ההורים בביה"ס בארי דורשים: הרחיקו תלמיד אלים מבית הספר



הורים לילדי אחת מכיתות ג' ב'בארי' בראשון לציון לא שלחו את ילדיהם ללימודים במחאה על אלימות שמפגין אחד התלמידים, שלטענתם שבר אצבעות לאחת הבנות. אחד ההורים: "הילדים שלנו חיים בטרור יומיומי". משרד החינוך: "מפקחת בית הספר פועלת למניעת הישנות המקרה"

בבית ספר 'בארי' בראשון לציון החליטו הורים לילדי אחת מכיתות ג' לא לשלוח אותם ללימודים, לאחר שנמאס להם, לדבריהם, להתמודד עם תלמיד אלים שמשבש את שגרת הלימודים של ילדיהם. הילד, שלדברי ההורים כבר הספיק לפני שנתיים לשבור את אצבעותיה של אחת התלמידות, ממשיך לטענת ההורים "להשליט טרור", כדבריהם, ולהפוך את שגרת הלימודים לסיוט עבור כל שאר הכיתה.
 
"זה התחיל כבר מכיתה א', ביום השלישי ללימודים, אז הוא פתח את הראש לאחר הילדים עם נעלי הפקקים שלו", סיפר אחד מנציגי ועד ההורים הכיתתי.


"זה המשיך עם זה שהוא הצמיד לתלמידה את הראש לדלת, היא ניסתה להתחמק ממנו ולברוח, אז הוא טרק עליה את הדלת ושבר לה שלוש אצבעות. מדובר בילדה שהייתה בנבחרת האתלטיקה, ואחרי המקרה הזה המשפחה שלה עברה לקנדה. בבית הספר מספרים לנו סיפורים ואומרים לנו שמנסים להתמודד עם התופעה, אבל בפועל שום דבר לא השתנה".
 
ההורים מספרים על אווירה מוחשית של פחד בכיתה. "הילדים שלנו חיים בטרור יומיומי, ממש מפחדים בבית הספר", טוענת אחת האמהות. "השבוע הבן שלי נתן כמה תירוצים ואמר שכואב לו הראש והבטן ומה לא, אז שאלתי אם הכל בסדר, והוא סיפר שלא, שאותו ילד שוב מתפרע בכיתה והוא פוחד. הייתי צריך לבקש מהיועצת שתיגש לכיתה ותשמור על הבן שלי".
 
הורים נוספים מספרים שלמרות בקשותיהם החוזרות והנשנות לטפל במלוא החומרה בילד, הם נתקלו במערכת שנותנת לו הזדמנות שוב ושוב. "בהתחלה ניסינו להיות מבינים, אבל כמה אפשר להבין?", שואלת אם לאחת התלמידות בכיתה. "קבענו פגישות, באנו ודיברנו עם ההורים, עם המנהלת ועם המפקחת, אבל עברו כבר שנתיים וכלום לא קרה. אנחנו לא נסכים שהמצב הזה יימשך".
 
לדבריה, למרות הבעייתיות בהשארת ילדיהם בבית, הם לא מוצאים שום דרך אחרת לעורר קול צעקה שיסייע לפתור את הבעיה. "למה אני צריכה לעזוב את הכל באמצע היום כי יש שם ילד אחד שממרר להם את החיים? לפני כמה ימים הבן שלי הרטיב במיטה, כבר מגיל שלוש הוא לא מרטיב במיטה, רואים שהוא במצוקה".
 
אחת האמהות אף שלחה מכתב לראש העירייה, דב צור, בו היא מאיימת להשבית את בית הספר כולו אם דברים לא ישתנו. "לא באמת מעניינות אותנו תוכניות הייחודיות, המצוינות, המדעים ועוד. מעניין אותנו שהילדים שלנו יחזרו הביתה בלי פגיעות פיזיות ונפשיות כאחד", היא כתבה. "השבתת הלימודים תגיע, זה ברור, אחרי המכה הבאה, כי הרי ילד שהרביץ שנתיים לא יפסיק פתאום.
 
"רגע לפני שהעניינים יאבדו שליטה, וילד אחד עלול להיפגע בצורה חמורה, או במקרה היותר גרוע יישכב מתחת לאבן בבית הקברות, אני קוראת לך להציל את הילדים שלנו. תציל אותם מחיים שטופי אלימות יומיומית, מחוויות נפשיות קשות ומההתעללות המתמשכת שהם עוברים. כן, דב, בוא לא נתייפייף, אלא נסתכל אחד לשני בלבן של העיניים, האם אתה היית מוכן שהילדים שלך יעברו יומיום סיוט שכזה?".
 
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי הנושא נמצא באחריות משרד החינוך.
 
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר פועל ככל שביכולתו כדי להבטיח את מוגנות התלמידים ושמירה על ביטחונם. מפקחת בית הספר מלווה את הטיפול בנושא, ופועלת למניעת הישנות המקרה".

קרדיט: אביגיל קדם Mynet

לכתבה המקורית לחץ כאן

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה