ילדה התלוננה: רק ילדים אשכנזים בעלון העירייה



תלמידת כיתה ד' שדפדפה בחוברת של המרכז הקהילתי בשכונת נווה דקלים בראשל"צ, הבחינה שכל הילדים המצולמים הם בהירי עור. הקוראת הצעירה שיגרה לראש העיר מכתב: "זה לא מייצג את כל הילדים, אשמח אם תשנו זאת". בעירייה הרימו את הכפפה והבטיחו: "מעתה נשתמש רק בתמונות ילדי העיר"

מכתב של ילדה בכיתה ד' על "אשכנזיות יתר" בפרסומי עיריית ראשון לציון הביא לשינוי אמיתי. ראש העיר, דב צור, קרא את המכתב שבו התלוננה הילדה על ייצוג חסר של תמונות ילדים מזרחים בעלון של העירייה, והעביר הנחיה שלפיה מעתה יצולמו לפרסומים מסוג זה רק ילדים מהעיר, ולא ייעשה שימוש במאגר תמונות.
 

אף אחד לא שם לב למשהו מוזר בחוברת שפרסמה העירייה בחוברת של המרכז הקהילתי בשכונת נווה דקלים במערב העיר. אף אחד, מלבד ילדה בכיתה ד', שהבחינה שכל התמונות בחוברת הינם של ילדים בהירי עור.
 

הילדה, תושבת השכונה, לקחה דף והחליטה לכתוב מכתב לראש העיר: "בחוברת המרכז הקהילתי נווה דקלים יש לפחות 25 תמונות של ילדים. כל הילדים בתמונות בהירים וזה לא מייצג את כל הילדים בעיר.

אני חושבת שאם ילד כהה עור יקרא את החוברת ויראה רק ילדים אשכנזים, הוא יכול לקנא. הוא יכול לומר לעצמו: אני לא יכול להשתתף בגלל שאני כהה עור. בכל מקרה ברור שגם הילדים בשכונת נווה דקלים לא בהירי עור". היא חתמה את המכתב במשפט: "אשמח אם תשנו זאת בפרסומים הבאים".

בעירייה הסבירו שמדובר בתמונות שנלקחו ממאגר התמונות הלאומי של ישראל, והן נבחרו באופן שרירותי. בעקבות המכתב הנחה צור את כל אגפי העירייה, כי להבא בחוברות רשמיות של העירייה יש להשתמש אך ורק בתמונות של ילדים תושבי העיר. לצורך כך, תקים העירייה מעין ארכיון קטן של תמונות אשר יהיו זמינות לשימוש עתידי בפרסומים של העירייה.

ראש העיר אמר כי "יש צדק רב בדבריה. אני שמח על המעורבות והיוזמה שהיא גילתה ועל הפרספקטיבה האחרת שנתנה לנו. בזכות ההערה החכמה שלה אנחנו עושים שינוי. אני קורא לה ולילדים אחרים להעיר את תשומת לבנו לנושאים כאלה".

קרדיט: אלי סניור Ynet
לכתבה המקורית לחץ כאן

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה