמת, עברה בשלום, בזמן סביר, ברוגע וביעילות".
 
גם גננות גני הילדים העירוניים תודרכו באופן מפורט באשר לדרכי הפעולה בעת האזעקה.
 
לפני הישמע האזעקה בראשון לציון נערכו בעירייה לאירוח תושבים וילדים מהדרום בעיר ובמערכת החינוך העירונית. לאחר פרסום הודעה זו, החלה האזעקה להישמע גם בראשון לציון.יחד עם זאת, נקלטו במערכת החינוך העירונית בסך הכל 34 ילדים מהדרום: 9 בגני הילדים, 22 בבתי הספר היסודיים ו-3 בבתי הספר העל יסודיים. בעירייה מציינים כי ההצעה לאירוח עדיין בתוקף וכי מוסדות החינוך העירוניים ערוכים לקלוט תלמידים מאזור הדרום אשר משפחותיהם מעוניינות להתארח בראשון לציון. מכל מקום, בעירייה מדגישים כי במקרה חירום יש לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף.
 
במידה ויש עומס במוקד העירוני 106 ניתן לחייג למוקד פיקוד העורף 1207 מכל טלפון.
 
באמצעות הידיים.

ברכב - יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותכם - יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.
 
אם לא ניתנה הנחיה אחרת - לאחר 10 דקות ניתן לצאת ממיגון.
 
יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת.
 
באתר האינטרנט של עיריית ראשון לציון תוכלו למצוא את כל ההפניות הרלוונטיות למצב חירום-
 
www.rishonlezion.muni.il
 
למידע כיצד לפעול בשעת חירום ניתן להיכנס לאתר פיקוד העורף בכתובת הבאה:
 
www.oref.org.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה