הורים בראשל"צ: אפשרו לילדינו לכתוב בחוברות



מדוע אוסר משרד החינוך על תלמידים לכתוב בתוך חוברות הלימוד ומכריח אותם להעתיק את החומר למחברת? ההורים דורשים לבטל את ההנחייה. משרד החינוך מסרב.....

ו"ר ועד ההורים העירוני בראשון לציון, אוהד אוזן, יצא השבוע בקריאה לבטל את ההנחיה החדשה שאוסרת על התלמידים לכתוב בחוברות הלימוד. במכתב ששלח למנכ"ל משרד החינוך טען אוזן כי הורים רבים פנו לאחרונה לוועד ההורים והתלוננו על הקשיים הרבים שההחלטה מערימה על ילדיהם.
 
"ההנחה הרווחת כי כתיבת התשובה במחברת תשפר את ההליך הפדגוגי, ההבעה והכתיבה, אינה עומדת במשקל שווה מול בזבוז הזמן, הבלבול והאטת קצב הלימודים", כתב. "התלמידים נמצאים בבלבול גדול, ומשיחות שקיימתי עולה כי גם המורים והמנהלים לא יודעים איך להתמודד עם המציאות החדשה. בכמה ערים החליטו להתעלם מההוראה ולאפשר לתלמידים לכתוב בחוברות הלמידה במקצועות מסוימים".
 
יו"ר ועד בית הספר 'דקלים', אבי צרף, אמר השבוע שבהנחיה הגורפת שהונחתה על הילדים לא נתנו את הדעת למגוון הבעיות שהיא יוצרת. "הדבר גרם להתמרמרות אצל ההורים. החוברות לא בנויות לכתיבה במחברת", אמר.
 
"הילדים צריכים לשבת ולהעתיק, וזה מה שהיה כל השבוע האחרון. הבנות שלי מגיעות הביתה, יושבות וכותבות עד שמונה בערב. זה לא חכם להוציא הוראה ולא להתחשב בתמונה הכוללת, החוברות לא מותאמות לכך והילדים סתם יושבים ומעתיקים בכמויות, זה בלתי אפשרי ולא הגיוני. אנחנו מחכים לתשובה של משרד החינוך למכתב, ואם לא תגיע תשובה ניתן הוראה להורים לכתוב בחוברות. גם הטענה שמדובר בחיסכון בנייר מגוחכת, הרי התלמידים כותבים את אותה הכמות בתוך המחברות בכל מקרה". צרף הוסיף כי התוכנית לא מתחשבת בילדים עם ליקויי למידה. "מה קורה עם ילדים שיש להם הקלות?", שואל צרף. "לא נתנו הוראה איך לנהוג בהם, האם הם צריכים לכתוב או לא?".
 
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בהוראה שניתנה במפורש על ידי מנכ"ל משרד החינוך וכל החלטה בנושא צריכה לקבל את אישור המשרד".
 
ממשרד החינוך נמסר כי ההנחייה שלא לכתוב בחוברות עדיין עומדת בעינה ואיננה קשורה לפרויקט השאלת ספרי לימוד.
 

קרדיט: אביגיל קדם Mynet.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה